Pierwsze pociągi pasażerskie pomiędzy Mielcem i Dębicą mają pojechać we wrześniu. To oznacza, że kolejarze zmierzają do końca odbudowy linii kolejowej, która przed lat była nawet przeznaczona do całkowitej rozbiórki.
Trakt pomiędzy Mielcem i Dębicą, który był w katastrofalnym stanie, jest znów przejezdny. Pociągi towarowe przemierzają ten odcinek od jesieni ubiegłego roku, chociaż prace nadal trwały. Teraz spółka PKP PLK wskazała, że zmodernizowana linia kolejowa szykowana jest do formalnych odbiorów.
- Przed oddaniem do ruchu konieczne były próby obciążeniowe mostów i przepustu w Brzeźnicy i Dębicy. Remontowane i przebudowywane obiekty zapewnią sprawne i bezpieczne podróże na trasie Mielec – Dębica - przekazała za pośrednictwem Twittera kolejarska spółka.
Na terenie samej stacji w Mielcu dzieje się obecnie bardzo dużo. Kontynuowana jest budowa pierwszego z dwóch przejść podziemnych, trwa układanie kolejnych elementów torowiska oraz budowa peronu pasażerskiego.
[FOTORELACJA]8529[/FOTORELACJA]
Pełne funkcjonowanie kolejowego połączenia z Mielca do Dębicy planowane jest na wrzesień, kiedy na trakt mają wyjechać pierwsze połączenia pasażerskie. Natomiast nie oznacza to koniec modernizacji linii numer 25 w regionie mieleckim.
Przewidziane zostały prace z Mielca do Padwi Narodowej i dalej na północ Podkarpacia. Po ich zakończeniu należy się spodziewać rozszerzenia oferty połączeń pasażerskich.
Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica. Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 zł, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 zł.
Taki drobiazg23:52, 20.04.2021
Rok temu PLK SA informowały i wznowieniu ruchu pasażerskiego 13 grudnia 2020... W necie nic nie ginie. 23:52, 20.04.2021
Goździk27129323:57, 20.04.2021
To bardzo dobrze, że dobiegakońca
remon linii kolejowej Mielec-Dębica. Teraz
czas na dokończenie stacji kolejowej w Mielcu i przetarg na odcinek Mielec-Padew Narodowa. t 23:57, 20.04.2021
yyy06:20, 21.04.2021
Tyle milionów i będą wiatr wozić a do pracy ciężko dojechać bo na drogach wojewódzkich dziura na dziurze brawo Panie Marszałku 06:20, 21.04.2021
tos08:53, 21.04.2021
wbij sobie do głowy że pieniadze na remont linii nie zostały zabrane z puli na drogi, są pieniadze na drogi i sa pieniadze na kolej 08:53, 21.04.2021
Haha19:31, 21.04.2021
Co? Gdzie te dziury? Do Dębicy to się płynie komfortowo drogą. 19:31, 21.04.2021
Bez żartów :11:59, 22.04.2021
Proszę aby władze tak wojewódzkie jaki mieleckie dały poważne wyjaśnienie
i odpowiedz : " jakie są najbliższe i dalsze perspektywy dla kolei Mielec -Dębica "
na którą poszło tak dużo środków publicznych , oraz kiedy wejdzie do eksploatacji z samofinansowaniem? 11:59, 22.04.2021
Goździk271293 (Wersj07:56, 21.04.2021
To bardzo dobrze, że dobiega końca
remont linii kolejowej Mielec-Dębica. Teraz czas na dokończenie stacji kolejowej w Mielcu i przetarg na odcinek Mielec-Padew Narodowa. 07:56, 21.04.2021
Franek 57 08:05, 21.04.2021
Pytanie do Prezydenta Wiśniewskiego i dlaczego pan wprowadza w błąd Mielczan z Osiedla Lotników o przejściu w miejscu słynnego ślimaka nic tam się nie dzieje co Pan na to. 08:05, 21.04.2021
Jula08:07, 21.04.2021
Linia do Dębicy OK. A kiedy budowa linii Rzeszów -Kolbuszowa-Mielec -Połaniec- Kielce . Taka linia dopiero otworzy Mielec na Polskę 08:07, 21.04.2021
Darkfin03:39, 22.04.2021
Oj nie wiem czy tego doczekamy za naszego życia 😊 03:39, 22.04.2021
do Redaktora Hej09:02, 21.04.2021
skończ Pan powtarzać te bzdury że linia planowana była do całkowitej rozbiórki, albo przedstaw jakiś dokument który wyszedł z ministerstwa, sejmu czy z dyrekcji PKP lub jakiejś podległej jej jednostki z Krakowa czy Rzeszowa. Wbić sobie do głowy - linia była przeznaczona do wstrzymania przewozów, zawieszenia przewozów, wstrzymania ruchu itp ale nie fizycznego demontażu toru, czy to jest dla Pana redaktora zrozumiałe? 09:02, 21.04.2021
do PO i Lewicy22:02, 21.04.2021
nie zakrzyczyczecie wszej likwidacyjnej mntalności!!!!! 22:02, 21.04.2021
marwo22:38, 21.04.2021
Przecież Ryży powiedział p Skowrońskiej,że linia jest do rozbiórki tylko na razie nie ma na to pieniędzy.Ale wy pokemony zlewaciałe nie pamiętacie albo nie chcecie pamiętac występów swojego guru.Wiele rzeczy teraz PiS odnawia po likwidacji PO. 22:38, 21.04.2021
Chcesz to masz10:19, 22.04.2021
web.archive.org/web/20150705204437/http://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/11391/ZNPK-zna-linie-ktore-PLK-chca-zamknac.html
http://web.archive.org/web/20150312071654/http://www.hej.mielec.pl/miasto2/aktualnosci/art2807,kolejarze-chca-zamknac-linie-kolejowa-biegnaca-przez-mielec-ruszaja-protesty.html
https://archive.is/YsjGW 10:19, 22.04.2021
A sam dokument 10:25, 22.04.2021
Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych w nieoficjalny sposób w grudniu 2012 roku dotarł do listy linii kolejowych. Źródło: https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/11391/ZNPK-zna-linie-ktore-PLK-chca-zamknac.html
ZNPK należy m.in. CTL Logistics, Freightliner PL, Rail Polska, LOTOS Kolej, Pol-Miedź Trans. Źródło: http://www.znpk.org/czlonkowie/ 10:25, 22.04.2021
Można10:34, 22.04.2021
No cóż. Można nawet twierdzić, że trawa jest czerwona, ale to nie znaczy, że ona przestanie być zielona. 10:34, 22.04.2021
leo09:18, 21.04.2021
Nareszcie od wrzesnia jedziemy.Sa ludziska ,ktorzy nic nie wiedza ,a bzdury pisza byle bylo na nie ! 09:18, 21.04.2021
fyóh09:55, 21.04.2021
szynkansyn pomknie 40 km/h.... za kilkaset mln budowa torow na predkosc z lat 20 XX wieku... 09:55, 21.04.2021
do PO i Lewicy22:04, 21.04.2021
32 kilometry w 34 minty - antypisiory nawet liczyć nie umieją~! 22:04, 21.04.2021
stary kolejarz09:59, 21.04.2021
mielec zakupił już 3 parowkzy , 2 drezyny i 6 trąbków a także chorągiewki żółte 09:59, 21.04.2021
Ciekawy10:36, 21.04.2021
Wykonawca zapłaci karę za wielomiesięczne opóźnienie? 10:36, 21.04.2021
Widać dno?10:46, 21.04.2021
Na posiedzeniu Komisji Infrastruktury PLK poinformowały, że podpiszą umowy na dalsze prace i to nawet jeszcze w tym roku(!)... jeżeli będą mieć za co. 10:46, 21.04.2021
Dziwak?11:05, 21.04.2021
Czy tylko ja dostrzegam dysonans pomiędzy wydatkowaniem 300 mln na remont i czterema parami połączeń wyłącznie w dni robocze? To ma być zachęta do korzystania z kolei? W branży mówi się na coś takiego alibizugi... 11:05, 21.04.2021
do Dziwaka12:38, 21.04.2021
jak pewnie wiesz albo i nie, do pewnych celów czy to w pracy czy w życiu dochodzi się etapami, myślę że zrozumiałeś sens mojej wypowiedzi, pozdrawiam 12:38, 21.04.2021
do PO i Lewicy22:08, 21.04.2021
Odcinek Mielec - Debica to pewien etap. Jeśli zakończy się modernizacja na odcinku Mielec - Stalowa Wola będzie 12 par Dębica - Sytalowa Wola oraz 3 pary pospiesznych w tym słynny pociąg Kraków - Lublin 22:08, 21.04.2021
haha13:05, 21.04.2021
w salonie sukien ślubnych już wstawiają ławki dla podróżnych . 13:05, 21.04.2021
nkl14:53, 21.04.2021
Już widzę jak te ogromnie dzikie tłumy będą jeździć pociągiem do Debicy i z powrotem :D PKS Mielec miał dużo więcej tras i możliwości :) Trzeba było to ratować ... A nie kolej . 14:53, 21.04.2021
Gosc nowy20:29, 21.04.2021
Przy tych świetnych godzinach rozkladu jazdy, prędkościach osiąganych przez pociągu i zamknieciu sie na szybkie pociągi trakcyjne to rzeczywiście bardzo świetna inwestycja. W ciągu roku przywiezie może 10tys osób ale pewnie nawet tyle nie 20:29, 21.04.2021
Weest23:39, 21.04.2021
A skąd wiesz o godzinach rozkładu jazdy ? Czy już są na tablicach odjazdów ? Wiecznie niezadowolony narzekacz. 23:39, 21.04.2021
Darkfin03:41, 22.04.2021
Weest polaczkowi nigdy nie dogodzisz. Co by nie zrobili zawsze źle mu będzie. 03:41, 22.04.2021
Do PO i Lewicy22:12, 21.04.2021
Lewaki powiedzcie Wy no co robi prezydent Wiśniewski w kwestiiach kolejowych oprócz przejazdów?
Czy może rozmawiał z Ortylem w kwestii rozkładu np. bezpośrednich połączeń do Rzeszowa? Czy wyrażał jakieś oczekiwania?
Podobnie radny wojewódzki Tarapata członek Komisji Infrastruktury w Sejmiku.... 22:12, 21.04.2021
Darkfin03:45, 22.04.2021
Oj tam że Wiśniewski robi nas w h*ja najważniejsze że PIS nie rządzi i nie dyskryminuje się LGBT i praw kobiet nie rozumiesz 😂😂 03:45, 22.04.2021
Przezorność07:33, 22.04.2021
Wolą trzymać się z daleka od tego wyrzucania forsy w błoto? Oj, będzie miał NIK co robić... kiedy PiS straci władzę a nic nie trwa wiecznie. 07:33, 22.04.2021
neo10:04, 22.04.2021
Lewaki to jednak bardzo oprone na myślenie mózgi,.... Szkoda że ze szkodą dla Mielca.... Kilku lewackich troli od roku w kółko te same argumenty przeciwko sporej inwestycji - a przecież te pieniądze i tak poszły by np. do Lubaczowa i w Biszczady np. do Łupkowa. Ale lewacki trol nic nie komua... Płaci mu za to Krysia by pisał to same bzdety od roku?????
Krysia co ty myślisz o kolei w Mielcu?? Ale tak szczerze??? 10:04, 22.04.2021
Eee tam07:36, 22.04.2021
Wiele hałasu o nic... choć 300 baniek to kupa forsy. 07:36, 22.04.2021
neo10:01, 22.04.2021
Spadaj lewacki trolu!!! 10:01, 22.04.2021
fasolla6409:20, 22.04.2021
Ta linia ma sens wyłącznie dla ruchu towarowego do strefy. Zachodnią część woj. podkarpackiego nie ujęto w planowaniu szybkiej kolei do CPK. Wykluczenie komunikacyjne Mielca otworzyć może połączenie Rzeszów-Kielce-CPK. Już jest po konsultacjach a w Mielcu cicho sza. 09:20, 22.04.2021
neo10:00, 22.04.2021
Zgadza się ale także linia Dębica Stalowa Wola ma wielki sens: Lublin a szczególnie Kraków powinny być połączone z Mielcem szybką koleją (dojazd do Krakowa jest możliwy w 1 h i 10 min. po modernizacji Podłęże - Kraków Główny) a więc można by mieszkać w Mielcu i pracować w Krakowie.
Między Lublinem a Krakowem przez Mielec powinno mknąć kilka szybkich pociągów. Przy czasie przejazdu nieco ponad hgodzinę do Krakowa frekwencja murowana!!! 10:00, 22.04.2021
Wykluczenie?10:33, 22.04.2021
Od kiedy to pociąg jest jedynym środkiem transportu? Kolej zakłada przewozy masowe, Mielec jest w stanie je wygenerować? Autobusy dalekobieżne nie cieszyły się wystarczającą frekwencją... 10:33, 22.04.2021
A realnie?10:41, 22.04.2021
Każde miasto wielkości Mielca ma mieć szybką kolej? Żadnego państwa nie stać na realizację podobnych pomysłów... Są szlaki główne ze stacjami węzłowymi i wygodny do nich dojazd. 10:41, 22.04.2021
neo11:32, 22.04.2021
Każde miasto w zachodniej Europie położone na najkrótszym szlaku między takimi dużymi miastami jak Kraków i Lublin ma szybką kolej. Tylko w Polsce PO chciała takie coś "zaorywać".
Przesiadki? Są tacy naiwni którzy myślą, że będzie fajna kolej dojeżdżająca do węzła w Chmielowie bądż Tarnobrzegu i Debicy a tam tłumy ludzi na poczekalni czekają na kolejny pociąg Te czasy już nie wrócą jeśli chodzi o masową kolej. Można takie coś zrobić ale dla kilku osób tylko czy o to chodzi?
11:32, 22.04.2021
fasolla6406:52, 23.04.2021
W ruchu pasażerskim szybka kolej ma sens. Tak jak autostrady jest wytyczana jest najkrócej pomiędzy największymi aglomeracjami. Mielec leży pomiędzy Rzeszowem i Kielcami. Planowana szprycha biegnie przez Stalową Wolę od wschodu do Rzeszowa. Takie są fakty. 06:52, 23.04.2021
Mieszkaniec m13:32, 22.04.2021
Ktoś mówi że Mielec to dziura.?!
Czy ten co tak twierdzi był niedawno w Łodzi?
Miasto pada jak kiedyś Detroit,ludzie nie mają pracy,mieszkają jak Kiepscy z WC na korytarzu.
Infrastruktura drogowa fatalna.
A Mielec:Czyste ,spokojne miasto z pracą dla ludzi,świetnymi drogami.
13:32, 22.04.2021
niepajacuj23:30, 22.04.2021
Byłem tydzień temu w Łodzi i nie rób ludziom wody w mózgu jak ojciec dyrektor. Dworzec Łódź Fabryczna - szok XXII wiek. Byłeś w łodzi ale chyba na stawach w Rzemieniu. 23:30, 22.04.2021
Kolearz23:26, 22.04.2021
No to teraz czas na budowę linii Mielec-Połaniec-Staszów-Chańcza. a co nie stać nas? 23:26, 22.04.2021
Kolejarz00:11, 23.04.2021
Tu chodzi o kolej,nie o metro.Moim zdaniem to potrzebna inwestycja.Połączenia do Rzeszowa,Krakowa,Kielc też by się przydały.Jsk odbudowywać i rozwijać kolej to już konkretnie,żeby w rozkładzie jazdy nie było tylko kursów do Dębicy. 00:11, 23.04.2021
Goździk27129307:59, 21.04.2021
15 2
To prawda, że remont miał został zakończony w grudniu 2020 roku, ale opóźnienie zostało spowodowane sprawą negocjacji między inwestorem a wykonawcą w sprawie budowy drugiego przejścia podziemnego w miejscu tzw. mieleckiego ślimaka, którego w pierwotnym projekcie nie było. Potwierdza to wywiadach medialnych sam marszałek województwa pan Władysław Ortyl. 07:59, 21.04.2021
marwo22:31, 21.04.2021
5 0
Ja o otwarciu lini we wrześniu 2021r czytałem w tamtym roku,chyba w wakacje 2020r 22:31, 21.04.2021