Zamknij

Jakie cechy powinien mieć dobry sklep internetowy?

15:55, 14.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 15:57, 14.06.2022

Współcześnie coraz więcej rzeczy podlega nie tylko automatyzacji, ale także elektronizacji. Z firm otrzymujemy faktury w sposób elektroniczny, za zakupy płacimy online, na telefonach posiadamy aplikacje bankowe. Również żadna firma nie może obyć się bez dobrej strony internetowej. Jeśli do tego prowadzisz aktywną sprzedaż, praktycznie potrzebujesz działającej i dobrej strony internetowej. Coraz więcej rzeczy szukamy do zakupienia właśnie w sieci, bo jest to spora oszczędność czasu i pieniędzy. Nie chce nam się już jeździć po sklepach stacjonarnych, woląc dokonywać zakupów z poziomu własnej kanapy. Pojawia się jednak problem z pogranicza naszych chęci i umiejętności. Nie każdy przedsiębiorca potrafi wykonać samodzielnie atrakcyjna stronę internetową. Wówczas zmuszony jest do podjęcia współpracy z agencją marketingową lub grafikiem, który nie tylko wykona taka stronę, ale także zajmie się jej obsługą. Rozwiązanie to jest jednak dość kosztowne. A gdyby tak można byłoby sobie ułatwić życie? Na rynku obecna jest platforma pozwalająca na stworzenie swojej własnej strony sklepu internetowego przez kompletnego laika, w sposób prosty i intuicyjny. Co więcej, taka strona zawiera wszelkie niezbędne elementy, jakie taka strona powinna spełniać. Jaka właściwie powinna być taka strona? Na co zwrócić uwagę, gdy tworzysz stronę samodzielnie? Gdzie szukać pomocy w stworzeniu własnej strony?

Obowiązkowe elementy sklepu internetowego

Można sparafrazować popularne powiedzenie i stwierdzić, że bez dobrej strony internetowej czy sklepu internetowego nie masz racji bytu, jeśli sprzedajesz swoje produkty. Dlatego też potrzebna jest ci nowoczesna strona sklepu. Niezależnie od tego, czy tworzysz ją sam czy zlecasz jej stworzenie osobom z zewnątrz czy korzystasz z opcji jaką dają sklepy internetowe Zyro, każda taka strona powinna zawierać pewne obowiązkowe elementy.

Jednym z kluczowych elementów jest stworzenie widocznego i dobrego regulaminu. Posiadanie go jest obowiązkiem w świetle prawa, a właściwie napisany uchroni cię od pretensji konsumenta. Gdy wszystkie najpopularniejsze kwestie sporne będą w nich ujęte, łatwo będzie rozwiązywać problemy. Pamiętaj jednak, aby sporządzenie takiego regulaminu pozostawić specjalistom, znającym przepisy i kruczki prawne.

Warto także pamiętać o dobrze widocznych danych kontaktowych tj. mail, telefon do nas, wskazówki dojazdu do sklepu stacjonarnego czy przygotowanie wygodnego i intuicyjnego formularza kontaktu.

Tworząc stronę sklepu zadbaj, aby twoje produkty były wyeksponowane i dobrze opisane.  Każdy produkt, jaki wprowadzasz do sklepu powinien posiadać dobrej zdjęcie w wysokiej jakości, pokazujący produkt z kilku stron. Zadbaj też o chwytliwy tytuł i zoptymalizowany opis w oparciu o zasady SEO.

Twój sklep internetowy powinien tez posiadać wygodne płatności. Nie wystarczy tu zwykły przelew. Aby strona była nowoczesna, powinna obsługiwać tzw. szybkie płatności, a proces płatności powinien automatycznie kierować do konkretnych banków oraz metod płatności.

Kolejna istotną rzeczą jest kilka sposobów dostawy. Obecnie sama dostawa za pomocą poczty jest już nieatrakcyjna. Zadbaj zatem o dodanie innych metod tj. kurier czy paczkomaty.

Na końcu, pomyśl o tym, aby na stronie dostępny był praktyczny kalkulator kosztów, aby podczas zakupów klient widział na każdym etapie, jaka jest wartość jego koszyka.

Cechy idealnego sklepu internetowego

Jaki jest dobry sklep internetowy? Jakie elementy powinien wykorzystywać? Z jakich systemów korzystać?

Na początku, jeśli tworzysz stronę internetową, pomyśl o grupie docelowej. Inne treści i rozwiązania wizualne powinny być bowiem zastosowane do młodego klienta, który głównie kieruje się obrazem, a inne dla starszej grupy klientów. Dla tej drugiej, warto także postawić na większą czcionkę i jasne instrukcje.

Najważniejsze cechy sklepu internetowego to intuicyjność, użyteczność i prostota, atrakcyjność i dostępność. Ważne jest zadbanie o dostosowanie strony do UX czyli User Experience. UX określa dziedzinę, która bada preferencje użytkowników stron oraz optymalizuje rozwiązania dla sklepów. Wedle UX, dobra strona jest łatwa, użyteczna, wygodna oraz przyjemne wizualnie.

Jaki zatem powinien być twój sklep internetowy? Powinien posiadać atrakcyjną stronę główną, która przykuje uwagę i zostanie zapamiętana przez klienta. Poza tym, strona powinna oferować estetyczny wygląd wszelkich elementów i posiadać czytelne, zoptymalizowane opisy produktów. Dobra strona jest także intuicyjna w obsłudze. Nikt nie lubi błądzić po poszczególnych działach i elementach, wracać do poprzednich, aby znaleźć to, czego szuka. Cały proces zakupów powinien być jak najprostszy i zautomatyzowany. Wybierasz produkt, klikasz, dodajesz do koszyka, wracasz do oferty i dobierasz kolejne produkty. Szybko, łatwo i przyjemnie. To nasuwa również kolejny ważny element jakim jest praktyczna i szybka wyszukiwarka na stronie.

Idealna strona internetowa powinna także szybko się ładować, a także być responsywna i dostępna także na urządzenia mobilne. Warto także zadbać o to, aby na stronie, prócz twojego adresu czy danych kontaktowych, znajdowały się odniesienia do social mediów twojej firmy tj. facebook czy instagram.

Pamiętaj także o bezpieczeństwie strony i dopasowania jej do certfikatu SSL. Zapewnia on bowiem poufność danych wrażliwych, chroni transakcje płatnicze.

Kreator stron dla każdego

Znasz już idealne cechy strony internetowej oraz jej obowiązkowe cechy składowe. Ale jak taka stronę stworzyć od podstaw, jeśli nie jesteś programista i informatykiem?

Na szczęście, w sieci znajdziesz przydatne narzędzia do samodzielnego stworzenia strony tj. Zyro. Jest to platforma, której celem jest umożliwienie niemal każdemu zbudowanie strony, budowanie swojej marki w internecie i umożliwienie sprzedaży produktów online.

Kreator stron przeznaczony jest dla każdego. Jest niezwykle prosty i intuicyjny i działa na zasadzie "przeciągnij i upuść". Nie musimy tworzyć i znać się na kodach, języku html itp. Dzięki kreatorowi stron Zyro, możesz zmieniać opisy, konfiguracje elementów, zmieniać zdjęcia, dodawać nowe elementy.

W Zyro masz do dyspozycji kilkanaście designerskich szablonów, wpisujących się w nowoczesność i zasady dobrej strony internetowej. Szablony te dostosowane są do prowadzonej przez ciebie działalności i oferowane są nie tylko dla sklepów internetowych, ale także do stworzenia stron, bloga, portfolia.

Co więcej, dostępne szablony są dopasowane do każdego urządzenia i responsywne, są proste i logiczne, zapewniają dobrą nawigację po stronie, szybko się ładują, korzystają z UX oraz SEO, możesz je dopasować do własnych potrzeb i preferencji, a także są niezwykle estetyczne i przyciągające wzrok.

Dzięki kreatorowi stron Zyro dostajesz na niską cenę miesięczną, bardzo wiele przydatnych funkcjonalności tj. kreator loga, generator nazw firm (który pozwoli ci stworzyć ciekawą, chwytliwą nazwę dla nowej firmy), generator sloganów i generator tytułów na bloga, Heatmapa AI (dzięki niej zobaczysz, jakie obszary strony wymagają poprawy), kreator treści (który pomoże ci w SEO), image resizer (dostosowujący obrazy do potrzeb sieci), image background remover (usuwa niechciane tło), all image upscaler (poprawiający jakość umieszczonych obrazów).

Dzięki wszelkim ułatwieniom, niskiej cenie i prostej obsłudze, kreator Zyro pozwoli ci osiągnąć cele marketingowe, niezależnie od tego, czy prowadzisz duże czy małe przedsiębiorstwo.

Jeśli zatem nie należysz do mistrzów kodowania i tworzenia stron, Zyro pozwoli ci osiągnąć cele i poczuć się jak światowej klasy programista.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%