Zamknij

Kolejna gmina "sięga" po szkoły. Tym razem chodzi wprost o likwidację

09:57, 27.01.2020 K.S Aktualizacja: 10:48, 27.01.2020
Skomentuj

Niekorzystna sytuacja demograficzna i wysokie koszty utrzymania - to podstawowe powody, dla których w najbliższej przyszłości samorząd gminy Czermin najprawdopodobniej przeprowadzi likwidację dwóch szkół podstawowych - w Łysakowie i Ziempniowie.

Uchwały w sprawie likwidacji szkół podstawowych i Łysakowie i Ziempniowie zostały już podjęte. Wszystko wskazuje zatem na to, że tych dwóch placówek od września już nie będzie. Jedyna szansa, choć niewielka, na ich uratowanie związana jest z wydaniem negatywnej opinii przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty. Czy tak się jednak stanie? Nawet jeśli tak, samorząd będzie się mógł od niej odwoływać.

Pieniądze, demografia i… przynależność?

W uzasadnieniach przyjętych przez Radę Gminy Czermin uchwał w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Ziempniowie oraz Szkoły Podstawowej w Łysakowie pojawiają się bliźniacze argumenty. Chodzi przede wszystkim o wysokie koszty utrzymania szkół w stosunku do liczby uczęszczających do nich dzieci.

Uchwałodawcy stwierdzają przy tym, że „znaczący wysiłek finansowy budżetu państwa i budżetu gminy, skierowany na funkcjonowanie przedmiotowej szkoły nie znajduje widocznego odzwierciedlenia w lepszych wynikach edukacyjnych i wychowawczych jej uczniów, w porównaniu do wychowanków innych szkół z terenu gminy, gdzie nakład finansowy na kształcenie jednego ucznia jest znacząco niższy”.

Ponadto poruszana jest „sytuacja demograficzna, polegająca na spadku wskaźnika urodzeń oraz procesy migracyjne, których bezpośrednim skutkiem jest mała ilość dzieci” uczęszczających do dwóch wymienionych szkół.

To lepiej w małych grupach czy jednak nie?

Co ciekawie, w uzasadnieniach znajdziemy argumentację mówiącą o „niemożności zapewnienia uczniom optymalnych warunków nauczania, związanych m.in. z koniecznością prowadzenia zajęć edukacyjnych w małych, kilkuosobowych grupach klasowych, będących klasami łączonymi, co znacząco redukuje możliwości indywidualnej pracy nauczyciela z uczniem, która to kwestia uchodzi za główny atut tzw. małych szkół”.

Później czytamy jednak także, że „podstawową wadą klas mało licznych - do 13 uczniów - jest zbyt mała liczba kolegów i koleżanek. Potrzeby przynależności do grupy w najmniej licznych klasach nie są zaspokojone na optymalnym poziomie, tak jak większość innych potrzeb społecznych uczniów małych szkół. Małe grupy klasowe są wprawdzie korzystne dla indywidualizacji pracy z dziećmi, ale dla możliwości organizowania życia społecznego w klasie stwarzają już warunki niekorzystne”.

Rodzice mówią „nie”, ale… za późno?

Choć jeszcze podczas grudniowego głosowania nad losami szkół z Łysakowa i Ziempniowa zdecydowana większość radnych była „za” likwidacją placówek, te opinie zdecydowanie nie były podzielane przez sołtysów obydwu miejscowości, jak i przez rodziców. Na sesji odczytywano list rodziców, w którym apelowali o nielikwidowanie szkół. Bezskutecznie.

Wszystko wskazuje zatem na to, że od września 2020 roku szkół w Łysakowie i Ziempniowie już nie będzie. 

Gmina przekonuje jednak, że likwidacja placówek „nie pogorszy warunków nauki i nie ograniczy powszechnej dostępności do szkoły”. Ma być wprost przeciwnie - skoncentrowanie nauki w Szkole Podstawowej w Otałęży, gdzie przypisane zostaną dzieci z Ziempniowa oraz w Szkole Podstawowej w Czerminie, gdzie przypisane zostaną dzieci z Łysakowa, spowodować ma „racjonalizację i optymalizację wydatków oświatowych, dzięki czemu możliwe będzie stworzenie lepszej infrastruktury i bogatszej oferty edukacyjnej dla uczniów z terenu Gminy Czermin”.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(111)

MoniaMonia

58 14

Naukowo dowiedziono ze liczba dzieci w klasie nie wpływa na jakość nauki , wiec nie myślcie ze macie „ indywidualne nauczanie „ im dzieci więcej w klasie tym lepiej dla nich ;) a gdy gmina zapewnia autobusy z pod szkoły prawie pod dom , dodatkowa frajda dla dzieci i oczywiście bezpieczeństwo .Głupota utrzymywać budynki dla tak małej liczby osób , jeszcze dodatkowo zatrudniać nauczycieli 10:15, 27.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WniosekWniosek

10 0

Każde dziecko kosztuje Państwo 160 000 zł - to jest tak nie efektywny system że za kilka lat zagrozi istnieniu Państwa a o emeryturach możecie z taką studnią bez dna zapomnieć ! 18:15, 27.01.2020


MonikaMonika

8 4

Czas na świetlicy zdecydowanie nie jets stracony - dzieci mogą zapoznać się z innymi uczniami szkoły, odrobić zadanie, skorzystać z zajęć dodatkowych, pograć w gry planszowe z innymi. Świetlica to dla dzieci dobry czas, szczególnie dla tych co np. są jedynakami i w domu nie mają się z kim pobawić 18:59, 27.01.2020


BON 500+BON 500+

8 2

SPRYWATYZOWAĆ szkoły i wprowadzić bon oświatowy 500+ (500 zł na każde dziecko które uczy się w podstawówce dla szkoły) ale szkoła funkcjonuje "jak firma" i na zasadach rynkowych!!!!

JEDYNE ROZWIĄZANIE 19:37, 27.01.2020


reo

I dobrzeI dobrze

49 9

Niech każdy to a spokojnie przemyśli. Koszty utrzymania szkoły są ogromne, a skoro do klas chodzi po parę osób to szkoła staje się nie opłacalna. Do miejscowości obok jest blisko. Będą autobusy w czym problem? 10:16, 27.01.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

zZzZ

8 23

z tym, że dzieci z najmłodszych klas będą spędzały mnóstwo czasu na świetlicy, a to jest stracony czas 10:22, 27.01.2020


OooOoo

22 4

Aaa i dlatego żeby nie siedziały za długo to trzeba utrzymywać szkole , a jak w miastach maja , co ??? Rodzic w pracy to siedza na świetlicy !
10:45, 27.01.2020


XMXXMX

17 6

Czy czas na świetlicy jest stracony? Nie sądzę, to forma integracji z uczniami innych klas, poszerzanie grona znajomych, czas na swobodną zabawę.
Nauka w większych szkołach to również forma integracji społecznej. 11:39, 27.01.2020


MonikaMonika

6 9

Czas na świetlicy zdecydowanie nie jets stracony - dzieci mogą zapoznać się z innymi uczniami szkoły, odrobić zadanie, skorzystać z zajęć dodatkowych, pograć w gry planszowe z innymi. Świetlica to dla dzieci dobry czas, szczególnie dla tych co np. są jedynakami i w domu nie mają się z kim pobawić 18:59, 27.01.2020


ZawiedzionaZawiedziona

1 0

Tak oczywiście każdy to wie, ale po co ten k....,, obiecywał ludziom że nie będzie likwidacji szkół .proszę zerknąć na jego program wyborczy 21:19, 02.02.2020


ZawiszaZawisza

17 39

Nawet szkoły się władzy nie podobają, car też polskie szkoły likwidował nic przypominam wrześnie w województwie wielkopolskim jak tam walczono o Polskę, a teraz ruski węgiel, niemiecki prąd, chińskie badziewie, najdroższe śmiecie w całej Europie i niecza wojny jest wojna Polsko polska , się tworzy kolejne woty już wiem po co 33 roku też tak było i wiemy jak to się skonczylo 10:20, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

belferzycabelferzyca

51 14

a może radni wzięliby się za porządki wokół siebie i nie przyjmowali swoich dzieci, rodziny do pracy w gminie 10:22, 27.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mmmmmm

11 4

Jedno nie wyklucza drugiego. 10:51, 27.01.2020


EdekEdek

9 5

brawo ?. Zgadzam się z tobą 16:41, 27.01.2020


ZA DUŻOZA DUŻO

40 24

Jest 5 x za dużo nauczycieli
nauczyciel co rok powinien podpisywać kontrakt i pracować po 40 godz tygodniowa a wszystkie przywileje są do likwidacji !! 10:28, 27.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ha, ha ,ha Ha, ha ,ha

15 21

trzeba było się uczyć a nie chodzić nie wiadomo gdzie 10:32, 27.01.2020


Do Ha, ha ,ha Do Ha, ha ,ha

19 17

Spokojnie, mam ukończone prawdziwe studia inżynierskie a nie te PIC na wodę nauczycielskie które są tylko po to by za etat mamy siąść na stołeczku i do emerytury przeleżeć 10:35, 27.01.2020


ANKAANKA

40 7

STARZY NAUCZYCIELE OBOWIĄZKOWO NA EMERYTURY 10:42, 27.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

za co?za co?

6 11

ALE EMERYTURĘ DOSTAJE SIĘ ZA PRACĘ, CHYBA ŻE CZEGOŚ NIE WIEM?
PO ZA TYM ZAWÓD NAUCZYCIELA NIE POTRZEBUJE ŻADNEJ EMERYTURY TO NIE JEST PRACA NA BUDOWIE, MOŻNA GADAĆ DO ŚMIERCI? 14:51, 27.01.2020


Za likwidacja Za likwidacja

34 19

Brawo kolejni wójtowie poszli po rozum do głowy. 11:05, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

boryna boryna

19 35

nauczyciele to rak narodu, stare, mściwie, uczące jak w latach 80 12:08, 27.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BRAWOBRAWO

6 14

Największa patologia w pracy jaka tylko może być, MILIONY W BŁOTO 14:17, 27.01.2020


MonikaMonika

17 8

Nauka w małych klasach - tak. Ale jeśli już następuje łączenie, czyli np. 4 i 5 klasa razem (nawet na takich lekcjach jak plastyka, muzyka) to już nie jest dobre. Zawsze jedna klasa jest poszkodowana jeśli chodzi o poziom i zakres materiału 12:21, 27.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GABAGABA

2 3

Zgadzam się z Moniką. Jeśli chodzi o szkołę w Ziempniowie [ to same uzdolnione plastycznie dzieci] ...cha ..cha , tylko ich talent znika po ukończeniu jej .Poziom nauczania - dno . 12:18, 29.01.2020


AA

22 4

Co nie którzy ze wsi i tak wożą dzieci do szkoły do Mielca i to do przedszkoli jak i podstawówek. 13:20, 27.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GABAGABA

1 1

Też bym woziła gdybym mieszkała w którejś z tych wsi . Poziom nauczania - marny. 12:40, 29.01.2020


AA

12 23

Na wsi oceny to za chodzenie do szkoły a nie wiedzę wyniesioną z lekcji. 13:26, 27.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RzeszowiaczekRzeszowiaczek

4 25

Haha dobkladnie. Ale po co wsiurowi matematyka czy geografia, język polski?
Wystarczy ze potrafi krowę wydoic haha albo burakow ukopac 14:15, 27.01.2020


Arek 5Arek 5

12 1

Do Rzeszowiaka ty jestes burak i nie masz pojecia jakie jest zycie na wsi .Jaki to wielki sie miastowy wiesniak odezwal 22:01, 27.01.2020


Iron menIron men

15 13

Sami *%#)!& rządzą gminą w Czermine 14:24, 27.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Iron manDo Iron man

0 2

Nie wiem co bierzesz ale odłóż to świrze jeden:-D 21:33, 29.01.2020


Iron menIron men

21 11

Drogi panie wójcie po co pod szkołą w łysakowie parking za prawie 100 000 zł,, nagrody dla nauczycieli z łysakowa skoro za 5 miesięcy ma być szkoła zamknięta oszczędności proponuję zacząć od siebie i własnego podwórka w czerminie!!!!!!!!!!!,. Zresztą taczki dla pana i pana ekipy są już przygotowane? 14:40, 27.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EditEdit

4 0

Do wkurzona -to dlaczego obywatel ma zwracać te pieniądze przecież gmina chyba płaci swoim pracownikom żeby rzetelnie wykonywali swoje obowiązki . Jak się nie nadają do tej pracy to niech się zwolnią a nie to niech potem zwracają ze swoich pieniędzy . 21:12, 27.01.2020


REFORMY I TO NA GWAŁREFORMY I TO NA GWAŁ

11 21

REFORMY I TO NA GWAŁT A SZKOŁY TO NAJWIĘKSZA NIEGOSPODARNOŚĆ PUBLICZNYCH PIENIĘDZY !!!!!!!!!!!!
- szkolnictwo i szkoły to największy RAK jaki gnoi Polskę i Polaków!!!
- w ostatnich ok. 8 latach nauczycieli przybyło o 20% a dzieci ubyło o 9% - ciekawe ???

PRZY TEJ TECHNOLOGII JAKA JEST = NAUCZYCIEL TO ZAWÓD = WYMARŁY !!!!

Żeby utrzymywać 800 000 "nauczycieli" to jest jakaś PARANOJA!!!!

- odliczyć do 8 i jeden zostaje a 7 idzie do sektora prywatnego - BRAKUJE LUDZI DO PRACY?
- co rok podpisywać kontrakt - jak nauczyciel ma wyniki to dostaje kolejny - a nie KLIKA jakaś?
- zlikwidować wszystkie przywileje (te ukryte też), wypłata i koniec (wystarczy że za wakacje i ferie płacimy gratis)
- zreformować szkoły = kartkówki i ocenianie elektroniczne na podstawie testów ogólnokrajowych
- wprowadzić tablety zamiast 15 kg plecaków z książkami za wycieczki do ciepłych krajów
- po co tyle muzyki, rysunku i wielu innych głupot - połączyć to w jeden przedmiot
- historie połączyć z J Polskim itd....

WNIOSEK

A DLA CZEGO WIĘCEJ DZIECI NIE PLANUJĄ - BO SĄ W PRACY I PRACUJĄ NA PODATKI NA ZACOFANY SYSTEM POTRZEBNY TYLKO DO PROPAGANDY W WYBORACH I UTRZYMANIE ŻELAZNEGO ELEKTORATU "SWOICH" 800 000 FUMFLI Z RODZINAMI !!!

A DLA CZEGO NASZ SŁUŻBA ZDROWIA DOSTAJE TYLKO 6% Z PKB A NIE 12% JAK W NIEKTÓRYCH INNYCH KRAJACH I PO TEM TYLU LUDZI UMIERA NA KORYTARZACH?

A DLA CZEGO NASZA ARMIA BYŁA TAK NIE DOFINANSOWANE PRZEZ WIELE LAT

ITD......



14:46, 27.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZWALNIAĆ 7 na 8ZWALNIAĆ 7 na 8

5 8

Sami nauczyciele tu siedzą po 3 godzinach lekcyjnych w "pracy" i głosują 18:22, 27.01.2020


JJ

0 2

Jeżu jaki ty gl ..pi jesteś 21:38, 29.01.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WkurzonaWkurzona

10 1

Akurat to prawda w opiece jest aż czarno od pracowników . Przyniesiesz im potrzebne dokumenty a te pi.... po dwóch latach mówią że ci się nie należy rodzinne i musisz zwracać . I jeszcze takie dobre że na raty ci rozłożą ? 15:16, 27.01.2020


CIEKAWECIEKAWE

8 14

CIEKAWE
- przecież można się złożyć i niech jedna mama tymi dziećmi się zajmuje ? ? ?
- po co ta szkoła przecież i tak dzieci uczą się na korepetycjach ? ? ?
- przecież nauczyciel musi sobie dorobić do trzech etatów w szkołach po 17 godz. i do trzech bidnych wypłat po 6 141 zł kolejne 6 141 zł nie opodatkowanej gotówki ? ? ? 15:43, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

160 tys. 1 uczeń160 tys. 1 uczeń

15 3

Ponad 160 tys. zł kosztuje edukacja ucznia szkół publicznych jednego ucznia !!!!!!

SYSTEM JEST TAK NIE EFEKTYWNY ŻE W KOŃCU ZAŁAMIE BUDŻET PAŃSTWA - KWESTIA KILKU LAT 15:54, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iron menIron men

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do Iron menDo Iron men

9 8

Napisz coś od siebie, jakieś zdanie, pomysł a nie podżegaj ludzi - nie masz cennej informacji, pomysłu

MILCZ 16:10, 27.01.2020


OliOli

11 0

W sedno? 16:15, 27.01.2020


młoda młoda

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BikBik

2 1

Już niedogodne komentarz zaczynają być usuwane ha ha .zgłaszają nadużycie. Jak to prawda urzędasów oczy kole 09:17, 29.01.2020


podatnikpodatnik

17 8

tak wyszła PISowi reforma edukacji że likwidują szkoły , przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi jeszcze dali nauczycielom podwyżki a płacić maja gminy bo za tym nie poszły subwencje , np gmina Mielec zapłaci więcej o ok 10 mln rocznie właśnie nauczycielom 16:12, 27.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TO NIE pisTO NIE pis

9 9

TO NIE pis TO SYSTEM NAUCZANIA - JEST SKRAJNIE NIE EFEKTYWNY, SKRAJNA NIEGOSPODARNOŚĆ

DOBRZE ŻE ZLIKWIDOWALI TE PATOLOGICZNE GIMNAZJA !!!!

18:11, 27.01.2020


A kto wymyślił gimnaA kto wymyślił gimna

6 2

Prawo i Sprawiedliwość zdaje się nie pamiętać, że gimnazja w 1999 r. wprowadził rząd AWS - czyli partia, której struktury ewoluowały właśnie w PiS. Utworzenie nowego ugrupowania nie byłoby przecież możliwe bez popularności, którą Lech Kaczyński zdobył jako minister sprawiedliwości i prokurator generalny w gabinecie Jerzego Buzka.

To, że ówczesna prawica poparła utworzenie gimnazjów, nie jest dla nikogo tajemnicą. Dużo ciekawsze jest to, kto z obecnych polityków PiS w 1998 roku głosował "za": a byli to m.in. Jarosław Kaczyński, Antoni Macierewicz i Mariusz Kamiński - wynika z sejmowych protokołów. 07:28, 28.01.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


DeeDee

1 1

*%#)!& ? 16:18, 27.01.2020


ODPOWIEDZIALNOŚĆODPOWIEDZIALNOŚĆ

12 0

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

jak ktoś ukradnie lizaka to idzie do paki A jak ktoś toleruje (nie reformuje) system który psuje cały kraj to czemu za to nie odpowiada?

KAŻDY MINISTER GOSPODARKI powinien mieć odpowiedzialność za niegospodarność w kraju i rozliczać też innych a ten SKRAJNIE nie wydolny system powinien zmieniać - za to jest tam gdzie jest !!!!!

DLA CZEGO SZKOŁY PODSTAWOWE TYLE KOSZTUJĘ _ TO NIE JEST NORMALNE -

SPRYWATYZOWAĆ TO!!!!! 16:22, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WniosekWniosek

12 5

Niech prezydent Mielca bierze przykład z Czermina i niech będzie też odważny w podobnym działaniu
MILIONY jakie się przelewają przez palce to wręcz nie do ogarnięcia !!!! 16:27, 27.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

OliOli

9 3

Boże tylko nie z czermina. Przecież w tej gminie nikt się z ludźmi nie liczy . 16:32, 27.01.2020


Do OliDo Oli

4 1

Chodzi o tą konkretną sprawę
Ale popatrz - czy demokracja się zawsze sprawdza - ciężko w niej powiedzieć nie - zrobić reformy - ??? 16:40, 27.01.2020


TrollTroll

4 1

To tylko sołtysowej mąż z góry wie ?? 20:10, 27.01.2020


KociaKocia

1 3

Niech lepiej z Czermina nikt przykładu nie bierze, bo mocno straci na wizerunku 20:33, 28.01.2020


Iron menIron men

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Awi goAwi go

7 2

W sedno? 16:35, 27.01.2020


ToTo

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


DzietnośćDzietność

10 1

Dlaczego mamy model rodziny 2 + 1

Dla tego że ludzie za długo pracują i są skrajnie zmęczeni a tego może ktoś na sztucznym stołku nie rozumieć zwłaszcza jak nigdy nie pracował u "prywaciarz lub w korpo"

A dla czego za dużo pracują, a dla tego że muszą płacić za duże PODATKI

A dla czego muszą płacić tak duże PODATKI a dla tego żeby np; utrzymać taki "sztuczny twór" jak "darmowe szkolnictwo i zapłacić za każdego ucznia 160 000 zł

Dla tego będzie mniej DZIECI

PS; nawet ci pracujący po 17 godz lekcyjnych nauczyciele tego nie nadrobią bo pracują na trzech etatach w trzech szkołach i jeszcze korki to też nie mają czasu :) 16:47, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qaenjqaenj

18 9

im wieksza szkola tym lepsze wyniki... prowadzenie szkoly dla 20 -40 uczniow to strata kasy i czasu dzieci - niestety rodzice tego nie rozumieja i protestuja na szkode swoich dzieci 16:57, 27.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BolekBolek

6 13

Piszesz jak Gminny przydupas. Byłeś ,widziałeś . Sprawdzałeś te wyniki . 17:07, 27.01.2020


TO NIE KONIECTO NIE KONIEC

11 9

20 UCZNIÓW UCZY 20 NAUCZYCIELI PLUS WOŹNY, PIĘĆ SEKRETAREK, DYREKTOR. PSYCHOLOG, PIELĘGNIARKA, ZASTĘPCA DYREKTORA, TRENER. LOGOPEDA ITD....

POTEM WYCHODZI NA DZIECKO 160 000 ZŁ - A LUDZIE NA STREFIE TYRAJĄ ZA MINIMALNĄ 18:06, 27.01.2020


MonikaMonika

10 4

TO NIE KONIEC no ale co poradzisz że takie są przepisy, że w szkołach muszą być psycholog, logopeda, pedagog? W małych szkołach nie było, to płacz że dzieci nie mają zajęć dodatkowych a potrzebują. Teraz w każdej szkole MUSI być i to nie wymysł dyrektora ani wójta 18:55, 27.01.2020


gaenjgaenj

1 2

tu macie wyniki strona 24 - http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/6111_06_E8_szko%C5%82y_2019%20-%20POD.pdf - 28% z angielskiego w szkole, od 34 do 43% z matmy - co to jest??? nadal bedziecie mnie ponizac czy sprawdzicie te cudowne wyniki nauczania???? uczniow w klasie po kilka, w innych gminach sa szkoly po 2 - 3 osoby w klasie a czasem wcale nie ma klasy 17:48, 28.01.2020


SPRYWATYZOWAĆSPRYWATYZOWAĆ

10 1

SPRYWATYZOWAĆ szkoły i wprowadzić bon oświatowy 500+ (500 zł na każde dziecko które uczy się w podstawówce dla szkoły) ale szkoła funkcjonuje "jak firma" i na zasadach rynkowych!!!!

JEDYNE ROZWIĄZANIE 19:36, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ubuubu

13 3

A autobusy MKS zawracają półtora kilometra przed Czerminem, aż żal patrzeć, byłaby nareszcie normalna komunikacja. 20:03, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iron menIron men

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NikNik

3 5

Tam wszyscy są poukładani i układowo od wielu lat zależni od działaczy- wyjadaczy strażackich 13:41, 28.01.2020


Do Iron menDo Iron men

7 9

A ty kogo sługusem jesteś - Dobrej Zmiany czy Wolności a może nie masz nic mądrego do powiedzenia? 21:49, 27.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rsrs

7 11

Nastąpił wysyp nadętych możnowładców.Czy ten z Czermina też jest z partyjnych gumofilców jak guguś z sąsiedztwa ? 05:29, 28.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TiKTiK

4 6

To jest układowy guguś strażacko zależny 12:57, 28.01.2020


onkonk

4 7

''mało liczne te klasy'' - to znaczy konkretnie ile jest dzieci w klasach? Lepiej jak tych dzieci jest w klasie mało, nawet mniej niż 10 niż żeby było ich maksymalnie czyli 25. To chyba jasne że nauka idzie lepiej w tak małych klasach, chociaż to w dużej mierze zależy od nauczyciela ale to już inny temat. Mówię to z doświadczenia, ja zaczynałam podstawówkę, gdzie było nas 42 dzieci w klasie, koszmar, póżniej to podzielili do 20 paru. Mój syn chodzi do takiej małej szkoły (nie do tych w artykule) i jest u niego 6 dzieci w klasie. W klasie może faktycznie mało tych dzieci jeżeli chodzi o przyjaźnie itp, ale zamiast takiej klasowej integracji bardziej rozwija się integracja szkolna.
Fajnie tak polikwidować, kto się będzie tymi dziećmi i rodzicami przejmował.
Kiedyś tak likwidowali przedszkola bo też dzieci było mniej. Długo nie mineło i zaczął się cyrk z przyjmowaniem dzieci do przedszkoli bo wszędzie był z tym problem i nie było miejsc. W żłobkach tak samo. Teraz w niektórych szkołach też już dzieci jest za dużo i kombinują z lekcjami na dwie zmiany. 08:41, 28.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ToTo

7 1

Tam jest uczniów po 2-5 w klasie, a 25 to jest w całej ośmioklasowej szkole.... 12:55, 28.01.2020


BrysBrys

9 4

W Chinach dzieci spędzają czas w szkole od 6 do 18 a potem jeszcze uczą się w domu a wy mi tu o zmarnowanym czasie na świetlicy. Nie mówię ,że ma być jak w Chinach ale zorganizowanie przez wieksze szkoły przyzwoitych zajęć sportowych , nauki jezyków czy kółek naukowy czy wyrównawczych spokojnie by to zapełniło. Zamiast utrzymywać puste budynki w wielu okolicznych wioskach dorzuć te pieniądze dla nauczycieli prowadzących takie zajecia a nie wrzucać setkę dzieci na świetlicę i zapominać o problemie. Proponuje żeby wójtowie spędzili GODZINĘ na takiej bezsensownej świetlicy to zmienili by zdanie. A w zasadzie nie proponuję ale ŻĄDAM żeby zobaczyli to na własne oczy i uszy . 09:06, 28.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sprywatyzować Sprywatyzować

6 2

Sprywatyzować podstawówki i niech działają jak prywatne firmy - bon oświatowy 500+ na każde dziecko od Państwa i tyle w temacie 12:35, 28.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TkTk

10 1

tam jest po 2-5 uczniów w jednej klasie, a 25 to jest w całej ośmioklasowej szkole 12:56, 28.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BobiBobi

3 1

w jednej klasie uczy sie jedno dziecko !!!!!!!! 13:40, 28.01.2020


KorkiKorki

4 5

Wójt i rada są silnie strażacko zależni 12:59, 28.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

dudusdudus

4 3

Co ma piernik do wiatraka hahaha 13:44, 28.01.2020


TakTak

2 6

Nie rozumiesz? Straż nic nie robi oprócz trzymania się u koryta budżetu gminy to lepiej pieniądze na straże przesunąć na edukację. Ale tego nie zrobi strażozależny wójt. 18:02, 28.01.2020


JOTJOT

4 4

Jak już piszecie o budżecie to sprawdźcie ile kosztuje utrzymanie OSP w całej Gminie , myśle że nie wystarczy na utrzymanie jednej klasy w tych szkołach przez rok szkolny 19:42, 28.01.2020


KtotuKtotu

8 9

No własnie na straże tyle pieniędzy idzie a ochotnicza straż już prawie nic nie może tylko kierować ruchem przy wypadku (dlatego nie wiem od czego jest policja) i gasić słomę. No na to tyle pieniędzy nie potrzeba 14:30, 28.01.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Strażak Strażak

6 3

Nie wkładaj wszystkich straży OSP do jednego worka. Żeby ci tylko kiedyś ta straz nie była potrzebna. Już nie jeden na straz pyskowal A potem prosił o pomoc i dziękował
18:30, 28.01.2020


TikTik

3 5

No nie wolno na straż ważniaków. Już się boję..... 19:08, 28.01.2020


JacyJacy

3 5

Przecież tu mowa o ogromnych pieniądzach na straże, a tu ochotnik strażak (tak się podpisał) grozi, że nie przyjedzie do pomocy? Co to za postawa, morale. Przez takich jak ty sponiewierano imię tylu prawdziwych ochotników strażaków, którzy służą społeczeństwu w potrzebie a nie za gratyfikacje. 19:14, 28.01.2020


JOTJOT

5 2

Wyjasnij co znaczy ,, nic nie może " bo odpowiednio wyszkolony strażak ochotnik z odpowiednim sprzętem MOŻE uratować życie również twoje 19:17, 28.01.2020


JaśJaś

6 0

Proszę czytać ze zrozumieniem 20:31, 28.01.2020


JukaJuka

7 6

I jak mi się chce teraz śmiać z tych wieśniaków: wszystkich ich Czermiński Wójt *%#)!& bez mydła . Macie coście chcieli to teraz nie płakać 15:15, 28.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iron Iron

6 5

Ooooo zabolało!!!!! 18:04, 28.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DD

1 3

To pokłosie deformy edukacji. 07:45, 29.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iron Man Iron Man

4 8

O widzę że ten czermiński już zaczyna zgłaszać nadużycia niewygodnych dla siebie komentarzy Ale tak to jest nie zamknie ludziom ust 12:59, 29.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wpwp

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JOTJOT

7 5

Takich lokalnych krzykaczy jak ty jest bardzo dużo bez żadnych konkretów byle tylko robić zamieszanie , ciekawe czy chociaż przeczytałeś wszystkie komentarze 19:00, 29.01.2020


NicNic

3 1

Człowieku z żelaza klakierzy darmozjadów będą ci zawsze dogryzać 23:46, 30.01.2020


ŻyczliwyŻyczliwy

7 8

Widzę że w tym Czerminie to cenzura gorzej jak za komuny 13:04, 29.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wpDo wp

6 7

Tylko ty w kółko powtarzasz że jakieś przytyki i podżegania zgłaszasz nadużycia żeby usunięto moje komentarze Ale ta wasza 5-letnia kadencja Mam nadzieję że dużo szybciej się skończy 16:30, 29.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REFORMA SZKÓŁ REFORMA SZKÓŁ

3 1

Wyuczenie jednego ucznia któremu i tak rodzice dają na korepetycje jest za drogie !!!

- podstawówki trzeba MOCNO zreformować !!!
(powinno wrócić się do 7 letniej szkoły podstawowej i ograniczyć ilość przedmiotów) uczyć tego co najważniejsze (J Pol z hist, J Ang J inny, mat, geografia z przyrodą, Informatyka, WF = tyle 6 wystarczy a dobrze) jak ktoś będzie miał fanaberie to pójdzie w szkole średniej na co chce!!!

12:18, 30.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UwaUwa

1 3

Dobrze napisane zreformować, ale nigdy nie likwidować! 14:10, 30.01.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RozgoryczonaRozgoryczona

1 4

Rozumiem pani złość .Ja z mężem też idziemy do wnuczki serce rozdziera jak człowiek pomyśli że to chyba już ostatni raz w tej szkole.. jak ci radni i wszyscy ludzie którzy przyczynili się do likwidacji tej szkoły będą nam patrzeć w oczy 19:53, 30.01.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


posejdonposejdon

0 0

właśnie, dyrektorka zatrudnia córcię, która jeszcze studiów dobrze nie skończyła, a za chwilę będzie problem co zrobić z nauczycielami ze zwalnianych szkół
prywata, prywata i jeszcze raz prywata 23:12, 31.01.2020


mieszkaniec gminymieszkaniec gminy

0 0

a ile ta dyrektorka urzęduje? będzie ze 20 lat... Może nie była jakimś najgorszym dyrektorem, ale sukcesów też nie pamiętam, tym bardziej spektakularnych.
Jak ktoś tak długo piastuje stanowisko to istnieje ryzyko, iż publiczne placówki traktuje jak swój folwark, co widać w poprzednich postach.
Zatrudnienie osoby z rodziny w małej placówce w warunkach gdy myśli się o likwidacji innych szkół to nieporozumienie, i za to dyrektorce powinno wszcząć się postępowanie dyscyplinarne.
Czas na zmianę dyrektora. 14:19, 01.02.2020


radcaradca

2 1

no dzieje się w tej gminie nieciekawie
11:22, 01.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SawaSawa

0 2

Prawda jest taka że nigkt dobrego zdania o wójcie nie ma ,wszyscy są nim rozczarowani . Nikt tego człowieka nie poważa nawet jego współpracownicy dobrze o nim nie mówią . Większość z nich musi się do niego uśmiechać i mu przytakiwać bo każdy boi się o swoją pracę .albo ma w tym swój interes. 14:11, 01.02.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


jonjon

1 1

wiedział gdzie się pchać !!!!!!!!!! 20:35, 01.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FigoFigo

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


0%