W ramach przebudowy linii kolejowej zlikwidowany został „ślimak” - przejście przez tory łączące dwa osiedla. Mieszkańcy z niepokojem patrzą na przebieg inwestycji i brak działań przy budowie przejścia podziemnego, które miało zastąpić dawną przeprawę.
Urząd Miejski w Mielcu zapewnia, że PKP nie zrezygnowało z wykonania przejścia pod torami. - Ślimak, a właściwie przejście podziemne, ma być realizowane przez PKP, mamy informacje, że to przejście jest cały czas uzgadniane, doprojektowywane, a jednocześnie PKP potwierdza, że na pewno będzie ono realizowane będzie i na pewno przetarg na to działanie jest już w fazie realizacji - informuje Monika Skowrońska-Ziomek, naczelnik wydziału dróg.
Jak dodawała, w ostatnich tygodniach PKP konsultowało z miastem oświetlenie terenu przy przejściu. - Sam projekt przejścia też już był z nami wielokrotnie omawiany. Niestety nie mamy wpływu na to, jak szybko powstanie to przejście, bo tutaj procedury są po stornie PKP, natomiast cały czas jesteśmy w kontakcie i cały czas mamy potwierdzenie, że to przejście powstanie - podkreślała Skowrońska-Ziomek.
zbych09:49, 02.05.2021
No jak to?, w wywiadzie dla Leliwy https://leliwa.pl/mielec-uwazajmy-na-siebie/ pani SKOWRONSKA Ziomek mówi że przetarg JEST JUŻ OGŁOSZONY PRZEZ PKP, a może ja mam problemy ze słuchem albo nie rozumiem polska język? 09:49, 02.05.2021
Duduś 10:04, 02.05.2021
A po co trzeba utrudnić ludziom życie ? A po drugie za dużo widzą co w MSM się dzieje ? A tam przecież
nic dosłownie się nie dzieje ! Tam się fajnie relaksują służby za pieniądze spółdzielców !
I po co ludzie mają tam się szłajać i obserwować ? 10:04, 02.05.2021
Walking10:33, 02.05.2021
Najpierw tory a potem przejście podziemne?? 10:33, 02.05.2021
Trr11:01, 02.05.2021
Chyba najpierw przejścia a później tory eh jak zwykle odwrotnie 11:01, 02.05.2021
Miel... 11:00, 02.05.2021
Dla mnie ta cała inwestycja porażka zrobili pseudo tunel by przejść przez tory a co z przejściem na miejscu ślimaka? Jak oni sobie to wyobrażają jak zwykle wszystko za co się rząd mielecki weźmie to porażka i tanim kosztem katastrofa....
11:00, 02.05.2021
Myśleć Panie i Panow11:23, 02.05.2021
A co ma tu dogadania Zarząd Miasta Mielca , to jest przecież inwestycja P K P ,to oni by mieli wyłożyć środki na tę inwestycję -obecnie przejście pod torami jest wykonane przy dworcu, starczy.
Nie jestem zwolennikiem Zarządu M S M ale co on ma z tym wspólnego ? 11:23, 02.05.2021
Goździk27129311:01, 02.05.2021
Przetargu na przejście podziemne nr 2 jeszcze nie ma na ten moment. Pewnie pani Ziomek chodziło o to, że jest kompletowana dokumentacja przetargowa potrzeba do jego ogłoszenia. 11:01, 02.05.2021
harpia11:08, 02.05.2021
organizacyjnie stal mielec 11:08, 02.05.2021
Franek 57 11:37, 02.05.2021
Miasto kłamie na każdym kroku w niedawnym wywiadzie w radiu Leliwie Wiśniewski bodaj Prezydent miasta obiecał ze do końca sierpnia tego roku będzie przejscie przez tory czy pod torami a pani z urzędu opowiada bzdury niech uzgodnią z prezydentem co mają mówić do mediów. Czy słynne tężnie na osiedlu Lotników kombinowano żeby zaniechać ten projekt bo chciano upchnąć dodatkowe koszty zmian i koszty związane z realizacją tężni zwiększyły wadatki co do oferty wykonawcy. Widać wyraźnie że nauczyciel wf jest bezradny tak jak jego elita byle dotrwać do końca kadencji 11:37, 02.05.2021
Jaga23:26, 02.05.2021
Ale bystry komentarz!!a Wiśniewski to nie jest ,,bodaj,, prezydent tylko Pan Prezydent .szanujmy siebie i innych. 23:26, 02.05.2021
markus11:54, 08.05.2021
mamy go szanować za tytuł?????
przeciez co nie zrobi ,to porazka. 11:54, 08.05.2021
REWIZOR11:48, 02.05.2021
Przejście podziemne czy przejście nadziemne, to niczego nie zmieni, jeżeli teren PKP nie będzie szczelnie ogrodzony! Ludziom niezbędny jest sport extremalny, jeżeli się spojrzy co potrafią wyprawiać w takich miejscach! 🙂 11:48, 02.05.2021
Ania C13:38, 02.05.2021
Na całym świecie, najpierw robi się przejście zastępcze, później likwiduje stare zastępując nowym. Ale u nas w Mielcu innaczej. Likwidacja przejścia gdzie ludzie przechodzili przez 40 lat i ładny komunikat. Dramat. To pokazuje gdzie urzędnicy mają mieszkańców. 13:38, 02.05.2021
Moje zdanie13:39, 02.05.2021
Od początku planowano że ślimak zostanie zlikwidowany a ruch pieszych przez dotychczasowe przejście będzie przeniesiony na przejazd drogowy koło A&K i Biedry i tego się trzymajmy, zrobić chodnik do przejazdu i zamknąć temat. Nie wszyscy wiedzą albo chcą wiedzieć że jak PKP zbuduje przejście to przekazuje je miastu i to miasto bierze na siebie koszty utrzymania i zapewnienia porządku, mówił o tym Prezydent Wiśniewski więc zastanowiłbym się dwa razy zanim to zbudujemy 13:39, 02.05.2021
.14:26, 02.05.2021
Obserwuję budowę przejścia koło dworca, trwa już klka miesięcy, koszty są niesamowicie wysokie, a dojdzie jeszcze utrzymanie tego przejścia w codziennej eksploatacji. Też budzi zdziwienie cały ten projekt skoro koło wiaduktu jest normalnec przejście przez tory i bardzo dorze funkcjonuje. Jeżeli przejście koło dworca nie będzie ogrodzone to większość ludzi będzie przechodziła przez tory .Skoro na miejscu slimaka położono już tory to nie liczyłbym na budowę przejścia podziemnego, podobno pieniądze z tego przejścia mają iść na wiadukt. 14:26, 02.05.2021
Beret16:48, 02.05.2021
To samo w Wojsławiu,drogę sprzedali prywaciarzowi ten zagrodził przejscie i nie ma jak przejechać z Wojsławia na ul. Korczaka i dalej na Smoczke i do pracy na strefę na rowerze,nawet ludzie z zakupami z Hali Targowej nie mają jak przejść.
16:48, 02.05.2021
Duduś22:35, 02.05.2021
Niestety ale w tym kraju władza robi goowniane interesy . Sprzedają co się da za parę groszy co blokuje późniejsze inwestycje lub znacznie zwiększa jej koszty . Zero myślenia perspektywicznego . To już za komuny było z tym lepiej bo zostawiali teren pod przyszłe inwestycje . 22:35, 02.05.2021
Mielczanka12317:03, 02.05.2021
A ludzie do czasu przejścia maja fruwać 17:03, 02.05.2021
Jaga23:21, 02.05.2021
To nie jest ,,bodaj prezydent,,tylko dla nas wszystkich Pań Prezydent .i trzeba czytac kto jest wykonawcą a nie filozofowac. 23:21, 02.05.2021
Franek 57 08:56, 03.05.2021
Baba Jaga taka uczona to pewnie jest w tej elicie mości Prezydenta 😆 08:56, 03.05.2021
Jerry 10:44, 03.05.2021
No tak miasto miastem Pkp też a ww wspomnianym przez Dudusia msm żyje się jak pączki w maśle i jeszcze plandemia nie wchodzic nie oglądać nie przeszkadzać w nic nieróbstwie w gidzinach"pracy"🤣 Kto w końcu w tym kraju hfzie cyrk jest otwarty 7/24h wezmie sie za prawo spółdzielcze!!!!??? i ukruci tą republikę wzajemnuej adoracji za niezłą kasę mieszkańców i dzierżawców! Co do przejścia, muasto nie ma nic do powiedzenia? Teram kolejowy? Ale w końcu to dla mieszkańców, no ale u nas od lat inwestycje to smiech na sali i łapówkarstwo i złodziejstwo pseudo komuno mielecka trwaj jest pysznie, ludziki zap.... na strefie i siedzieć cicho..... Dramat. 10:44, 03.05.2021
Tylko prawda :11:31, 06.05.2021
Jerry : Twoja komuna po lipcu 1980r kiedy rozpoczęła działalność w WSK " Rada Pracownicza " pod przewodnictwem jednego z twórców Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego w WSK śp. Pana Stanisława Padykuły
nic w mieście i WSK nie znaczyła i przypisać jej niema co , taka prawda, historię trzeba znać, grzechem jest dorabianie historii . 11:31, 06.05.2021
Oszczędność przede w13:14, 06.05.2021
Po co to przejście , jest przejście przy dworcu i przejście przy przejezdzie z/na Sienkiewicza -z/na Jagiellończyka , starczy ,szkoda kasy. 13:14, 06.05.2021
Zonia11:00, 09.05.2021
Najlepiej i najprościej byłoby zrobić przejście z szlabanem jak pod wiaduktem. Koszt zapewnie kikunastokrotnie mniejszy. 11:00, 09.05.2021
Jusb20:16, 09.05.2021
mnie zasadniczo interesuje czy zrobią dojście na perony z obu stron miasta czy tylko wejście od starówki, rondo i powrót 20:16, 09.05.2021
PS10:30, 02.05.2021
22 1
Szczególnie dobrze się tam czują pracownicy w wieku emerytalnym, utrzymujący władzę. 10:30, 02.05.2021
Kolego 22:15, 02.05.2021
0 0
Nie stać cię na własny nick ? Duduś jest tylko jeden . Trochę kreatywności , wymyślenie swojego nicka to nie takie trudne . 22:15, 02.05.2021