Zamknij

Kolejna awantura o halę MOSiR! Kto i dlaczego?

17:41, 07.11.2018 P.C Aktualizacja: 20:34, 07.11.2018
Skomentuj

Mielczanie rozmawiają o kolejnej awanturze związanej z budową nowej hali sportowej w Mielcu. Magistrat podpisał umowę z jej wykonawcą. Ekolodzy uważają, że brakuje decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.

Tuż przed drugą turą wyborów prezydenckich w Mielcu media otrzymały komunikat stowarzyszenia Specjalna Strefa Ekologiczna dotyczący budowy nowej hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
 

Komunikat ekologów

- W ramach realizacji celów statutowych naszego Stowarzyszenia, postanowiliśmy przyjrzeć się zaplanowanej inwestycji budowy hali widowiskowo-sportowej w Mielcu. To jedna z największych inwestycji miejskich, która powstać ma w samym Centrum Miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej. Nie od dzisiaj wiadomo, że tak duże inwestycje generują uciążliwości, nie tylko na etapie prac budowlanych, ale także podczas ich użytkowania – w szczególności w postaci hałasu i oddziaływania ruchu drogowego. Postanowiliśmy zasięgnąć opinii w tej sprawie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie, w oficjalnym zapytaniu przedstawiliśmy wszystkie parametry inwestycji w oparciu o dostępną dokumentację przetargową na stronie MOSiR-u, nie pomijając także zaplanowanych redukcji powierzchniowych - przekazują ekolodzy.

Stowarzyszenie ekologiczne dalej komunikuje, iż z uzyskanych dokumentów od RDOŚ wynika, że nowa hala sportowa w Mielcu może zawsze lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. W efekcie powinna zostać wydana dla tej inwestycji decyzja środowiskowa. Ekolodzy podkreślają, że w tej procedurze powinno się zaplanować udział społeczeństwa.

- Na podstawie uzyskanej przez nasze Stowarzyszenia opinii prawnej można wnioskować, iż w wyniku zaniechania przeprowadzenia właściwych i  wymaganych prawem czynności, mogło dojść do rażącego naruszenia  przepisów prawa. Naruszenie polega na wydaniu pozwoleń budowlanych bez  uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach mimo tego, iż  uprawniony do stanowienia o takich obowiązkach RDOŚ, wydał opinię o  konieczności przeprowadzenia procedury w trakcie której na mocy prawa  ww. organ mógł zobligować Gminę np. do wykonania specjalistycznych  raportów - czytamy w komunikacie stowarzyszenia Specjalna Strefa Ekologiczna, którego prezesem jest Mikołaj Skrzypiec.

Powołując się na ten komunikat prawicowy działacz Ireneusz Dzieszko zapowiedział zawiadomienie prokuratury, by zbadała czy pozwolenie na budowę hali MOSiR w Mielcu zostało wydane zgodnie z prawem. W swoim internetowym wystąpieniu sugerował, że odpowiadają za to starosta mielecki z PiS Zbigniew Tymuła i pełniący funkcję prezydenta Mielca Fryderyk Kapinos, także z PiS. Dzieszko wystąpił z oświadczeniem w Internecie tuż przed ciszą wyborczą przed drugą turą wyborów prezydenckich w Mielcu, w których kandydatem był też Kapinos. Sam Dzieszko w wyborach samorządowych startował do sejmiku wojewódzkiego z listy komitetu Bezpartyjni Samorządowcy, konkurując z Prawem i Sprawiedliwością. Niegdyś był radnym miejskim z listy PiS w Mielcu, z tym ugrupowaniem jednak się skłócił.
 

Odpowiedź magistratu

Szybko na rewelacje ekologów zareagował Urząd Miejski w Mielcu.  - W dniu 1 listopada w mieleckich lokalnych mediach pojawiła się całkowicie niezgodna z prawdą informacja o tym jakoby budowa nowej hali sportowo-widowiskowej w Mielcu realizowana była bez procedury uzyskania decyzji środowiskowej, która jest niezbędna dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Ewidentnie jest to próba wprowadzenia w błąd opinii publicznej w naszym mieście - czytamy w komunikacie magistratu.

- Autor tej informacji Mikołaj Skrzypiec z mieleckiego Stowarzyszenia Specjalna Strefa Ekologiczna  powołuje się na opinię wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Rzeszowie, która opierając się na opisie inwestycji w projekcie i na rozporządzeniu Rady Ministrów z 09.11.2010 w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2016 r. poz.71) niezgodnie z prawdą za takie przedsięwzięcie uznała nową mielecką halę. RDOŚ nie ma jakichkolwiek kompetencji, aby na podstawie opisu przedsięwzięcia w dokumentacji projektowej, dokonać samodzielnych ocen co do cech przedsięwzięcia wymagającego uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W systemie polskiego prawa wyłącznie ustawodawca określa w jakich sytuacjach wydanie decyzji środowiskowej jest konieczne - podkreśla Urząd Miejski w Mielcu.

- Wspomniane przez Mikołaja Skrzypca Rozporządzenie Rady Ministrów (par. 3 ust.1 pkt.57) za przedsięwzięcia znacząco oddziałowujące na środowisko uznaje „…parki rozrywki rozumiane jako obiekty przeznaczone do prowadzenia działalności gospodarczej związanej z rozrywką lub rekreacją, pola golfowe, stadiony i tory wyścigowe”. Definicja „parku rozrywki” odnosi się głównie do wesołych miasteczek i lunaparków. Z całą mocą chcemy zwrócić uwagę na to że, projektowana hala sportowo-widowiskowa wraz z pływalnią w Mielcu w najmniejszym stopniu nie będzie parkiem rozrywki w rozumieniu ustawodawcy i decyzja środowiskowa nie jest potrzebna - argumentuje magistrat.

Ekolodzy także szybko opublikowali swoją odpowiedź. Wskazywali, że wśród podstawowych kompetencji i zadań RDOŚ jest przeprowadzanie ocen oddziaływania przedsięwziąć na środowisko lub udziału w tych ocenach np. konsultacje i wydawanie opinii. Podkreślali, że hala sportowa MOSiR zaprojektowana została jako obiekt wielofunkcyjny, nie wyłącznie sportowy. To sprawia, że RDOŚ mógł uznać tę inwestycję za wymagającą decyzji środowiskowej.
 

Kto jest kto?

Wystąpienie ekologów zostało wykorzystane w kampanii wyborczej przed drugą turą wyborów prezydenckich. Nie brakowało sugestii, że to dowód na podejrzane czy wręcz niezgodne z prawem postępowanie kandydata PiS w tych wyborach oraz radnych miejskich PiS. Trzeba pamiętać, że to rajcy Prawa i Sprawiedliwości byli największymi zwolennikami zburzenia starej, wymagającej prac remontowych hali sportowej zwanej Hangar Areną i budowy zupełnie nowego obiektu. W gronie radnych PiS głośno o tym mówiących była między innymi inżynier budownictwa Danuta Pazdro.

Przywołany przez ekologów dokument RDOŚ pochodzi z maja 2017 roku. To czas, w którym prezydentem miasta Mielca był Daniel Kozdęba, w czasie jego choroby obowiązki prezydenta miasta pełnił Jan Myśliwiec. Fryderyk Kapinos rozpoczął pełnienie funkcji prezydenta Mielca w marcu 2018 roku.

Pierwszy przetarg na budowę nowej hali sportowej został ogłoszony przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji we wrześniu 2017 roku. Naczelnikiem Wydziału Inwestycji, Transportu i Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim był wówczas Norbert Jackowski, z tej funkcji odwołany został przez Fryderyka Kapinosa w 2018 roku.

Ciekawostką jest fakt, że w roli sprawdzającego projekt hali sportowej MOSiR - według dokumentacji z przetargu na jej budowę z września 2017 roku - występuje architekt Piotr Tabor. W sierpniu 2018 roku osoba o takim samym imieniu i nazwisku wypowiadała się w komunikacie prasowym stowarzyszenia Specjalna Strefa Ekologiczna dotyczącym zanieczyszczenia powietrza jako członek zarządu tego stowarzyszenia.


Zaprojektuj i zbuduj

Ostatecznie wykonawcą budowy nowej hali sportowej w Mielcu w październiku zostało wybrane konsorcjum firm Mosty Łódź i Balzola Polska. Te firmy muszą przygotować na nowo dokumentację umożliwiającą prace budowlane - jest to efekt próby obniżenia kosztów inwestycji.

W specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla tej inwestycji, z ostatniego przetargu, wynika, że firmy Mosty Łódź i Balzola Polska muszą między innymi uczestniczyć w procesie uzyskania na nowo prawomocnego zezwolenia na budowę oraz uzyskać opinie, uzgodnienia czy zezwolenia wymagane do uzyskania zezwolenia na budowę.

 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(83)

umiarkowanyumiarkowany

8 26

No nareszcie zaczyna być normalnie, czy to takie trudne? ? ? 17:48, 07.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FilFil

10 0

Co niby? 18:22, 07.11.2018


reo

SeniorSenior

21 8

*%#)!& *%#)!& felietony, przepychanki a tu nie ma co dyskutować tylko łopaty trzeba wbijać. Jazda z koksem, bo szkoda czasu! 18:08, 07.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Król Julian rzecze:Król Julian rzecze:

3 1

"A TERAZ SZYBKO, ZANIM DOJDZIE DO NAS, ŻE TO BEZ SENSU!" 22:12, 07.11.2018


rosomakrosomak

28 4

stara hala była zgodna ze środowiskiem ? 18:18, 07.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

umiarkowany umiarkowany

1 3

Ale nowa z tytułu nie musi. 18:23, 07.11.2018


dziobakdziobak

1 0

na dzień oddania zapewne tak 22:44, 09.11.2018


umiarkowanyumiarkowany

10 12

"Senior" zastanów się , po co kopać doły ,kto ich zasypie? ? ? już byli tacy co na pokaz łopaty wbijali. 18:22, 07.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NICKNICK

3 2

A gdzie wyczytałeś że będą kopać doły? 19:14, 07.11.2018


O proszęO proszę

27 17

Pokazali kto miesza: Skrzypiec, Tabor i Jackowski to oni robili wszystko żeby uwalić najpierw radnych z PiS, a później Pana Kapinosa. To są hamulcowi. Jeszcze trzeba wyjaśnić kto ich finansuje w rzekomej walce z kronosyfowi. Wiśniewski wygrał już Krono ekologiczne. 18:30, 07.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hamulcowy SkrzypiecHamulcowy Skrzypiec

11 10

Odpowiem od razu, anonimowy "komentatorze", bo widzę, że narracja pod adresem mojej osoby się zmienia jak wam pasuje... Nikt nigdy nie finansował ani mnie, ani moich działań, a to, że akurat postanowliśmy przyjrzeć się hali proszę potraktować jako niefortunny dla was zbieg okoliczności. Bo jeśli się okaże, że decyzje polityczne i chore ambicje waszego ugrupowania wzięły górę nad rozsądną refleksją cd zasadności całego pomysłu budowy "nowej, wspaniałej hali" to na pewno ktoś za to powinien ponieść odpowiedzialność. No i zapytam, pewnie wam fajnie tak działać? Najpierw przerzucacie finansowy ciężar tej pomylonej inwestycji na nową radę i oczekujecie że jeszcze wam za to podziękują, od samego początku zakładacie, że "Mielec stać", i nie liczycie się z jakimkolwiek głosem, czy to sprzeciwu, czy zwykłych wątpliwości a teraz oburzenie, bo może coś być nie tak w papierach? Urocze. Coś każe mi przypuszczać, że do żadnej z waszych olśnionych łepetyn nie doszło, że to, co robicie to absolutny absurd... 22:12, 07.11.2018


w.urwiony w.urwiony

10 5

Zamiast ubliżać jaśnie oświecony kodomito to chyba wiesz że radni nie projektowali hali tylko arch. z Wawy. a sprawdzającym był arch. Tabor, twój kolega. To w co wy gracie towarzyszu Skrzypiec? Od 2015 roku wasze środowisko robi wszystko żeby hala nie powstała, jak nie udało się Wam po licznych naciskach, zmusić radnych do zgody na remont trupa, to postanowiliście wyburzyć i nie budować tylko zwlekać. Wasza hipokryzja śmierdzi na kilometr, wasze gęby powinny wisieć na banerach żeby każdy w Mielcu wiedział kto jest odpowiedzialny za położenie hali. 08:31, 08.11.2018


disphlidisphli

8 9

Danuta Pazdro właśnie obroniła tytuł architekta - gratulacje !!! 19:29, 07.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hej Andzia!Hej Andzia!

1 0

Co tam słychać? 19:40, 07.11.2018


DishpliDishpli

1 0

Widzę, że redakcja poprawiła tekst i odebrała byłej radnej Danucie tytuł architekta? 04:59, 08.11.2018


Myślenie boliMyślenie boli

26 9

Od początku Skrzypiec wydawał mi się jakiś taki dziwny. Tabor natomiast przechodzi już sam siebie. Obaj kreują się na takich wielkich społeczników, a tu proszę! Faktycznie ciekawe kto to wszystko finansuje? Te banery, protesty? Zakładam się że jakby Krono zleciło Taborowi jakiś projekt na rozbudowę, a Skrzypcowi papiery o ochronie środowiska to by to łyknęli temat jak bociek żabę. 19:38, 07.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hamulcowy SkrzypiecHamulcowy Skrzypiec

10 8

Pomimo tego, że nikt mnie nie finansuje (i nigdy nie finansował), bo w przeciwieństwie do prawych i sprawiedliwych samorządowców muszę uczciwie zarabiać na życie wcale nielekką pracą, to mi od początku wydawało się dziwne, że pod moim adresem wysuwacie takie "zarzuty". Rozumiem, cyklista, lewak, pismak itd., ale w sprawach finansowych nie mogliście się bardziej minąć z prawdą. Może przestańcie oceniać innych własną miarą, bo jeszcze ktoś zacznie przyglądać sie niektórym "karierom" i na światło dzienne wyjdzie podwójna moralność niektórych świętych, zaciekłych adwokatów pomylonej hali... 22:04, 07.11.2018


jarekjarek

29 19

pani Pazdro, to ta, która tak ze swoimi kolegami tak wspaniale wyliczyła kosztorys nowej hali, że brakuje blisko 100 milionów. Ta budowa odbije się czkawka calemu miastu na lata. No to gratulacje! 19:48, 07.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pacynek pacynek

19 5

jak czytam infantylne komentarze typu wbijamy szpadel i do roboty! Budujemy halę to przypomina mi się zawołanie zz czasów Gumułki hej chłopy do roboty! Tylko, ze czasy inne! Najpierw trzeba pomyśleć, policzyć, miec kasę, a mięśniaków do roboty nie trzeba! 19:50, 07.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickNick

5 4

..to siedź i myśl, a hala sama się wybuduje. 08:29, 08.11.2018


dziobakdziobak

27 9

pan Skrzypiec oraz każdy z członków Specjalnej Strefy Ekologicznej powinien stanąć przed sądem z paragrafu o terroryzm; dla nas ekoterroryzm jest bardziej szkodliwy niż fundamentalizm islamski 20:02, 07.11.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

haryhary

13 9

Ekolodzy to ta sama opcja plityczna co nowy prezydent Mielca. Lewak i lewicowiec. 20:12, 07.11.2018


Hamulcowy SkrzypiecHamulcowy Skrzypiec

9 11

Proszę jeszcze przytoczyć te paragrafy... Wiem, że marzy się wam sądzenie wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z jedynie słuszną partyjną nieomylną wizją rzeczywistości, ale na całe szczęście są jeszcze ludzie, którzy potrafią samodzielnie myśleć. Idźcie dziobać u prezesa. 21:58, 07.11.2018


oloolo

4 4

trudno kogoś sądzić tylko za to że jest pożytecznym idiotą 08:40, 08.11.2018


dziobakdziobak

1 2

do olo: nie w tym przypadku 09:07, 08.11.2018


HlkoHlko

21 15

To są klakierzy Paprockiego vel Kiełbasy. Teraz będą się wysługiwać Marionetce. Miasto przez nich padnie. 20:07, 07.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hamulcowy SkrzypiecHamulcowy Skrzypiec

7 10

Bardziej *%#)!& komentarza już nie mogliście wymyśleć. Pomijam całkowicie "klakierów Paprockiego" (którego, nota bene, nawet osobiście nie miałem okazji poznać), mówienie, że "miasto przez nas padnie" to klasyczny przykład waszej zwichrowanej pseudo-logiki. To nikt inny jak radni PiS minionej kadencji zostawiają to miasto ze zrujnowanym budżetem i wrzutką w postaci niezrealizowanej i niewspółmiernie drogiej hali, którą chyba chcieli wybudować jako pomnik swej nieomylnej mądrości i "dar dla ludu" z publicznych pieniędzy. Jeśli miasto "padnie", to przez durne decyzje radnych, którzy dopuścili do takiego zadłużenia Mielca dzięki swoim fanaberiom i bezsensownym pomysłom. Może zostańcie już przy tych państwowych synekurach z partyjnego nadania, a od "zarządzania" miastem sobie odpocznijcie. Dla wszystkich będzie lepiej. Pozdrowienia, MS (krzykacz / pieniacz / lewak / hamulcowy / ekoterrorysta) 21:56, 07.11.2018


cynacyna

18 11

Wystawić wszystkim rachunek na 100 milionów (tyle brakuje na nowa halę) i iść w zaprte bajkami o całonocnych debatach to szczyt bezczelności! A ta *%#)!& propaganda typu lewactwo, bolszewizm to dla odwrócenia uwagi. Mielczanie dali czerwona kartkę za ten styl rządzenia i nieliczenie się z innymi, choć sam kandydat na pewno miał dobre kwalifikacje. I prosze nie piszcie już tych bredni tylko przeproście, bo tych pieniędzy nie da się odzyckać, a naraziliście wszystkich na ogromne straty! Za wasze *%#)!& decyzje przez lata nie będzie pieniędzy na inne inwestycje, drogi, ulice, chodniki, przedszkola, szkoły itp. myślę, że każdy to doskonale rozumie, a próbujecie z ludzi robić idiotów!!!! 20:52, 07.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziobakdziobak

9 8

Hamulcowy Skrzypiec, jak nazwiesz działania mające na celu powstrzymać tak ważną dla interesu społecznego i gospodarczego inwestycję w mieście? 22:08, 07.11.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Krzykacz pieniaczKrzykacz pieniacz

8 4

W którym miejscu to jest "ważna dla interesu społecznego inwestycja"?? Kto z tego ma korzystać? Dla interesu gospodarczego, owszem, jest to inwestycja nader ważna, bo irracjonalnie droga, nieprzemyślana i od samego początku pomylona przez ambicjonalne podejście, dlatego warto zadać pytanie - czy jest możliwa do zrealizowania taniej, gdzie indziej a nie na siłę i za wszelką cenę. Tylko trzeba mieć odwagę takie pytania zadać 22:20, 07.11.2018


dziobakdziobak

2 10

do Krzykacza Pieniacza: po pracy pewnie poszedłbyś na mecz siatkarek lub koncert np. Marka Bałaty - Sala Królewska jest mała, a rynek ani plac AK się nie nadają na mecz ligowy; nowy basen w mieście też potrzebny; a jak Ci się wydaje drogo to zgłoś się na podwykonawcę za friko albo lepiej zapłać za to żeby Cię przyjęli - tylko co włożysz dzieciom do garnka jak nie zarobisz 22:34, 07.11.2018


@wydziobany@wydziobany

6 4

Jasne, tylko powiedz mi nieomylny głosie ludu, dlaczego inne, rozsądnie zarządzane miasta pokazują, że można i należy takie obiekty budować na obrzeżach, gdzie jest miejsce na rozbudowanie infrastruktury w sensowny sposób? U nas za to postanowiono wcisnąć wielofunkcyjny obiekt oraz parkingi w miejsce starej hali i za wszelką cenę. Nie kwestionuję pomysłu budowy hali jako takiej - uważam natomiast, że to, co zostawił miastu PiS w postaci tego "prezentu" to zgubne i niebezpieczne dla miasta realizowanie czyichś chorych ambicji. Jakbyś się nad tym zastanowił, pewnie przyznałbyś rację, że można taniej. Przykładów jest wiele. Ale u nas zawsze wszystko jest od doopy strony 22:49, 07.11.2018


dziobakdziobak

4 7

do @wydziobany: czy nie uważasz, że zgrupowany w jednym miejscu kompleks sportowy jest dobrym rozwiązaniem? 23:03, 07.11.2018


dziobakdziobak

4 12

@wydziobany, pragnę Ci przypomnieć, że rozbiórka Hangarareny rozpoczęła się jesienią 2016r czyli za prezydentury Ś.P. Daniela Kozdęby, a zarząd komisaryczny sprawowany przez PiS trwa od marca 2018r, czyżby radny progowy PiS (Jakub Blicharczyk) miał więcej do powiedzenia niż prezydent? 22:59, 07.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tcwtcw

6 0

Należy w tym miejscu zrozumieć czym różnią się funkcje radnych (radnego) i prezydenta. Bez tego stawianie też o winie i niewinie jest niepoważne. 00:35, 08.11.2018


warto przypomniećwarto przypomnieć

21 3

1. Prezydent Chodorowski zostawia w spadku ś.p. Prezydentowi Kozdębie plan remontu starej hali, nadchodzą wybory, w radie miasta następuje "dobra zmiana"
2. ś.p. Daniel Kozdęba realizuje plan remontu / rewitalizacji Hangar Areny
3. radni PiS mający w radzie miasta większość ZGADZAJĄ SIĘ na realizację remontu
4. pozyskano dotację na remont starej hali
5. radni PiS z niewyjaśnionych dotąd powodów stwierdzają, że remont jest jednak złym pomysłem, bo "przecież można trochę dołożyć i wybudować nową halę". Cytuję: "bo Mielec stać"
6. Radny Ryniewicz przedstawia grafikę z "wyliczeniami", a radni PiS dokładają do projektu jeszcze więcej jego elementów i podejmują decyzję o odstąpieniu od remontu
7. Hangar Arena jest wyburzona, co ciekawe, przy sprzeciwie radnych PiS. No ale przecież "Mielec stać" na nową halę.
8. Kolejne oferty na budowę przerastają wizje i kalkulacje halowych radnych PiS
9. Projekt hali jest "odchudzony" o niektóre elementy. Różnica w cenie: kilka milionów
10. p.o. prezydenta Pan Kapinos podpisuje umowę z wykonawcą

Bardzo to ciekawe, że w przekonaniu niektórych osób można mieć ciastko i zjeść ciastko. Będziemy budować, ale nie wyburzajmy. Dla zainteresowanych "wyliczenia" pana Ryniewicza można podziwiać tutaj https://ibb.co/gj93FA

"Koszt dla miasta 38 mln". Jak to wygląda dzisiaj i jak bardzo pomysłodawcy tego chorego planu się mylili, chyba nie trzeba mówić 23:14, 07.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dziobakdziobak

6 5

pominięto, że w styczniu 2016 hala została zamknięta, gdyż zagrażała bezpieczeństwu użytkowników, co wykazała ekspertyza budowlana 23:22, 07.11.2018


dlkdlk

2 6

Kolego jak chcesz pisać jak było to nie pomijaj faktów!!!!
Radni PiS odrzucili remont hali po tym jak wyszło że kosztorys został zaniżony z 42 do 21 mln. Zostało to wykonane na polecenie .... tak stwierdził projektant.
Radni przedstawiali wyliczenia co do wartości w oparciu a zwycięska koncepcję arch. Guzowskiego który zobowiązał się do wykonania obiektu za 75mln zł (dzięki czemu wygrał konkurs).
W trakcie prac projektowych Pan Jackowski tak napompował projekt bo tylko on miał możliwość rozmów z Projektantem Guzowskim że hala na pierwszym przetargu wyszła 145 mln zł. tyle w temacie. 08:46, 08.11.2018


dla przykładudla przykładu

10 3

Nikt nawet nie zwraca uwagi na fakt, że miasto, które obligowało inne firmy do zasięgania opinii środowiskowych jak np. sam kronospan teraz okazuje się, że dla swoich potrzeb sama pomija najważniejszą opinię z RDOŚ i ma daleko gdzieś przeprowadzanie procedur środowiskowych. Gmina prosi o opinię aby ją potem wywalić do kosza, a dzisiaj nazywa RDOŚ jakimś wybrykiem, oszołomami z którymi nie musi się liczyć ?. Kto napisał to oświadczenie w Gminie ? Chyba było pisane na kolenie bez żadnej refleksji, aby tylko coś wydać przed ciszą wyborczą. 23:32, 07.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anty KODAnty KOD

10 6

Co na to wszystko baron kielbasa i marioneta? 04:54, 08.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hahahahahaha

6 7

PiS wszystko, co może sp..li. To partia nieudaczników - nawet tak piękne święto jak 100-lecie Niepodległości. 09:53, 08.11.2018


zxszxs

2 3

Przyjdzie taki dzień że niejaki baron nie wytrzyma zahamuje z piskami i *%#)!& drzwiami swojego Talismana przed komisariatem policji. Następnie wszystkie velkiełbaski przyniosą swoje IP na komisariat i będą się tłumaczyć. Jako że pan baron jest osobą publiczną następstwem będą jawne po nazwisku przepraszającego, płatne oświadczenia w różnych mieleckich mediach. Ciekawe kiedy się przeleje szala goryczy. Człowiek jest jaki jest ale ileż można wchodzić komuś z buciorami do w życie prywatne pomijając zawodowe. Ja bym już nie wytrzymał. 12:25, 08.11.2018


DishpliDishpli

9 5

Jak sie zajmowali melnoxem to byli cacy, ale jak popatrzyli na rączki urzędników i Prezydenta to już są be? 05:08, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

U2U2

7 4

Głównym prowadzącym był i jest dyrektor departamentu określany przez pana Kapinosa jako wybitny fachowiec od budownictwa i inżynierii miejskiej a pomocnikiem jest niejaki Kuzara i to trzeba podkreślić dlaczego pominęli taką kwestię 06:05, 08.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WRYJWRYJ

1 0

BARDZO DOBRE SPOSTRZEŻENIE 16:19, 08.11.2018


k - 2k - 2

9 0

Obowiązkiem projektanta jest opracowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia inwestycyjnego i złożenie jej do RDOŚ i na tej podstawie RDOŚ wydaje decyzje. Moje pytanie jest czy była taka karta opracowana, a jeżeli nie to gzie był były wiceprezydent, a obecnie " dyrektor departamentu " ze swoim pomocnikem. Jeżeli tego nie dopilnowali to bardzo źle świadczy o ich fachowości. Według mnie pan Kapinos bardzo się pomylił chwaląc dyrektora departamentu w KORSO NR 20 Z DNIA 15 MAJA 2018 R.
06:37, 08.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

1 0

wydający pozwolenie sprawdza kompletność projektu budowlanego, brak karty oznacza wyrzucenie projektu z pozwolenia 08:08, 08.11.2018


mieleckimielecki

15 7

Skrzypiec i Tabor wynocha pod bramy Krono i tam pilnować by filtry działały! Ekoterrorystów tu nie potrzebujemy. Niech się Kronospan z wami użera. Może jeszcze oprotestujecie budowę drugiego mostu na Wisłoce? 06:39, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zizuzizu

7 12

Nie jestem ekoterrorystą ale tez uwqażaw że w XXI wieku nie moz budować nowej ,tak dużej hali niemal w centrum miasta-wokół zabudowa mieszkaniowa.Za pieniądze zabezpieczone na te budowe-(podobno ok 80 mln. zł), wybudować w tym miejscu basen i salę sportową podobną do tej w Gimnazjum Nr 2-na treningi dla młodzieży szkolnej trenującej w klubach i jeszcze jedną na osiedlu Lotników( z trybuną na 300-500 osób by mozna tam było rozgrywać mecze) -bo to jedyne osiedle bez dużej sali. A nową ,dużą Halę wybudować na obrzeżach miasta jak będzie kasa . A to może potrwac i nawet 20 lat. 07:22, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxszxs

8 8

Ktoś powinien w końcu naprawić błędy zeszłych rad miasta. Jak ta hala nie powstanie to miasto powinno posypać głowę popiołem i wypłacać rekompensaty dla klubów sportowych które straciły pieniądze i nie są w stanie pozyskać sponsorów sal gimnastycznych. Dotacja razy dwa albo budowa nowej hali. Ewentulanie zakazać promowania sportu i uprawiania sportu pod karą grzywny i więzienia - problem będzie rozwiązany. "Eko przyjaciele" - straciliście w moich oczach. Nie miałem pojęcia że ktoś jedną *%#)!& decyzją może mi obrzydzić walkę z Krono pod przewodnictwem wyżej opisanych Panów. 07:22, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zibilzibil

6 7

Zwołać komisję śledczą w urzędzie miasta!!!! Z obrad prowadzić transmisję telewizyjną w TVN24, Polsat news i TVP info!!!! Przesłuchać wszystkie osoby których nazwiska padają w artykule i komentarzach!!! i wtedy hej mielec niech zacznie pisać obiektywne artykuły :):):):):):) 07:56, 08.11.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

zibilzibil

4 1

hm łapka w dół :):):):) no ale czego ??? ktoś się boi komisji śledczej :):):):):):) to może przesłuchanie przez prokurature???? :):):):):):) 08:07, 08.11.2018


dziobakdziobak

0 3

cyrk w postaci komisji śledczej już się znudził 09:03, 08.11.2018


zibilzibil

4 0

widzę że prześmiewczego charakteru komentarza nie łapiemy :):):):) 09:38, 08.11.2018


dziobakdziobak

4 0

o przepraszam 100% racja! 09:51, 08.11.2018


TeraTera

9 4

A czy ten Skrzypiec to ta sama osoba co rozpętała histerię o wybudowanie wieży? 08:01, 08.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

znawcaznawca

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


O.k SerwisO.k Serwis

10 3

Przecież nowa hala będzie na tym samym miejscu gdzie stała stara. Po co zatem ktoś skrzypi ? 10:15, 08.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

umiarkowanyumiarkowany

4 5

Do " O.k.Serwis " , prawo jest dla wszystkich takie samo, spróbuj wyburzyć dom i pobudować na tym miejscu nowy bez zezwolenia? ? ? zrozum że nie poradzisz nic gdy poprzednia większościowa władza była tak niekompetentna. 10:48, 08.11.2018


dziobakdziobak

3 3

do umiarkowany: pozwolenie na budowę hali zostało wydane i jest ważne przez 3 lata daty uprawomocnienia, możliwe, że nie ma pozwolenia zamiennego na okrojony wariant, stąd w sytuacji, jeżeli takie nie zostanie wydane, to można realizować halę według projektu na który jest pozwolenie; P.S. w sumie dobrze dla miasta, gdyby realizowano pierwotny projekt, tylko trzeba jeszcze trochę kasy poszukać ok. 30-50mln, 11:00, 08.11.2018


anonimus anonimus

12 0

Nie zgadzam się z obrażaniem osób. 10:37, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umiarkowanyumiarkowany

3 1

Przepraszam " dziobak " ale te słowne przepychanki problemu nie rozwiązują , załóżmy że pozwolenia są kompletne ale ciągle brakuje najważniejszego kasy , propaganda wyborcza jest już nieprzydatna , kasy jak nie było tak niema i nie będzie. 11:30, 08.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

4 0

umowa podpisana, więc trzeba się liczyć z konsekwencjami jej zerwania, mam nadzieję, że kary umowne z tytułu jej zerwania są na tyle wysokie, że hala powstanie nawet za kredyt 11:37, 08.11.2018


zxszxs

5 2

A to się w ogóle dzieje naprawdę? W interesie Krono jest aby wyżej wymienieni Panowie stracili zaufanie wśród mieszkańców Mielca a to właśnie się kroi poprzez wmieszanie się ich w budowę hali i brnięcie głębiej przeciw woli części mieszkańców. 11:37, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

2 4

Jakoś tych pseudoekologów nie widziałem jak chcieli wieże na górce budować i drzewa wycinać 12:06, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do olodo olo

4 3

Żle się przyglądałeś,a o wycince drzew pierwsze słyszę nie hejtój 13:25, 08.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oloolo

1 3

hejtój głąbie 15:43, 08.11.2018


LRmarzo LRmarzo

8 2

Jak na tapecie było projektowanie nowej hali to było źle... Jak remontować starą hale to źle... Jak w końcu rozburzyli starą to źle... Jak nie mogli rozpocząć budowy nowej hali to źle... Jak już w zasadzie rozpoczęli, podpisali umowy to znowu źle... i można by tak wymieniać bez końca....
Ludzie... trochę powagi. Pan Dzieszko i cała ta Strefa Ekologiczna mają chyba za dużo czasu wolnego i tak szukają gdzie by tu tylko poprzeszkadzać.... 13:59, 08.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MyslacyMyslacy

8 1

Pamietaj ze tzw. ekologia jest świetnym biznesem obecnie w kraju. Jak trafisz na podatny grunt to możesz nieźle z tego żyć. Takich ekologów z przypadku jest pełno. Najpierw popieprzą a później tylko spijają śmietankę. 14:56, 08.11.2018


MielczankaMielczanka

3 4

spokojnie... prezydent elekt załatwi ten problem fachowo ;) może w "hause of cards" był taki odcinek ;)
15:25, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asas

6 6

Na budowie tej "rozbuchanej" hali i potem utrzymaniu jej ,jak się uda ją zbudowiać za ogromne pieniądze polegnie każda władza. A my mielcznie za to drogo zapłacimy i gorzko zapłaczemy , że pozwoliliśmy na tak potwornie drogą Halę. Przecież to trzeba bedzie w budzecie miasta co roku wydawać kilkadziesiat mln zł. na utrzymanie tej hali. Przeciez wszystkie kluby w miescie utrzymuje miasto- więc kto będzie płacił za jej utrzymanie ? - MY mieszkancy z naszych podatków, opłat za wodę , smieci , bilety MKS, ogrzewanie itd.,itp. 15:37, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onioni

7 0

Dwie sprawy a propos budowy hali.
1. Mit o tym, że niby jej stan techniczny był taki zły. Że niby ktoś robił jakie ekspertyzy. To ładnie brzmi, ale żaden podobny hangar na strefie się nie zawalił, ani nie słyszałem, by był zamknięty, bo ma się zawalić. Wtajemniczeni wiedzą, dlaczego halę zamknięto i postawię tu kropkę. Kto dociekliwy szybko się dowie...
2. Dlaczego tak pośpiesznie wyburzono za fajną sumkę, gdy nie było odpowiedniego projektu, ani rozstrzygnięto przetargu. A uśmiechnięte młode mieleckie wilczki robiły sobie w Warszawie fotki z ministrami i uprawiały PR?! Odkiedy zaczyna się od wyburzenia domu w sytuacji, gdy nie ma planu ani kasy!!!!!!
Ktoś mi podsunął sugestię! Bo komuś na tym zależało, by zaczynać od końca!!!! Metodą faktów dokonanych, jak się wyburzy to nie będzie remontu! Trzeba zbudować bez względu na koszty!!!! 16:39, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umiarkowany umiarkowany

4 2

Prośba do wszystkich piszących , spróbujmy odpowiedzieć w miarę konkretnie na pytania postawione przez " as" , skąd na to wszystko brać pieniążki ? ? ? np.już dziś woda i CO są w Mielcu droższe od tego co płacą mieszkańcy Krakowa ,Katowic ,Dębicy ........! ! ! pod kredyt niema już co zastawić -aby liczyć na dofinansowanie trzeba mieć swój wkład własny min.20-sto % kosztów danej inwestycji i t d. spróbujmy chociaż raz w Mielcu , a jest to już ostatni dzwonek dla Mielca aby w oparciu o stan faktyczny porozmawiać o przyszłości w budowaniu której nie pomogą żadne niepoważne fotografie . 17:04, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

romanoromano

4 1

Ad. Lmarzo. O jakiej dyskusji mówisz? Na tym portalu było na pewno kilka...naście artykułów na temat hali, tysiące mądrych wpisów i co? Radni szli w zaparte, między sobą dyskutowali całe noce i zrobili to co chcieli! O jakiej dyskusji mówisz!!!! To był dyktat!!! Nadal maja nas za idiotów!!!! Zostawili "Kukułcze jajko" pusty plac budowy, podpisaną umowę i brak w kasie - 100 milionów extra na halę!!!!!
Ad, umiarkowany. Masz rację, ja dorzucę najdroższy bilet na basen na Smoczce, gdzie się nie da popływać, bo drugi basen wyburzony razem z halą!!!! A chcą pływać wszyscy, szkoły, sekcje, dorośli itp.
Przypomnę lansowane za poprzednie Rady popularne powiedzenie- Mielec stać! 17:56, 08.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziobakdziobak

0 3

do asa i umiarkowanego: w bieżącym roku miasto wydało na bibliotekę 20mln złotych, ponadto wpompowano blisko 18mln zł. w instytucje, które powinny się same utrzymać MKS i szpital powiatowy; na administrację miasto wydaje co najmniej 25mln a na pomoc społeczną co najmniej 12; jeśli ograniczyć administrację tylko o 20%, a pomoc społeczną 33% to zyskamy 9mln; po 0,7mln kosztują straż miejska i schronisko dla zwierząt; likwidując tę pierwszą i ograniczając lioczbę zwierząt w schronisku możemy uzyskać 1mln. złotych; sumując wydatki, których nie będzie w przyszłym roku i oszczędności (nie wszystkie) mamy 48mln. zatem w ciągu 4 lat można zbudować halę w pierwotnym wariancie bez kredytu, a z pomocą banków szacuję, że będzie to ok. 6 lat 18:25, 08.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

umiarkowanyumiarkowany

4 0

Szanowny "dziobak" bądz choć odrobinę na chwilę poważny , żadnej z tych organizacji społecznych i samorządowych nie zlikwidujesz ani też nie ograniczysz ich wydatków bo potrzeby są większe od dzisiejszych wydatków a na administracji zyskasz ale nie wiele , a ponadto miasto żyje i potrzebuje bieżących wydatków na codzienne utrzymanie jego infrastruktury z którą już teraz jest kiepsko , żaden bank bez zabezpieczenia nie udzieli kredytu , co zastawisz ? ? ? W innych miastach dla większości mieszkańców komunikacja M K S jest bezpłatna a Mielec w większości jest miastem emerytów , o jakiej Ty służbie zdrowia w Polsce jak i w Mielcu mówisz ! co Ty chcesz z Mielca zrobić trzeci świat ? ? ? już kiedyś choć nietrzezwy Prezydent Kwaśniewski nawoływał Ludwiku nie idzmy tą drogą, a teraz w myśl tej wskazówki pokaż rzeczywiste roczne dochody netto miasta oraz potrzeby, zrób to . Nie czuj się obrażony ,ale Twoje podejście znamy z lat 90-tych kiedy między innymi np. sport miał się sam finansować i co , skąd do tej pory i obecnie idzie kasa na jego utrzymani? ? ? czy są inne możliwości , nie , realizm nas obowiązuje a on niestety jest dla nas okrutny . 20:01, 08.11.2018


dziobakdziobak

0 0

widzisz umiarkowany, Ty oczekujesz Mielca - miasta zgnuśniałych emerytów i patologii 500+, a ja chcę prężnej stolicy powiatu, miasta przemysłu, sportu; oczekuję, że w nowej hali znajdzie się miejsce dla sekcji szachów od lat 5 do 105 itp.; Mielec jest na tyle mały, że praktycznie można obejść go pieszo w koło, a z Osiedla czy Smoczki na strefę to w zasadzie tylko pieszo lub rowerem z powodu korków, co do sektora usług medycznych to w Polsce najlepiej funkcjonuje weterynaria i stomatologia, na których powinny się wzorować POZ 20:51, 08.11.2018


zbigzbig

5 1

No tak, wyburzyło się halę - jak ktoś pisał metodą faktów dokonanych- to trzeba teraz budować każdym kosztem. Te oszczędności to na waciki przy kwocie 100 milionów!!!!
Najpierw dyktat budowy nowej hali - bo Mielec stać!!!! A teraz szukanie oszczędności. Nie chce mi się tych bredni czytać. Zapytaj pomocy społecznej, zapytaj pracujących w szpitalu, idż do MKS i powiedz, ze im zabierzesz pieniądze - nie będzie nowych autobusów, podwyżka biletów, wstrzymajmy budowę biblioteki (20 milionów), zamknijmy GOPS (pomoc społeczna) i kasa jest!!!!, podnieśmy cene wody, opłatę za ścieki Itp. genialne pomysły! Ale mamy halę na miare naszych radnych z byłej rady.
Pewnie tak wnioskowali radni przy piwku do białego rana i wywalczyli budowę. Radzę wybrać sie do ludzi, a nie kombinować na kartce. Zapytać kierowców MKS, staruszków korzytsających z pomocy społecznej itp 19:35, 08.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

0 0

piszę o sytuacji, w której zachowujemy wydatki na obecnym poziomie, budowa biblioteki się kończy, więc pozycja spada, MKS powinien się sam utrzymać, jeśli tak nie jest tzn. jest źle zarządzany, a MKS jeszcze zatęskni za pojazdami napędzanymi SW680 i SW400 z Mielca i Andrychowa, bo te są niezniszczalne a remonty kosztują grosze; socjalizm kosztuje, każda złotówka wydana na socjal to co najmniej 2-3 złote zabrane pracownikowi lub przedsiębiorcy 22:40, 09.11.2018


Hala=ProblemyHala=Problemy

0 4

Całe szczęście przy budowie kompleksu Nawigator nie było takich problemów. Trzeba brać przykład ze sprawdzonych dobrych pomysłów już od lat
spisujących się doskonale. Zamiast budować małą pseudo halę i basenik rodem z wiejskich marzeń należy myśleć nad kolejnym nowoczesnym obiektem handlowym na skalę dużego miasta. Takie rozwiązanie tuż obok stadionu będzie kolejnym w skali kraju bezbłędnym pomysłem zarządzania miastem. Sekcje i tak już się przyzwyczaił do nowych warunków tak że nie ma co psuć im spokoju. Market=Eko czystość. 00:41, 09.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dziobakdziobak

0 1

czuję sarkazm, no ale skoro mieszkańcy i władze Tarnowa blokują rozwój Gemini na Falkandach, to zapraszaj p. Sonika do Mielca. 08:28, 09.11.2018


..

0 2

@dzoiobak_Ale żeś doł przykłod. Nowoczesna metropolia Tarnów co lubuje się w orce żużlowej jednośladami z przewierconymi tłumikami? Co za porównanie he he. 10:22, 09.11.2018


umiarkowanyumiarkowany

2 1

" zbig " masz rację kto pyta nie błądzi i jest tylko raz *%#)!& 18:37, 09.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%