Zamknij

Strajk nauczycieli w poniedziałek! Kurator komunikuje

14:16, 07.04.2019 P.C Aktualizacja: 11:03, 08.04.2019
Skomentuj

W poniedziałek rozpoczął się ogólnopolski strajk nauczycieli, który organizuje Związek Nauczycielstwa Polskiego. Nauczyciele oczekują podwyżek.

- Strajk nauczycieli rozpocznie się 8 kwietnia do odwołania  - poinformował na konferencji prasowej Sławomir Broniarz, prezes związkowców. O tym, czy ma się on odbyć, dydaktycy i związkowcy zdecydowali w referendum strajkowym, które zostało zorganizowane w szkołach.

W strajku ma uczestniczyć większość szkół i przedszkoli w Polsce. Na terenie miasta Mielca i gminy Czermin strajk ma odbyć się oficjalnie w 29 placówkach oświatowych, gdzie działa mielecki oddział Związku Nauczycielstwa Polskiego. W piątek 5 kwietnia odbyło się spotkanie przedstrajkowe w mieleckim oddziale ZNP. -  Dziękujemy za ogromne zaangażowanie i 100% frekwencję. Jesteśmy dumni, że mamy możliwość współpracy z tak wspaniałymi ludźmi, którym leży na sercu dobro oświaty, i którzy mają w sobie odwagę cywilną, aby poprowadzić innych! Widzimy się w poniedziałek na strajku! - przekazuje zarząd ZNP Mielec za pośrednictwem Facebooka.

MAPA STRAJKUJĄCYCH SZKÓŁ - dane Koalicji „Nie dla chaosu w szkole”

Podkarpacki Kurator Oświaty opublikował specjalny komunikat w związku ze zbliżającym się strajkiem nauczycieli.

W związku z pytaniami rodziców przypominam, że:

Do obowiązków dyrektora szkoły i przedszkola należy zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu na terenie placówki i z tego obowiązku nie zwalnia go przystąpienie nauczycieli do strajku.

Strajk nie stanowi przyczyny odwołania zajęć w przedszkolu i szkole oraz jej zamknięcia.

W sytuacji strajku w przedszkolu lub szkole, dyrektor ma obowiązek zawiadomienia o trudnościach w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych rodziców dzieci i uczniów w formie np. oświadczenia, ogłoszenia na stronie www przedszkola/szkoły, wiadomości w e-dzienniku. Jednak zawiadomienie nie może sugerować rodzicom nieposyłania dzieci do przedszkola, do szkoły w tym czasie.

Zapewnienie opieki ma się odbywać zgodnie z planem pracy przedszkola oraz szkoły, tj. z tygodniowym rozkładem zajęć dydaktyczno —wychowawczych, w tym godzin pracy świetlicy, łącznie z zapewnieniem posiłku, jeżeli dziecko z niego korzysta.

Jeżeli rodzic został powiadomiony o strajku, wówczas ma prawo do informacji o sposobie zapewnienia przez szkołę lub przedszkole zajęć opiekuńczych w tym czasie.

Rodzic, jeśli nie otrzyma komunikatu od dyrektora szkoły lub przedszkola, o przystąpieniu nauczycieli do strajku, bez obaw może przyprowadzić lub wysyłać dziecko do szkoły i nie może spotkać się z sytuacją odesłania lub nieprzyjęcia dziecka do placówki oświatowej.

Jeżeli pomimo wskazanych obowiązków dyrektora szkoły lub przedszkola, rodzic nie otrzyma wystarczającej informacji, a placówka nie zapewnia opieki dziecku na czas strajku, rodzic powinien zgłosić ten fakt do organu prowadzącego oraz kuratora oświaty ([email protected])

 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(171)

Związki Związki

96 67

na wiązki 14:30, 07.04.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

mielecmielec

49 18

jak nie umiesz walczyć o swoje tylko harujesz jak niewolnik - droga wolna. 14:35, 07.04.2019


JaJa

31 19

masz taka mentalnosc niewolnika to haruj cale zycie, bo nie masz odwagi walczyc o swoje 14:58, 07.04.2019


KikiKiki

23 10

O swoje tylko, że z baszych kieszenii 15:21, 07.04.2019


GoloGolo

19 7

A macie tam na wiązkach jakiś związek zawodowy? Jeśli nie, to powinniście. 19:48, 07.04.2019


RemRem

8 6

Jakby ten bałagan był prywatny to damy uczące polskiego na przerwach by kible myły. 08:51, 08.04.2019


TwójnickTwójnick

9 2

Jak się komuś nie podoba publiczna szkoła , proszę oddać dziecko do prywatnej szkoły , jandroższa w Polsce kosztuje 51 000 za rok , najtansze około 500 za miesiąc .A teraz jesli wam coś nie pasuje ze strajkami nauczycieli , nie piszcie , nie marudzcie i nie siej nienawiści .Masz przecież wybór , możesz iść na wiązki dobrze tam zarabiasz , to zapisz dziecko czy dzieci do prywatnej szkoły.Pozdrawiam i życze milego dnia , wiążkowy komentatorze. 11:39, 08.04.2019


BRUTTO NETTO BRUTTO NETTO

3 8

- DLA TEGO NA KAŻDYM PASKU JEST - BRUTTO I NETTO DO WYPŁATY

"NAIWNY" PRACOWNIKU STREFY - TO SIĘ NAZYWA - REDYSTRYBUCJA PIENIĄDZA - JEDNYM SIĘ ZABIERA BY DAĆ INNYM - Z TWOJEJ PENSJI - BRUTTO I NETTO

1. Podstawa;

NAUCZYCIEL - 5603 zł. mies. (plus przywileje)
PO PODWYŻCE - 6582 ZŁ mies. (plus przywileje)


2.Jak można policzyć etat;

Uwaga do pensji (etatu podstawowego) doliczane są "godziny karciane", świetlica i inne podobne i przy etacie 18h będzie to 6582 zł mies. (plus przywileje) ale jak pododajemy
"godziny karciane", świetlica i inne to będzie już 30h (etan = 18 a mamy 30 więc jest płacone za ok. 1,7 etatu bo taki współczynnik wychodzi) czyli 10 970zł mies. (plus przywileje), i tylko PIT powie prawdę :)

3. Dodatki;

- PENSJA PODSTAWOWA W SZKOLNICTWIE NIC NIE MÓWIĄ ???? NAUCZYCIEL - PODSTAWA DLA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO WYNOSI - 5603 zł. Z TYM ŻE MA KARTĘ NAUCZYCIELA - gdzie zapisane są przywileje takie jak;

- OK. 70-80 DNI "URLOPU" W ROKU (FERIE ITD...)
- URLOP NA PODRATOWANIE ZDROWIA 3 LATA WYBIERANE PO ROKU
- ŚWIADCZENIA KOMPENSACYJNE, CZYLI "WCZEŚNIEJSZA EMERYTURA PO 55 ROKU ŻYCIA"
- ILOŚĆ GODZIN PRACY W TYG PO 45 MIN
- DODATKI DO WYNAGRODZENIA;
1. Dodatek za wysługę lat - jego wysokość zależy od przepracowanych lat 20% wynagrodzenia
2. Dodatek za wyróżniającą pracę - 16% pensji podstawowej
3. Dodatek za pracę na wsi - 10 % pensji podstawowej
4. Tzw. trzynastka - nauczyciele dostają 13 pensji w roku
5. Wyrównanie zwane "14" - ok. 5 000 zł - zależy od akceptacji dyrekcji placówki
6. Nadgodziny - ustalane przez dyrektora danej szkoły - ile dopisze?
7. Dodatek motywacyjny - wykonywania dodatkowych zadań lub zajęć
8. Dodatek funkcyjny - przysługuje z racji zajmowanego stanowiska lub pełnionej funkcji,
9. Dodatek za warunki pracy - przysługuje nauczycielom wykonującym pracę w szkodliwych warunkach
10. Dodatek za uciążliwość pracy,
11. Dodatek za pracę w porze nocnej,
12. Dodatek z okazji nagród jubileuszowych - ta nagroda jest wypłacana po 20, 25, 30, 35 i 13. latach pracy; do ok. 250% wynagrodzenia
14. Dodatek z zasiłku na zagospodarowanie - 200% wynagrodzenia zasadniczego (jednorazowo) - ponoć nie zawsze respektowany,
15. Dodatek odprawy emerytalnej,
16. Dodatek odprawy rentowej,
17. Dodatek odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy,
18. Dodatek nagród ze specjalnego funduszu nagród
19. Dodatek za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze

WNIOSEK

Tą całą oświatę trzeba systemowo zmienić ponieważ środki jakie są tam marnotrawione nawet w porównaniu do podatku VAT (przekrętami) są lekko mówiąc większe, OGROMNE !!!!!

1. Zlikwidować podział nauczycieli jaki jest obecnie - PATOLOGIA
Powinien być; nauczyciel stażysta - 5 lat a potem nauczyciel i TYLE podziałów (ewentualnie nauczyciel specjalista w szczególnych wypadkach) !!!!!

2. Ponieważ nauczycieli jest o przynajmniej 30-50% za dużo a dzieci ciągle coraz mniej.
Uwaga mamy 703 tys. podstawowych nauczycieli, 703 000 !!!!! A dzieci co rok mniej.

3. Ponieważ Niemiecki nauczyciel przy tablicy pracuje ok. 26-29 godz. a Polski ok. 18 godz.
Po za tym po co podstawówka ma 8 lat a nie mogła by być 7 letnia, kiedyś tak było i ludzie funkcjonowali. Połączyć Historię z Polskim, Biologię z Chemią, Religię z WOS, a jak ktoś będzie szedł do zawodówki czy technikum to wybierze specjalizacje albo już od 4/5 klasy podstawowej się lekko specjalizować.

- DLA TEGO MAMY TAKIE - WOJSKO, SZPITALE, ZADŁUŻENIE, DROGI, EMERYTURY ITP.......
- DLA TEGO NA KAŻDYM PASKU JEST - BRUTTO I NETTO DO WYPŁATY 13:15, 08.04.2019


reo

Podkarpacki Kurator Podkarpacki Kurator

201 94

Brawo! Walczcie o swoje. A te... co siedzą na stołkach i kierują w Polsce powinni poleciec! Nie wiem czy oni nie maja rozumu czy co, ale jak taki kurator może takie głupoty pisać i straszyć dyrektorów i nauczycieli ze zajęcia musza się odbyć jak to nie jest realnie możliwe - jak? 1 nauczyciel dostępny w szkole, który może według prawa max 25 uczniów wziąć pod opiekę a szkoła 400 dzieci?! 14:34, 07.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

KikoKiko

32 19

Nie o swohe tylko o nasze. Ludzie po 100zl podwyżki na strefie mają finansować 1000zl podwyzki dla nauczycueli, którzy mają najmniej przerobionych godzin tygidniowovw calej Europie? 15:24, 07.04.2019


miłymiły

7 11

Moje ręce są drogocenne bo nigdy nie splamiły się fizyczną pracą,jestem instruktorem w związku zawodowym. 19:35, 07.04.2019


czarny baranczarny baran

1 3

A Ty gdybyś był Kuratorem, byłbyś lepszy od tego którego krytykujesz? 14:59, 08.04.2019


ZMIENIĆ PRAWOZMIENIĆ PRAWO

1 6

KIEDYŚ KLASY LICZYŁY PO 40 KLIKA DZIECI I NIE BYŁO PROBLEMÓW (SAM CHODZIŁEM DO TAKICH KLAS), TYLE ZADAŃ DOMOWYCH JAK TERAZ CHOĆ JEST NICH TYLKO 25 DZIECI - ZMIENIĆ PRAWO - DO 45 DZIECI NA NAUCZYCIELA 15:02, 08.04.2019


bolobolo

0 0

Broniarz do bron i jazda w pole bronować!!!! 14:09, 14.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


bradbrad

18 18

Odezwał sie Albin Siwak z roku 1980 r. 15:23, 07.04.2019


ZniesmaczonyZniesmaczony

23 17

Zdemoralizowany to jesteś ty drogi rodzicu 18:15, 07.04.2019


Za nicZa nic

23 8

Nauczyciele II LO czy naprawdę dobrze wykonujecie swój zawód ? czy dobre wartości wpajacie najlepszym uczniom Mielca i okolic do was przychodzącym ? Myślę , że lepiej to robią nauczyciele z I LO którzy wg mapki nie zamierzają przystępować do strajku. 20:26, 07.04.2019


1 lo1 lo

9 9

A właśnie, że strajkujemy 23:07, 07.04.2019


Późny GierekPóźny Gierek

94 39

Widzę, że ZNP hołduje tradycji i nawet ma gabinet w stylu PRL: paprotki, meblościanka bieszczady, drzwi obite ekoskórą do gabinetu obok, szare firanki i ciężkie zasłony. Gomułka czułby się jak u siebie. Wchodzisz do takiego gabinetu i odbywasz podróż w czasie, widać, że mentalnie również. 14:50, 07.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

POLAKPOLAK

13 13

jak nie ma pieniędzy tak jest. 14:56, 07.04.2019


RozbawionyRozbawiony

13 18

Towarzyszu, tak wygląda gabinet Kaczyńskiego.
Krytykujesz jego gust? 15:52, 07.04.2019


Wujek BronekWujek Bronek

8 2

To kwestia mentalności, nie pieniędzy. Jeśli myślisz, że związkowiec bierze 2000 na rękę to kolego nie mam więcej pytań 20:32, 07.04.2019


KosKos

76 110

PIS niech podziękuje sam sobie za zrobieniu bajzlu w szkolnictwie dzięki swoim pseudo reformom. 15:16, 07.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RozbawionyRozbawiony

17 33

No to niech Szydlowa i PiS da podwyżki.przeciez pieniądze są. 15:55, 07.04.2019


PolipoliPolipoli

5 0

Nagle kosztem dzieci wszystko, w gminie tuszów narodowy nie strajkuje żadna szkoła i proszę sobie wyobrazić ze moje dzieci maja dwa tygodnie wolnego z powodu egzaminów. Czy ktoś się tym przejmie ? Czy to nie jest kosztem dzieci??? Obchodzi yo kogoś ?? 09:14, 08.04.2019


 do polipoli do polipoli

0 0

No popatrz! Szkoły nie strajkują, a dzieci i tak mają 2 tygodnie wolnego. Pożal się biskupowi tuszowskiemu 00:06, 09.04.2019


BratBrat

108 50

Moja siostra nie strajkuje (nauczycielka z ponad 20 letnim stażem), jest zadowolona ze swojej pracy i płacy 15:52, 07.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

RozbawionyRozbawiony

18 35

Pewnie katechetka- lamistrajk.
Idzie godnie śladem brata Suskiego, znanego intelektualisty Pisowskiego 15:54, 07.04.2019


GrzegorzGrzegorz

10 23

Łamistrajki zawsze byli, są i będą' 17:45, 07.04.2019


CzujnyCzujny

9 7

No to tylko pogratulować dobrego samopoczucia 18:18, 07.04.2019


SiostraSiostra

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BratBrat

64 19

Ma ukończone dwa kierunki a robi trzeci dostosowując się do potrzeb szkoły, zawsze widziałem, że lubi swoją robotę (nie wiem skąd tyle wrogości jak ktoś napisze, że ma w bliskiej rodzinie nauczyciela zadowolonego ze swojej pracy) 16:31, 07.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??????

5 10

a szwagier biznesmen???? 19:45, 07.04.2019


hejhej

11 3

No i bardzo ładnie. Powinna więcej zarabiać:) 23:16, 07.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Prokurator_ma_racjęProkurator_ma_rację

10 3

Dokładnie! A jej koleżanka z Książnic zrobiła tak samo. To ma być wolny kraj? 20:57, 07.04.2019


RodzicRodzic

7 13

Dobrze zrobiła...mądra kobieta,popieram. 22:08, 07.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


VipVip

4 4

Chory jesteś 18:21, 07.04.2019


Marek 59Marek 59

112 27

Za dni strajku powinni nie dostać wynagrodzenia! 17:22, 07.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JaJa

17 1

I nie dostają 19:41, 07.04.2019


OrientedOriented

14 1

I nie dostają. Zadowolony???? 23:04, 07.04.2019


PolipoliPolipoli

7 4

Za dni strajku nie płaca. Polecam najpierw coś wiedzieć niż kłapać bez ładu i skladu 10:13, 08.04.2019


Anna**Anna**

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JanJan

76 22

Za strajk brak płatności przy pilnować Galkowskiego i Bryłę. 17:26, 07.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FranciszekFranciszek

98 31

Za dni strajku powinni nie dostać wynagrodzenia! Czas pracy wyrównać do normalnego, czyli 8 godzin dziennie, 40 tygodniowo. 26 dni urlopu. Tyle w temacie. 18:20, 07.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

nicknick

12 5

Nie dostają nic jak strajkuja, ale w szkole muszą być - wymaganie strajkowe. Dlatego dużo nauczycieli pewnie wezmie także chorobowe - tak jak to robiły pielęgniarki i policjanci. Widać że za dużo nie wiesz a się wypowiadasz. Szkoda mi takich ludzi. 22:59, 07.04.2019


MłodyMłody

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BotaBota

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MonikaMonika

1 2

Hanka, bardzo zacofana jesteś.
W Polsce nauczanie domowe jest legalne
W wielu krajach Europy i w USA nauczanie domowe jest bardzo popularne i odnosi sukcesy.
Ciekawe ile osób w Mielcu kształci dzieci w domu, skoro wszyscy tak narzekają na nauczycieli 21:35, 09.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


AnnoxAnnox

14 14

Mendy, ale potrzebne, bo posyłasz dziecko do szkoły 19:31, 07.04.2019


HankaHanka

21 5

Dzieci chodzą do szkoły bo taki jest obowiązek prawny 19:53, 07.04.2019


AnnoxAnnox

10 4

Niekoniecznie musi chodzić do szkoły. A słyszałaś o nauczaniu domowym??? 23:00, 07.04.2019


Hanka Hanka

1 1

Nauczanie w domu czyli tak jak Cyganie kształcą A widziałaś ostatnioCygana który pracował nie wspomnę o Cyganie który jest kimś więcej niż beneficjentem pakietu socjalnego 07:18, 08.04.2019


do Hankado Hanka

0 0

Nauczanie w domu jest bardzo popularne w innych krajach, na penwo nie jest powodem do wstydu.
A ile osób w Mielcu naucza dzieci w domu?

Skoro w szkołach tacy źli nauczyciele, to czemu nie zorganizujecie nauczania domowego? 22:38, 09.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ZawiszaZawisza

24 46

Proponuję antystrajkom pójść do szkoły ale to już wam nie pomoże rozum z inteligencja to u was dwie odrębne drogi ale cóż bossy na strefie niewolników potrzebują 19:38, 07.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LogoLogo

13 4

Widać że jesteś bezrobotnym POsiadaczem wykształcenia Szkoły Ludowej 7 klasowej 19:59, 07.04.2019


ZawiszaZawisza

7 4

Krowy i świnie dostały więcej nieuki wyprali wam mózg razem z rozumem no cóż zobaczymy za 15 lat jak będziecie kufajki sznurkiem wiązać z bidy czemu zapytacie bo
Czemuś bidny boś *%#)!& czemuś *%#)!& boś bidny 07:19, 08.04.2019


LogoLogo

7 4

Inteligencie z twoich wypowiedzi wnioskuję że ty lub twoja rodzina została odsunięta od koryta i masz żal Trudno ci zrozumieć że ten strajk nikomu prócz uczniów i ich rodziców nie komplikuje życia Jesteś Żałosny 07:42, 08.04.2019


xxxxxxxxxx

58 19

mozna strajkowac nie uczyc ale dziecmi prosze sie zajac sie i pilnowac zajecia itd nie bierzcie dzieci za tarcze do sukcesu 19:45, 07.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PolipoliPolipoli

6 4

Szkoła to nie przechowalnia dla dzieci tak się składa !!! A najwiecej takich tu burzy bo swoimi własnymi dziećmi się zająć musza!!! 12:35, 08.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JsbusJsbus

86 26

Nie popieram waszego strajku uważam że wogole nie uczycie dzieci w szkole tylko wszystko spada na rodziców. Za. Moich czasów rocznik 1984 przychodzilismy do domu i rodzice nie musieli nam aż tyle poświęcać czasu bo wszystko nauczyli nas w szkole e na lekcji. A teraz każde dziecko korepetycje musi korepetycje brać i to jeszcze jak rodziców stać na to 20:39, 07.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

HahahaHahaha

10 24

Jsbus jeśli Twoje dziecko jest *%#)!& to żaden nauczyciel nie pomoże.. 21:08, 07.04.2019


jsbusjsbus

9 3

Do hahhaha nie obrażaj mojego dziecka bo w tych czasach każde dziecko korzysta z korepetycji bo tak nauczyciele uczą 08:19, 08.04.2019


BrakBrak

7 3

Tak dokładnie niech nauczyciele pracują po 8 godzin, a nie tak jak jest teraz robią po trzy lub 4 godziny i do domu. Ferie, wakacje i wszystkie święta msja wolne i jeszcze narzekają kosztem naszych dzieci. Chore to wszystko, ale to co usłyszałam raz od pani w szkole nr 3 w pierwszej klasie że to "rodzic jest od tego żeby dziecko nauczyć" więc za co oni chcą te podwyżki, śmieszne to jest. 09:27, 08.04.2019


MonikaMonika

2 3

jsbus,
nie każde. W mojej rodzinie żadne dziecko nie korzysta z korepetycji. Uczą się same, jak mają problem pytają rodziców, dziadków. Potem rodzice wieczorem sprawdzają im czy zrobili zadania i tyle.
Jak mają gorsze oceny to nie z powodu nauczycieli, tylko dlatego, że sami się nie nauczycili.

Nie ma co zwalać całej winy na nauczycieli. Zastanówcie się czy wy poświęcacie swoim dzieciomw ogóle czas. Bo pomoc dziecku w nauce to nie kara dla rodzica, tylko OBOWIĄZEK 21:32, 09.04.2019


AndrzejAndrzej

1 1

Zgadzam się, oni najtrudniejsze zadania zadają do domu, nie tłumaczą na lekcjach, olewają wszystko.... 22:46, 11.04.2019


WalkaWalka

57 90

Brawo nauczyciele! Walczcie o swoje! I nie dajcie się zastraszyć!!! Jesteśmy z Wami! 21:05, 07.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

IxiIxi

22 10

,, Jesteśmy z Wami" czyli kto bezdzietny kawaler czy panna Ten cały strajk uprzykrza życie pracującym rodzicom i nikomu więcej W ten sposób PZN zyskuje sobie przeciwników i nic więcej 21:28, 07.04.2019


jazblokujazbloku

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


EwaEwa

53 17

"Miarą oświaty narodu jest szacunek oddany nauczycielom, bo im więcej naród jest oświecony, tym wyżej ceni tych, którzy mu to światło przynieśli." Eliza Orzeszkowa 21:08, 07.04.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

MaturzystaMaturzysta

15 5

Na szacunek to trzeba sobie zapracować. 22:05, 07.04.2019


Do maturzystyDo maturzysty

13 7

A kto Ciebie,drogie dziecko, do tej matury przygotował? 22:52, 07.04.2019


Droga EwoDroga Ewo

10 5

Tylko to światło trzeba nieść z powołaniem. Przykre i smutne jest, że szacunek oddany nauczycielom przeliczasz na 1000zł podwyżki. 23:07, 07.04.2019


Drogi maturzystoDrogi maturzysto

12 9

W społeczeństwie kapitalistycznym nie szanuje się tych, którzy mało zarabiają.Nauczyciele powinni należeć do klasy średniej, a nie być porównywani z pracownikami niewykwalifikowanymi, nie umniejszając im. Zrozumiesz to kilka lat po maturze. 23:58, 07.04.2019


ObserverObserver

2 1

Tak, ,oczywiście ale szacunek nauczycielom z POWOŁANIA a nie zwykłym pracownikom, którzy tylko chcą "odwalić " te kilka godzin / w większości/w szkole i do domu. Niektórzy znudzeni , bez ikry i inicjatywy, wypaleni w zawodzie. Na emerytury a nie siedzieć na siłę w szkole bo może coś jeszcze dołożą. 18:51, 12.04.2019


bolobolo

0 0

Co to za bełkot socjalistyczny!!! 14:12, 14.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RozbawionyRozbawiony

5 2

Świetnie ocenilas chytrą babę z Brzeszcz.
Brawo kiki 21:34, 07.04.2019


UczenUczen

62 32

To niech szanowni nauczyciele siedza po 8 godzin dziennie w szkole i wtedy sprawdzaja zeszyty czy klasowki a nie po 4-5 godzinach wraca sobie do domu wielce zmeczona i tam niby wypelnia reszte swoich obowiazkow. A w szkole maja przerwy 15 minutowe co 45 minut ( i wtedy sobie zrobi to co ma zrobic w domu) a nie jak w fabrykach 15 minut w ciagu 8 godzin. Dwa miesiace wolne w czasie wakacji, ferie swieta i dalej im zle. 22:23, 07.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MatkaMatka

2 0

ojej i jeszcze soboty i niedziele wolne!!! 00:12, 10.04.2019


OdpowiedzalnośćOdpowiedzalność

32 14

Co jak w tym zamieszaniu jakiemuś dziecku stanie się nieszczęście (brak właściwego nadzoru połączony z przeróżną pomysłowością dzieci bez zajęcia) - pytam kto za to weźmie odpowiedzialność??? Dyrektor, wychowawca, strajkujący??? Nikt z rodziców (pracujących i płacących podatki - też na oświatę) nie chce nieszczęścia i późniejszego chodzenia po sądach. 22:30, 07.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

INFOINFO

3 2

SZKOŁA JEST DLA NAUCZYCIELA - DZIECI TO SĄ KRZESŁA 13:43, 08.04.2019


MonikaMonika

1 2

Ten, kto sie nim opiekuje. Czyli skoro jest z rodzicem w domu, to rodzic.
Co w tym trudnego do zrozumienia ? :D
21:38, 09.04.2019


PandoraPandora

51 12

1000 zł to jakaś paranoja, wszystkie grupy zawodowe posiadające związki też powinny ruszyć do strajku po 1000zł, przecież ten pracownik w markecie czy na mieleckiej strefie nie jest w stanie utrzymać ze swoich podatków tej grupy zawodowej nawet jak będzie harował po 12 godzin dziennie. Drodzy nauczyciele tą skalą podwyżki otwieracie puszkę Pandory. 22:52, 07.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WojtekWojtek

4 5

Opowiadasz bzdury. Nikt nie bronił iść tej osobie ze strefy i uczyć sie dalej na zawód nauczyciela. Po to tyle wyrzeczeń i nauki przez wiele lat,żeby właśnie godnie zarabiać. Zawód zawodowi niestety nie jest równy i praca na lini produkcyjnej z całym szacunkiem dla ludzi ją wykonujących nie równa sie pracy nauczyciela. 07:52, 08.04.2019


Do WojtekDo Wojtek

6 1

Jak by pracownicy ze strefy poszli w kierunku bycia nauczycielem to kto by na nich podatki płacił? Prostytutki? Po za tym przypuszczam że zdecydowana większość tych "nauczycieli" musiałaby pójść zamiatać ulice patrząc na ich poziom zręcznościowy. Pozdrawiam 08:11, 08.04.2019


Do WojtekDo Wojtek

3 1

1. Szkoły to zamknięty układ
2. Znam wiele osób na strefie pracujących bardzo ciężko za 2 tys. mies to nie opowiadaj *%#)!&
3. Rząd przeanalizował a widzi PITy i ślepy nie jest i zorientował się w sytuacji i nie da więcej niż te obiecane 9% a jak ZADYMA dalej będzie trwała to zrobią PORZĄDEK i ok będzie 1000 czy nawet 2000 ale zero przywilejów, zero podziału nauczycieli, 40h tyg i 26 dni urlopu - KTOŚ TO W KOŃCU ZROBI - sami sobie kopiecie grób - Z WYSOKIEGO KONIA BARDZIEJ BOLI 13:40, 08.04.2019


nicknick

23 3

Nie dostają nic jak strajkuja, ale w szkole muszą być - wymaganie strajkowe. 23:00, 07.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lalala Lalala

36 31

A jak policjanci strajkowali to dostali 650 i od stycznia znów dostaną 500 bo mają to obiecane.. To co? O nich się nie pisze.. Wszystko ucichło.. Pielęgniarki też dostały.. A tu nagle wielkie mi halo bo nauczyciele chcą więcej.. Idź do szkoły uczyć to zobaczysz jak to jest.. Dopiero wtedy się wypowiadaj.. 00:23, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MidoMido

12 5

Halo bo nauczyciele niewypełniona swoich obowiązków i nieporownoj Policjanta do nauczyciela Policja pracuje w Niedzielę Święta Soboty w nocy a nie jak biedny belfer pod dachem w ciepelku gdzie jedynym zagrożeniem jest śliska podłoga w WC 07:47, 08.04.2019


dziobakdziobak

5 1

Mido masz rację nie należy porównywać policjanta do nauczyciela, bo jakby nie patrzeć nauczyciel to inteligencja i powinien zarabiać jak klasa średnia a policjant no cóż ilu z nich ma maturę? trochę szacunku, dlaczego policjanci mają emerytury po 20 latach pracy a np. budowlańcy nie, chociaż pracują w wiele gorszych warunkach 12:14, 08.04.2019


Ja.Ja.

33 5

Każda praca powinna być oceniana i prowadzić do konkretnych wyników.Jak popatrzy się a różne ranking to w Polsce mamy dramat.
Poniżej TOP 10 najlepszych uczelni w Polsce, według CWUR. W nawiasie podajemy miejsce w światowym rankingu uczelni.

Uniwersytet Warszawski (260),
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie (381),
Politechnika Warszawska (576),
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie (633),
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (741),
Uniwersytet Wrocławski (776),
Warszawski Uniwersytet Medyczny (834),
Politechnika Wrocławska (844),
Uniwersytet Śląski w Katowicach (899),
Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu (954).
To tacy niedouczeni nauczyciele począwszy od przedszkola, poprzez szkołę podstawową, średnią kształtują nasze dzieci. Spotykałem się czasem na imieninach u koleżanki z kilkoma paniami nauczycielkami. Narzekanie na wszystko i liczenie innym ich pieniędzy to była stała norma. A jak pytałem jak rozwijają się zawodowo, czy stosują nowe metody podejścia do nauki, czy bywają w teatrze, to zapadała cisza. Ten zawód przyciąga ludzi poprzez selekcję negatywną. Faktycznie płaca nie powala, ale bonusów jest jednak sporo. Nie przesadzajmy z tymi kartkówkami, czy siedzeniem w domu i przygotowywaniem się do lekcji.
Czy ten strajk coś da? Moim zdaniem na pewno. Zaczną się pytania wśród rodziców o jakość kształcenia, zaczną się wymagania. Nauczyciele nie będą mieli lekko. A jak komu nie pójdzie na egzaminach to zawsze można skarżyć do sądów. Akcja budzi reakcję.
07:02, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

;);)

1 1

A jak zaskarży - to zbadać IQ dziecka i żeby się nie okazało, że zdało aż za dobrze;) 13:13, 14.04.2019


MiklasMiklas

43 13

Powinni pracować 40 godzin tygodniowo,w czasie wakacji niech się przygotowują do pracy.
Jeżeli im nie pasuje,pozwalniać.
Ile młodych nauczycieli pracuje w innych zawodach
07:36, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KUMOTERNIA KUMOTERNIA

5 2

MASĘ MŁODYCH się tam nie dostanie - KUMOTERNIA
40 h tyg + 26 dni urlopu i likwidujemy wszystkie przywileje, zlikwidować podział nauczycieli niech będą stażyści do 5 lat i nauczyciele po 5 latach = wtedy dać 1000zł podwyżki dla każdego - nawet netto
13:35, 08.04.2019


araara

3 1

a gdzie ta mapa bo się doszukać nie mogę, hej się obudziło, idzcie spać baranki... 08:04, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


goldwinggoldwing

5 0

W"punkt"! Brawo za kompletny i celny komentarz.
10:10, 08.04.2019


BRAWOBRAWO

1 0

BRAWO jeszcze raz - cała prawda !!!! 13:32, 08.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PopieramPopieram

17 4

Czekam jeszcze na zajęcie stanowiska przez Pana Wiśniewskiego. Nauczyciele pewnie oczekują jego wsparcia. Naradzie cisza. 08:22, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


StefannStefann

30 3

Co na to "nasz" prezydent głowa w piach? Wielki nauczyciel WF 08:33, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafalRafal

17 24

Patola - 500+ , dawanie sobie premii bo zasłużyli xxxxxxxx tys. zł , krowy - 500 + , świnie 100 + . Teraz uwaga : niepełnosprawni - 0 +, nauczyciele 0 +. Dojna zmiana w swym wydaniu 08:38, 08.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

olafolaf

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RafalRafal

7 3

@olaf wyjdz stad pasożycie 09:43, 08.04.2019


jazblokujazbloku

2 0

rafaelo - jeszcze ci krzywda przynajmniej dostaniesz 100 19:40, 12.04.2019


RemRem

37 2

Gdzie urząd skarbowy ? Kasy fiskalne ! płace za korepetycje niech płacą podatki "nauczyciele" z bożej łaski. 08:39, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RemRem

26 4

W takim razie ja jako obywatel złoże zawiadomienie do US czy tym co płaciłem czy wykazali to w pit. Ja tez mam broń na nich. 08:41, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fiolkafiolka

1 1

"Zgodnie z Konstytucją Biznesu, wprowadzoną od 30.04.2018, można prowadzić tzw. działaność nierejestrową. Polega to na tym, że nie trzeba rejestrować działaności gospodarczej, odprowadzać składek do ZUS a już tym bardziej posiadać kasy fiskalnej czy być podatnikiem VAT i wystawiać faktury. Warunkiem prowadzenia takiej działaności jest nieprzekrocznie przychodu w kwocie 50% płacy minimalnej brutto. W związku z tym, że udzielanie korepetycji rzadko wiąże się z ponoszeniem kosztów, to nauczyciel-korepetytor w skali miesiąca może osiągnąć przychód 1125 zł i nie będzie musiał rejestrować działaności gospodarczej, wydawać paragonów czy wystawiać faktur. Także zanim wszyscy, którzy proponują to zgłaszać do Urzędów Skarbowych, niech się zastanowią ile godzin miesięcznie jest w stanie udzielić jedna osoba, mająca wiele innych obowiązków wynikających z charakteru jej pracy i ile miesięcznie może z tego tytułu zarobić. W większości przypadków, zgodnie z literą prawa, nikt bie dostanie faktury ani paragonu. Pozdrawiam wszystkich, którzy znają przepisy tak samo dobrze, jak ja język starotybetański, ale wypowiadają się na ich temat, jakby co najmniej skończyli prawo na Oxfordzie. " 18:52, 12.04.2019


XXSXXS

26 0

Pan Jan Myśliwiec też strajkuje? 09:18, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Za nicZa nic

21 1

Mam wielką prośbę do hej.mielec by podało dokładny wykaz szkół mieleckich , które przystąpiły do strajku i przestały kształcić dzieci i młodzież, oraz szkół które do strajku nie przystąpiły. Może też to zrobić mielecki ZNP. 09:38, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

akacjiakacji

3 0

zapraszam na stronę korso... tam są informacje 12:49, 08.04.2019


GohikGohik

18 9

To chore, ja ide *%#)!& ba strefe a ci pracuja po 18 godzin lekcyjnych czyli 15h zegarowych i jeszcze im mało. 09:43, 08.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RozbawionyRozbawiony

4 6

Zatrudnij się w NBP.
Będziesz jak Pixie i Dixie zarabiał około 50 tyś. miesięcznie 10:15, 08.04.2019


Do RozbawionyDo Rozbawiony

3 3

A ty po układach przyjęty od wujka stefana tylko tyle potrafisz mądrego napisać?

- Znam wiele osób na strefie w Mielcu po dobrych studiach pracujących bardzo ciężko za 2tys. - KPINA - powinni zreformować całe to szkolnictwo - ok narażą się jednej grupie zawodowej ale ulżą 10 innym !!!!! I pensa Brutto - Netto się zbliży do siebie :)
13:28, 08.04.2019


MonikaMonika

3 1

Gohik,
no to zmien prace!

W Mielcu jest tylko strefa, nie ma innych firm! Nie obrażaj nauczycieli za to, że nie masz odwagi ani wiedzy, żeby podjąc inną prace, niź na strefie 21:33, 09.04.2019


............

28 1

po strajku nauczycieli pora na strajk rodzicow. 10:12, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Armin Armin

15 20

Priorytety wg Jarosława Kaczyńskiego i NSZZ "Solidarnosć"
1. Krowa: 500 zl
2 Świnia : 100 zl
3. Nauczyciel:0 zł 10:21, 08.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WniosekWniosek

2 3

Państwo Polskie widzi PITy i prawdziwe zarobki i jak to wygląda i dobrze wiedzą - CO i JAK
Stwierdzili że ta grupa zawodowa ma - ZA DOBRZE - i tyle 13:25, 08.04.2019


RolnikRolnik

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PittyPitty

1 0

Bzdury piszesz!!!! widać , żeś anty PIS. Może Schetyna da 1000 zł-2000 zł nauczycielom. Poczekamy-zobaczymy :) 22:51, 11.04.2019


SymeuszSymeusz

1 1

Myślenie prostackie, nie o to chodziło Jarkowi. A propos nie ma możliwości realnych aby w ciągu 4 lat kadencji - wszystkich zadowolić. Cierpliwości a będą wszyscy zadowoleni, nie będzie kapitał polski - wypływał zagranicę. 18:56, 12.04.2019


JAAJAA

14 13

co łatwiej wychować za 500 łapówki dziecko czy krowę???? bo nie wiem co wybrać


10:27, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AlekAlek

3 1

Krowę to możesz TY tylko uchować !!!! 22:37, 11.04.2019


kukikuki

2 1

Weź krowę bo z wychowaniem dzieci sobie nie poradzisz 11:18, 12.04.2019


Hej Hej

29 10

8 godzin dziennie bo W Polsce nauczyciele pracują najmniej w Europie !!!!!!!!!!!!!!!!! 10:29, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PolipoliPolipoli

6 3

I tez najmniej zarabiają !!!! 12:37, 08.04.2019


RafalRafal

3 3

info dzis podane na tvpis hahaha ale z was frajerzy 14:05, 08.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


SPRYWATYZOWĆSPRYWATYZOWĆ

2 0

SZKOŁY POWINNY BYĆ PRYWATNE!!!!!! 12:30, 08.04.2019


PedroPedro

1 0

W Mielcu są 2 szkoly podstawowe sportowe i nie protestują bo nauczyciele zatrudniani są tam chyba na normalną umowę o pracę Znieść Kartę Nauczyciela i wszystko będzie jak należy 15:37, 08.04.2019


ktskts

10 11

czemu wszyscy na skakujecie na nierobów,? są przeciez nauczyciele którzy potrafią naauczyć coś mądrego . Ja tam jestem za nimi. Chcecie calkowicie zgnoic nauczycieli ? o to Wam chodzi ? Pózniej się bedziecie dziwic ze w polsce nie ma nauczyciela który potrafi nauczyć. Poprostu tych najlepszych nauczycieli wyjada , bo kupią ich z zachodu . 12:37, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SaksySaksy

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


bolobolo

0 0

Baranie jeden dzieci uczą się w domu a nie w szkole!!! 14:18, 14.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BRUTTO -> NETTOBRUTTO -> NETTO

13 4

- DLA TEGO NA KAŻDYM PASKU JEST - BRUTTO I NETTO DO WYPŁATY

"NAIWNY" PRACOWNIKU STREFY - TO SIĘ NAZYWA - REDYSTRYBUCJA PIENIĄDZA - JEDNYM SIĘ ZABIERA BY DAĆ INNYM - Z TWOJEJ PENSJI - BRUTTO I NETTO

1. Podstawa;

NAUCZYCIEL - 5603 zł. mies. (plus przywileje)
PO PODWYŻCE - 6582 ZŁ mies. (plus przywileje)


2.Jak można policzyć etat;

Uwaga do pensji (etatu podstawowego) doliczane są "godziny karciane", świetlica i inne podobne i przy etacie 18h będzie to 6582 zł mies. (plus przywileje) ale jak pododajemy
"godziny karciane", świetlica i inne to będzie już 30h (etan = 18 a mamy 30 więc jest płacone za ok. 1,7 etatu bo taki współczynnik wychodzi) czyli 10 970zł mies. (plus przywileje), i tylko PIT powie prawdę :)

3. Dodatki;

- PENSJA PODSTAWOWA W SZKOLNICTWIE NIC NIE MÓWIĄ ???? NAUCZYCIEL - PODSTAWA DLA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO WYNOSI - 5603 zł. Z TYM ŻE MA KARTĘ NAUCZYCIELA - gdzie zapisane są przywileje takie jak;

- OK. 70-80 DNI "URLOPU" W ROKU (FERIE ITD...)
- URLOP NA PODRATOWANIE ZDROWIA 3 LATA WYBIERANE PO ROKU
- ŚWIADCZENIA KOMPENSACYJNE, CZYLI "WCZEŚNIEJSZA EMERYTURA PO 55 ROKU ŻYCIA"
- ILOŚĆ GODZIN PRACY W TYG PO 45 MIN
- DODATKI DO WYNAGRODZENIA;
1. Dodatek za wysługę lat - jego wysokość zależy od przepracowanych lat 20% wynagrodzenia
2. Dodatek za wyróżniającą pracę - 16% pensji podstawowej
3. Dodatek za pracę na wsi - 10 % pensji podstawowej
4. Tzw. trzynastka - nauczyciele dostają 13 pensji w roku
5. Wyrównanie zwane "14" - ok. 5 000 zł - zależy od akceptacji dyrekcji placówki
6. Nadgodziny - ustalane przez dyrektora danej szkoły - ile dopisze?
7. Dodatek motywacyjny - wykonywania dodatkowych zadań lub zajęć
8. Dodatek funkcyjny - przysługuje z racji zajmowanego stanowiska lub pełnionej funkcji,
9. Dodatek za warunki pracy - przysługuje nauczycielom wykonującym pracę w szkodliwych warunkach
10. Dodatek za uciążliwość pracy,
11. Dodatek za pracę w porze nocnej,
12. Dodatek z okazji nagród jubileuszowych - ta nagroda jest wypłacana po 20, 25, 30, 35 i 13. latach pracy; do ok. 250% wynagrodzenia
14. Dodatek z zasiłku na zagospodarowanie - 200% wynagrodzenia zasadniczego (jednorazowo) - ponoć nie zawsze respektowany,
15. Dodatek odprawy emerytalnej,
16. Dodatek odprawy rentowej,
17. Dodatek odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy,
18. Dodatek nagród ze specjalnego funduszu nagród
19. Dodatek za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze

WNIOSEK

Tą całą oświatę trzeba systemowo zmienić ponieważ środki jakie są tam marnotrawione nawet w porównaniu do podatku VAT (przekrętami) są lekko mówiąc większe, OGROMNE !!!!!

1. Zlikwidować podział nauczycieli jaki jest obecnie - PATOLOGIA
Powinien być; nauczyciel stażysta - 5 lat a potem nauczyciel i TYLE podziałów (ewentualnie nauczyciel specjalista w szczególnych wypadkach) !!!!!

2. Ponieważ nauczycieli jest o przynajmniej 30-50% za dużo a dzieci ciągle coraz mniej.
Uwaga mamy 703 tys. podstawowych nauczycieli, 703 000 !!!!! A dzieci co rok mniej.

3. Ponieważ Niemiecki nauczyciel przy tablicy pracuje ok. 26-29 godz. a Polski ok. 18 godz.
Po za tym po co podstawówka ma 8 lat a nie mogła by być 7 letnia, kiedyś tak było i ludzie funkcjonowali. Połączyć Historię z Polskim, Biologię z Chemią, Religię z WOS, a jak ktoś będzie szedł do zawodówki czy technikum to wybierze specjalizacje albo już od 4/5 klasy podstawowej się lekko specjalizować.

- DLA TEGO MAMY TAKIE - WOJSKO, SZPITALE, ZADŁUŻENIE, DROGI, EMERYTURY ITP.......
- DLA TEGO NA KAŻDYM PASKU JEST - BRUTTO I NETTO DO WYPŁATY 13:19, 08.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

OnetOnet

1 5

To trzeba było zostać nauczycielem, bzdury ktoś tu tvp1 ogląda i manipulace, 1850 nauczyciel stażysta zarabia z tytułem mgr ,a dodatkow nie ma niestety przez pierwszg rok żadnych , suknij się w łeb i spróbuj edukować cudze dzieci....Good luck;) 21:20, 08.04.2019


qwertqwert

0 5

Takich glupot to ja w zyciu nie czytalem!!!! Bzdura na bzdurze i bzdure pogania - jesli zona bedzie zarabiac tyle to ja sie zwalniam z pracy bo sama zarobi wiecej niz teraz obydwoje zarabiamy..... 22:15, 08.04.2019


MartaMarta

0 4

Ale ci sprali mózg brednie 06:39, 09.04.2019


eheh

2 1

Czytajcie ze zrozumieniem - "NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO" - to to samo co stażysta?

Nauczyciel stażysta
Nauczyciel kontraktowy
Nauczyciel mianowany
Nauczyciel dyplomowany

Do tego w każdej szkole inne zarobki - można sobie manipulować. 14:57, 09.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RafalRafal

0 6

Powtarzasz się pisowski trollu , wyjdz stad 14:06, 08.04.2019


bradbrad

14 13

Najwięcej do powiedzenia mają bezdzietni i radiomaryjni pistrolle. 14:03, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MidoMido

11 6

Z tego co wiem mundurowa może iść wcześniej na emeryturę ale z odpowiednio mniejszym procentem stawki podstawowej tzn po 15 latach służby 20%stawki podstawowej to przykład po drugie nauczyciele nie są elitą policja czy straż też nie są brani z łapanki i w większości studia specjalistyczne mają 14:09, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo!Brawo!

11 9

Walczcie i hejtem na tym pseudo portaliku nie przejmujcie sie nic!!
07:43, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eheh

5 1

To chcecie 1000 czy 30% podwyżki - jak dla mnie jest to zasadnicza różnica.
Piszecie 1000 a walczycie o 30%, więc ten co zarania dużo zarobi więcej. Ten co ma mało dostanie 300 zł a ten co ma dużo 3000zł.
Proszę o pełną (oficjalną) listę postulatów Związku Nauczycielstwa Polskiego z linkiem do dokumentu. 14:47, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eheh

3 6

Od 1 stycznia 2019 r. wynagrodzenie średnie dla nauczycieli wynosi:

dla nauczyciela stażysty - 3045 zł brutto (ok. 2188 zł netto / na rękę)
dla nauczyciela kontraktowego - 3380 zł brutto (ok. 2421 zł netto)
dla nauczyciela mianowanego ? 4385 zł brutto (ok. 3121 zł netto)
dla nauczyciela dyplomowanego - 5603 zł brutto (ok. 3970 zł netto)
15:06, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kukikuki

1 0

Proszę przeczytać sobie rozporządzenie MEN o wynagradzaniu nauczycieli. 11:09, 12.04.2019


bolobolo

1 0

To i tak za dużo. Socjalistyczne i komunistyczne lenie!!! 14:15, 14.04.2019


eheh

13 4

Do średniej wliczane są m.in. zarobki dyrektorów, odprawy emerytalne czy nagrody jubileuszowe. W związku z tym podane kwoty są mocno zawyżone w stosunku do realnych zarobków, które otrzymują nauczyciele. 15:09, 09.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eheh

3 1

Tylko czy stażysta może być dyrektorem?
Ogólnie ich zarobki tak jak czas pracy nie są policzalne ;} 15:12, 09.04.2019


MWMW

11 3

Drodzy nauczyciele, chcecie mieć godną płacę, być doceniani, zatrudnijcie się w Tesco, Biedronce, Żabce czekają na Was. 20:37, 11.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

;);)

1 1

Ot, wolność słowa! Odezwie się g.upek, bo może;) 13:24, 14.04.2019


UczeńUczeń

9 3

Za co to brawo, to żenada !!! Niewielu jest takich co popiera ten cyrk 22:43, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiittPiitt

6 6

Strajk.... nauczycielom wolno strajkować i jeszcze im zapłacą bo mało zarabiają. Pracują po cztery godz. dziennie, ferie, wakacje wolne od, a i jeszcze urlopy mają. Pielęgniarki jak strajkowały, musiały chodzić do pracy i oskarżono ich opopełnienie przestępstwa,. Ale od łurzek i paciętów nie odeszły. 07:21, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

avgasavgas

2 6

jasne bedzie wiecej na tace i do Torunia 08:56, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

avgasavgas

5 5

Rządzacym byłoby na ręke zeby protesty przenieść na wakacje. Protest żeby był skuteczny musi "boleć" tych co za tą całą sytuacje odpowiadają. Nauczyciele trzymajcie sie i nie dajcie sie, jak teraz pękniecie to rządzący wdepczą Was w błoto na wiele następnych lat. Murem za pracownikami oświaty !!! 09:05, 12.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

olafolaf

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


avgasavgas

3 1

Nauczyciel realizuje program nauczanie a nie wlasne widzi mi się, to mionisterstwo z ta "pania" na czele zatwierdza program nauczania ktory siegnal dna. Zapewniam ze nauczyciele tez sa temu przeciwni, BASTA ! 14:19, 12.04.2019


RodzicRodzic

8 3

Dziwię się,że nauczyciele,których uważałem za inteligentnych dali się wciągnąć w walkę o władzę Koalicji z PiS-em!Nauczyciele działają na szkodę dzieci i ich rodziców!Jaka krzywda dzieje się nauczycielom?Może początkujący nie mają dużych zarobków,ale tak jest w każdym zawodzie!Nauczyciele ze stażem zarabiają dobrze,biorąc pod uwagę czas pracy!Niech nie porównują swoich zarobków do zarobków w innych zawodach,gdzie praca odbywa się pod gołym niebem,w szkodliwych warunkach i wymiarze 10-12 godz.dziennie,przy taśmie produkcyjnej,gdzie tempo pracy jest wysokie i mdleją ręce! 12:55, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

acdacd

2 1

Panie Przemku! Prośba! Jak tam Nasza na karnawale w Rio? Kolega nadredaktor wcześniej wiele pisał, promował to wielkie wydarzenie, sławił, że dziewczyna z Mielca rozsławia nasze miasto a tu nic!!! Już kilka tygodni,a tu cisza. Chcielibyśmy wiedzieć, jak latynosi ocenili naszą dzieczynę! Panie Przemku, chcemy wiedzieć!!!! Domagamy się prawdy! 21:10, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

0 3

Broniarz zarabia 12 tysi więc musi walczyć o stanowisko i przyszłą emeryturę cała reszta go w ogóle nie interesuje 13:10, 14.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MWMW

2 2

Jak mi praca nie odpowiada to składam wymówienie i odchodzę do innej. Żaden z nauczycieli wymówienia nie złożył. Więc o co tu chodzi. Brak im honoru. 19:50, 14.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%