Budowa drugiego mostu na Wisłoce trwa od jesieni 2018 roku i planowo ma się zakończyć w kwietniu tego roku. Większość prac została już zrealizowana - gotowe są zarówno drogi dojazdowe, jak i w sporej mierze sam most. Co dokładnie udało się zbudować koło Mielca?
Zarówno samorządowcy wojewódzka podkarpackiego, jak i sami wykonawcy są zadowoleni z aktualnego stanu robót na budowie drugiego mostu na Wisłoce. Podczas wizyty marszałka Władysława Ortyla na budowie – 9 stycznia – zapowiedziano, że w kwietniu most zostanie oddany do użytku – czytaj więcej.
Cała wartość inwestycji to 43 miliony 659 tysięcy zł. Co udało się zrealizować za te pieniądze?
Poniżej publikujemy pełne zestawienie robót drogowych:
• Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 984 od Rzędzianowic do Chorzelowa z przekroczeniem Wisłoki mostem
• Budowa ronda w Rzędzianowicach (4-wlotowego) z drogą wojewódzką nr 983
• Budowa skrzyżowania w Złotnikach (skrzyżowanie zwykłe) o poszerzonych wlotach z drogą powiatową nr 1143R
• Budowa ronda w Chorzelowie (3-wlotowego) z projektowaną drogą wojewódzką nr 984 i projektowaną łącznicą do drogi powiatowej Tuszów Narodowy – Mielec – Rzochów
• Budowa odcinka łącznicy pomiędzy projektowaną drogą wojewódzką nr 984 a istniejącą drogą powiatową Tuszów Narodowy – Mielec – Rzochów
• Budowa ronda w Chorzelowie (3-wlotowego) z projektowaną łącznicą i istniejącą drogą powiatową Tuszów Narodowy – Mielec – Rzochów
• Budowa zjazdów indywidualnych i publicznych do działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym
• Przebudowa i budowa nowych sieci infrastruktury technicznej
• Budowa oświetlenia na skrzyżowaniach
• Budowa odwodnienia drogi w postaci rowów oraz odcinkowo kanalizacji deszczowej
• Budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych z dopuszczeniem ruchu pieszego
• Budowa chodników od skrzyżowania w Rzędzianowicach do mostu oraz od skrzyżowania w Złotnikach do mostu dzięki dotacji Gminy Mielec
Most zaprojektowano jako konstrukcję w postaci ustroju wieloprzęsłowego płytowo-belkowego o konstrukcji sprężonej i zespolonej (w przęśle nurtowym) opartego na żelbetowych przyczółkach i filarach. Podpory usytuowane są w skosie do osi drogi pod kątem 71,70 stopni.
Mielcok17:02, 09.01.2020
I po co to komu? 17:02, 09.01.2020
Brak chodnika do Cho17:07, 09.01.2020
Niech hej to naglośni! 17:07, 09.01.2020
4417:11, 09.01.2020
i już wiadomo o co chodzi. 44 miliony... Miał rację Adam Mickiewicz, pisząc - "a imię jego czterdzieści i cztery". Pisał on także -" ja cierpię za miliony". Się spełniło, proroctwo wieszcza zrealizowane. 17:11, 09.01.2020
ArcyDuck17:24, 09.01.2020
To ten od Amber Gold? 17:24, 09.01.2020
Dzidek17:34, 09.01.2020
Zobaczymy czy pierwsza powódź przetrwa ??? 17:34, 09.01.2020
wiszu17:53, 09.01.2020
czyli fajna droga na lata 60e XX wieku bo na rok 2020 to juz nie - brak sciezki rowerowej z Rzedzianowic do Chorzelowa....... kto teraz tak buduje?? 17:53, 09.01.2020
Mielcoka kuzyn 11:11, 10.01.2020
A po co ty chcesz tam rowerem jeździć?
Jeszcze brakuje żebyście jezdzili do Mielca 11:11, 10.01.2020
Józef18:23, 09.01.2020
Nic ostatnio nie słychać tutaj o Mieleckim Szpitalu. Istnieje jeszcze? 18:23, 09.01.2020
Nie strasz19:24, 09.01.2020
A co "gorzej Ci" ? 19:24, 09.01.2020
MSW18:43, 09.01.2020
Będzie to wspaniała inwestycja po zakończeniu trasy na Tarnów w Piątkowcu i duża poprawa w komunikacji.Poprawi również bezpieczeństwo nas użytkowników jak i służb ratunkowych jadących przez często zablokowany most na Wisłoce kierunku Tarnowa. Duży szacunek dla Pana Marszałka i Pana Tymuły za zaangażowanie od lat w tą inwestycję. 18:43, 09.01.2020
Trudyn21:08, 09.01.2020
Dobrze że się buduje, ale nie sposób nie widzieć, że to wszystko "bieda" wersje, 44 miliony na most (zwykły najprostszy nie wantowy czy wiszący) wraz z rondami i drogami dojazdowymi... brak chodników, ścieżek rowerowych. A w Rzeszowie most budowali za 184 miliony, dostali tyle dofinansowania, że miasto kosztowało to tylko 13,8 mln. 21:08, 09.01.2020
Deff22:09, 09.01.2020
A czy w 2018 roku przy podpisaniu umowy nie była podana kwota 38 milionów? 22:09, 09.01.2020
235622:47, 09.01.2020
Ja również się cieszę z tej inwestycji i z tego, że uda się już na wiosnę otworzyć tą trasę. Wszystkich maruderów co tu komentują negatywnie zapraszam stać w korku przed 7 rano lub po 15 na moście przy RegBenz-ie. Koszty inwestycji są duże,ale takie są realia. Politycy się chwalą, ale to jest nasza zasługa (nasze pieniadze z podatków i nasza presja by to było zrobione). Pozdrawiam :) 22:47, 09.01.2020
78901:48, 10.01.2020
A ja uważam, że ta inwestycja nie zasługuje na pochwałę, najwyżej na przemilczenie. Nie wszyscy maruderzy zasługują na krytykę. Dla każdego kto śledzi tę inwestycję od początku jest oczywiste, że nie przygotowano kompletnej dokumentacji prawidłowo i na czas, co bardzo wydłuży czas realizacji, budowa potrwa jeszcze kilka lat. Parametry dróg, mostu, wiaduktu i skrzyżowań i ciągów pieszo - rowerowych zaprojektowano bardzo oszczędnie bez żadnej wizji na przyszłość. Dyskusyjny jest także przebieg tej trasy a szczególnie jej początek na Strefie (SSE) - bez połączenia z żadną drogą wojewódzką.
01:48, 10.01.2020
Mostowiak23:10, 09.01.2020
Dla wykonawcy robót mostowych nadszedł trudny czas. Wykonawca, nękany przez Urząd Marszałkowski, ze względu na termin umowny i wybory, musi wybierać : ryzykować z jakością i zdążyć przed wyborami bez względu na pogodę (jak obecnie), czy dbać o jakość robót i przerywać je w czasie deszczu i mrozu a może i śniegu - nawet wtedy gdyby termin zakończenia był zagrożony. 23:10, 09.01.2020
mielecok08:47, 10.01.2020
wieś się cieszy a ja z nimi razem! jak będzie parada traktorów to dajcie znać! 08:47, 10.01.2020
Mielecki13:22, 10.01.2020
Nie rozumiem osób krytykujących tą inwestycje. Drugi most na Wisłoce powinien był już powstać 15 lat temu. Obwodnica daje korzyści zarówno ludziom z za Wisłoki który do tej pory musieli jechać do miasta jedną drogą (stanie w korku o 7 albo 15 w okolicach naszego jedynego mostu dzień w dzień na pewno nie należy do przyjemnych. Z drugiej strony mieszkańcy Mielca również powinni być zadowoleni bo spora część ruchu zostanie wyprowadzona poza miasto wiec dla samych mielczan korki w centrum też będą dużo mniejsze. Ale najlepiej jest tylko krytykować a czytając niektóre komentarze mam wrażenie że niektóry woleli by jeździć rowami... 13:22, 10.01.2020
dziobak17:49, 09.01.2020
11 3
a Tobie, żebyś w swej blokowej klatce nie wąchał tyle spalin od stojących w korku mękoli 17:49, 09.01.2020
jar19:10, 09.01.2020
9 6
Chodzi oto, zeby szerokim lukiem ominac wioche Mielec 19:10, 09.01.2020