Zamknij

Poręba o cięciu pieniędzy na sport: zły i krótkowzroczny pomysł

10:21, 02.12.2019 P.C Aktualizacja: 10:57, 02.12.2019
Skomentuj

Oświadczenie europosła Tomasza Poręby w związku z planami ograniczenia nakładów na sport w Mielcu.

Z dużym niepokojem przyjmuję ostatnie informacje o planach władz Mielca związanych ze znacznym ograniczeniem finansowania sportu w mieście, w tym likwidację stypendiów dla najlepszych sportowców reprezentujących mieleckie kluby sportowe. To w mojej ocenie bardzo zły i krótkowzroczny pomysł, bo przecież sport na całym świecie to młodzież, zdrowy tryb życia, a przede wszystkim kapitalny sposób promocji miast, który bardzo często przekłada się na wzrost inwestycji i ich rozwój.

Od lat wspieram mielecki i podkarpacki sport. Tenis stołowy w Tarnobrzegu, czy koszykówka w Krośnie zyskały nowych, strategicznych sponsorów. Udało się też pozyskać dofinansowanie dla budowy wielu sportowych obiektów jak baseny  i centrum rehabilitacyjno-sportowe w Sanoku, 30 mln na mielecką halę, czy instalację podgrzewanej płyty stadionu miejskiego w Mielcu. Wszystkie te inwestycje mają przez kolejne lata służyć mieszkańcom Podkarpacia, ale też klubom sportowym, które dzięki temu wchodzą na wyższy poziom rozwoju i mogą osiągać niemożliwe wcześniej sportowe sukcesy.

Tak jest w przypadku klubu FKS Stal Mielec, który z roku na rok dzięki mądremu połączeniu wsparcia ze strony miasta z mocnym wejściem do klubu licznych sponsorów, ma w tym sezonie szansę na upragniony po dziesiątkach lat awans do piłkarskiej ekstraklasy. Klub prężnie rozwija się zarówno pod względem sportowym jak i organizacyjnym.

W założonej kilka lat temu Akademii FKS trenują setki młodych ludzi z Mielca i okolic, z których pierwsi zaczynają już pukać do drzwi pierwszej drużyny. Dzięki sponsorom i wsparciu miasta wciąż udaje się, choć z coraz większym trudem, utrzymać wysoki poziom szkolenia.
Właśnie Ci młodzi ludzie, są przyszłością Mielca i mieleckiego sportu.

Chcę bardzo uczciwie powiedzieć, że jeśli planowane zmiany w finansowaniu sportu w Mielcu wejdą w życie, rozwój Akademii Stali Mielec i całego klubu, będą bardzo poważnie zagrożone. Siłą samych sponsorów utrzymanie obecnego poziomu sportowego i szkolenia młodzieży po prostu nie będzie możliwe.

Likwidacja stypendiów, proponowany w budżecie wzrost kosztów za wynajem boisk i obiektów sportowych czy ograniczenie pieniędzy na promocje, to prosta droga do zlikwidowania sportu w mieście i funkcjonowania innych dyscyplin z piłką ręczną czy siatkową na czele. Trzeba mieć tego świadomość i mogę tylko prosić władze miasta i radnych o ponowne przemyślenie tej decyzji i podjęcie próby szukania oszczędności gdzie indziej.

Nie jest tajemnicą, ze od wielu lat radykalnie rosną nakłady na miejską administrację. Może warto też poszukać oszczędności w licznych miejskich spółkach, gdzie w przypadku niektórych, o ich realnej aktywności Bóg raczy wiedzieć.

Osobnym tematem są firmy z mieleckiej strefy ekonomicznej, które, poza chlubnymi wyjątkami, generalnie od lat nie kwapią się ze wsparciem sportu w Mielcu, chociaż korzystają z wielu ulg i przywilejów jakie daje funkcjonowanie w strefie ekonomicznej. Może warto  kolejne kontrakty dla firm działających w strefie, podpisywane  lub przedłużane przez miasto, warunkować i uzależniać od tego czy będą wspierać mielecki sport. To przecież standard na całym świecie.

Warto też pamiętać, że wbrew próbie zrzucania odpowiedzialności za cięcia w budżecie miasta na rząd z roku na rok rosną miejskie wpływy i dochody. Budżet miasta uzależniony jest bowiem w dużej mierze od zamożności mieszkańców, a m. in stale rosnące pensje przekładają się na większe wpływy do budżetu. Widać to wyraźnie w ostatnich latach gdzie zgodnie z uchwałami budżetowymi dochody miasta rosły wynosząc ponad 260 mln zł w 2017 roku, 298 mln zł w 2018 roku i 302 mln zł w 2019 roku. W 2020 roku dochody miasta też będą wyższe.

Dlatego utrzymanie finansowania mieleckiego sportu na obecnym poziomie powinno być naszym wspólnym celem, niezależnie od poglądów politycznych. Jestem pewien, że sportowa marka miasta może tylko pomóc w jego rozwoju, niezależnie kto w tym mieście rządzi i kto kogo
tym mieście popiera.

Jeszcze raz bardzo proszę obecne władze miasta i miejskich radnych o refleksję i zachowanie dotychczasowego poziomu finansowania mieleckiego sportu.

 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(82)

haryhary

114 40

Brawo p. Poręba. Powinien Pan zastąpić Wiśniewskiego. 09:27, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LikoLiko

19 32

A ty nie rozumiesz, że po prostu nie ma kasy? 10:40, 02.12.2019


reo

mmmm

52 33

Nie cierpię gościa ale pierwszy raz się z nim zgadzam . 09:29, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Grzegorz 12Grzegorz 12

84 29

Nigdy nie głosowałem na PiS i nie zagłosuję, ale z Porębą się zgadzam.Ma rację. 09:40, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

As pikAs pik

39 17

Wydawac to nie sztuka.sztuka dobrze wydawać,tak jak to robia w krajach gdzie sport jest na wysokim poziomie,holendrzy,hiszpanie itp w polsce wydają ale po to zeby miec elektorat do wyborow z kibicąw, a poziom sportowy jest xenujaco niski 09:46, 02.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ale przywaliles!!!Ale przywaliles!!!

3 1

W Hiszpanii?????? Hiszpanskie kluby w czolowcee najbardziej zaddluzonch klubow swiata. OK, maja marki, ktore sa wartosciami rynkowymi ale juz buudzety operacyjne opieraja sie na sumach z ....galaktyki. 16:55, 02.12.2019


ASpikASpik

7 2

Wiem co piszę Nie piszę o klubach. Real, Barca tylko o szkoleniu w miastach , miasteczkach i wsiach całej Hiszpanii.A z takiego szkolenia się biorą zawodnicy w klubach. Które nie są dotowane z poparcia europosła, urzędu miasta czy PGE ale tak jak piszesz mają swoją markę i swój biznes 17:09, 02.12.2019


RodzicwyborcaRodzicwyborca

84 13

Z moich obserwacji życiowych wynika, że jeżeli wybieramy nauczyciela na wysokie stanowisko to natychmiast pogarsza się sytuacja w szkolnictwie, jeżeli natomiast wybieramy sportowca to już całkiem klapa bo na czym on się zna? A tu mamy 2 w jednym. Nie jestem mieszkańcem Mielca ale od wielu lat dopinguję i trzymam za tym miastem, bo to jest filar rozwoju przemysłu i również sportu w całym regionie, a nawet województwie. Za pół roku gdy Stal awansuje będziemy na widzeniu całej Polski. Będą mówić o mieście w różnych aspektach m.in infrastrukturalnych czy szkoleniowo - sportowych. Jeżeli zniszczycie Akademię S.M. to ludzie wam tego nie zapomną. No właśnie kilkaset dzieciaków bierze udział w treningach (często do późnych godzin nocnych), a oni mają swoich rodziców i rodziny, a to są już konkretne głosy, więc przed wami zaledwie 4 lata kadencji się rysuje, gdy to zepsujecie. Posłuchałbym na waszym miejscu p. Poręby - to mądry człowiek i dużo zrobił dla Mielca 10:11, 02.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ASpikASpik

2 11

,,Mielec filar rozwoju sportu w całym regionie, a nawet województwie,,.Mało bo z Mielca nie gra żaden zawodnik w 1 lidze,wszyscy przyjezdni z całego świata ,,Za pół roku gdy Stal awansuje będziemy na widzeniu całej Polski Będą mówić o mieście w różnych aspektach m.in infrastrukturalnych czy szkoleniowo - sportowych,,.tak przyjadą będą oglądać i podziwiać nowo wybudowaną halę sportową z basenem 17:19, 02.12.2019


smuteksmutek

0 0

ja na pewno nie zagłosuje na tą bande 21:43, 02.12.2019


aa

49 12

Sport trzeba finansować z kasy miejskiej ale na poziomie juniorskim. Dla mnie sytuacja w Stali nie napawa optymizmem. Jest teraz PGE, której za pół roku może nie być. Wystarczy że zmieni się sytuacja polityczna. Załóżmy że Stal awansuje do ekstraklasy. Co wtedy ? Budżet trzeba mieć już na minimum kilkanaście a najlepiej kilkadziesiąt milionów złotych. Będzie tak że zostanie wszystko na barkach miasta które nie udźwignie sytuacji. Moim zdaniem jedyne wyjście na sport seniorski który dobrze funkcjonuje to bogaty sponsor prywatny i jednocześnie wlasciciel klubu. 10:33, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FredFred

0 1

stul dziób płaczku polaczku 20:06, 05.12.2019


ŻądłoŻądło

29 54

Ale z niego geniusz, kto by na to wpadł, ze sport jest tak ważny. Gdyby tak jeszcze wskazał z jakiej działalności przenieść te środki na sport? 10:33, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Pana PorębyDo Pana Poręby

37 59

A jakiego sponsora załatwił Pan dla piłkarzy ręcznych? Tyle lat i nie mają sponsora strategicznego. 10:45, 02.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JacekJacek

23 4

Nie wiedziałem że to obowiązek europosła. Niech znajdzie sponsora np. Zarzad klubu, władze miasta itp. 12:10, 02.12.2019


LikoLiko

4 9

To nie obowiązek, ale skoro san o tym pisze i interesuje sie mieleckim sportem to powinien 17:40, 02.12.2019


Podatki dla przedsięPodatki dla przedsię

55 7

Skoro nie kwapią się firmy do sponsorowania sportu to niech płacą podatek od nieruchomości w maksymalnej stawce. Każdy chce inwestycji, dotowania sportu, kultury, ale skąd na to brać? 10:47, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stal4everStal4ever

11 0

:) myślisz lepiej niż obecna władza w Mielcu :) 13:43, 02.12.2019


jendker83jendker83

33 10

"Nie jest tajemnicą, ze od wielu lat radykalnie rosną nakłady na miejską administrację" - raczej rosły, chyba że zamieszczony na stronach UM budżet na 2019 rok jest przekłamany. W 2016 na administrację publiczną przeznaczono 12,8 mln z budżetu, w 2017 - 19,4, w 2018 - 24,9, natomiast na 2019 przewidziano 16,7 mln. Nie wiem, jak wygląda wykonanie tego planu na chwilę obecną, ale jeśli kwota powyżej jest prawdziwa, to dość wyraźnie widać spadek wydatków na administrację. Jeśli ktoś ma jakieś inne informacje na ten temat, to proszę o ich podanie. Z góry dzięki.
"Może warto kolejne kontrakty dla firm działających w strefie, podpisywane lub przedłużane przez miasto" - może jestem w błędzie, ale czy Strefą nie zarządza Agencja Rozwoju Przemysłu, która jest spółką Skarbu Państwa i to właśnie ARP podpisuje umowy na działalność w SSE. Znowu - jeśli ktoś ma jakieś inne informacje na ten temat, to proszę o ich podanie.
"dochody miasta rosły wynosząc ponad 260 mln zł w 2017 roku, 298 mln zł w 2018 roku i 302 mln zł w 2019 roku" - zgodnie z tymi danymi widać wyraźne wyhamowanie wzrostu dochodów w 2019, czy pan Poręba jest pewien, że w 2020 nastąpi istotny wzrost dochodów?
Nie twierdzę, że wsparcie sportu w Mielcu jest nieważne, ale argumentację można chyba było dobrać trochę lepiej. 11:04, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Maniek 1939Maniek 1939

4 4

1. W 2020 planowane dochody mają wynieść chyba ponad 376 mln zł, było i tym na ostatniej sesji, oczywiście zależy to od nowych opłat i podatków miejskich. Może być mniej, ale na pewno będzie to więcej niż w 2019.

2. Kiedyś na spotkaniu od radnych usłyszałem że w 2014 roku w urzędzie pracowało 120 osób, teraz chyba ponad 165… wzrost o niemal 40 % w ciągu 5 lat, kiedyś był nawet artykuł o tym w mieleckich mediach ale to trzeba poszukać.

Co do niższych wydatków nie zgodzę się z Tobą, w poprzednim roku był projekt o nazwie inteligentny Mielec - wydano na niego ponad 7 mln ale kasa była z unii, z RPO województwa. Na pozycji promocja też jest cięcie o ponad 1mln. Stałe koszty administracji są wyższe.

3. Co do strefy, to z tego co pamiętam była nawet taka mała afera z Kronospanem, że miasto podniosło im podatek od nieruchomości do max, rozumiem, że chodzi o takie ulgi w zamian za społeczna odpowiedzialność biznesu i wspieranie lokalnych klubów...

No w Rzeszowie np to sponsorem Resovia jest Apklan, sponsorem siatkarek jest developres, obie firmy to developerzy ale jakoś miasto skłoniło ich do wspierania sportu. 12:30, 02.12.2019


pytekpytek

38 9

Skoro europoseł tak dobrze działa na rzecz sportu mieleckiego i chwała mu za to, to może dwoje wybranych posłów z Mielca, też by coś zrobiło dla tegoż sportu? 12:14, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mielczankaVmielczankaV

3 1

Pytku-jesli pisiory tak zadluzyly miasto swoja "wyimaginowana" hala sportowa,ktora w takich rozmiarach i z takim "wypasem" w srodku jest nam zupelnie niepotrzebna (musisz zrozumiec ,ze tutaj nigdy nie bedzie sie dzialo nic wielkiego-chyba,ze w pisowskich snach o potedze) -- to teraz niech oni (Kapinos i Poreba) blagaja o "zrzuty" dodatkowych pieniedzy!!!!! 06:43, 03.12.2019


ZawiszaZawisza

13 22

A czemu stadionem zawladnelo jedno konsorcjum PGE a gdzie reklamy całej strefy co zabronione i tu była by kasa na stypedia 12:58, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szkoda komentowac!Szkoda komentowac!

10 0

Panie Zawisza! A kto firmom ze strefy broni? Klub caly czas do tego zaprasza. Czy ktos Tobie broni? Wykup wszystkie bandy, banery, scianki i namaluj sobie logo ZAWISZA. W cenach ocyzwiscie jakie za takie uslugi oczekuje klub. A moze na koszulkach meczowych? No to kiedy zaczynasz? 17:02, 02.12.2019


Maniek 1939Maniek 1939

5 3

W odpowiedzi do jendker83

1. W 2020 planowane dochody mają wynieść chyba ponad 376 mln zł, było i tym na ostatniej sesji, oczywiście zależy to od nowych opłat i podatków miejskich. Może być mniej, ale na pewno będzie to więcej niż w 2019.

2. Kiedyś na spotkaniu od radnych usłyszałem że w 2014 roku w urzędzie pracowało 120 osób, teraz chyba ponad 165… wzrost o niemal 40 % w ciągu 5 lat, kiedyś był nawet artykuł o tym w mieleckich mediach ale to trzeba poszukać.

Co do niższych wydatków nie zgodzę się z Tobą, w poprzednim roku był projekt o nazwie inteligentny Mielec - wydano na niego ponad 7 mln ale kasa była z unii, z RPO województwa. Na pozycji promocja też jest cięcie o ponad 1mln. Stałe koszty administracji są wyższe.

3. Co do strefy, to z tego co pamiętam była nawet taka mała afera z Kronospanem, że miasto podniosło im podatek od nieruchomości do max, rozumiem, że chodzi o takie ulgi w zamian za społeczna odpowiedzialność biznesu i wspieranie lokalnych klubów...

No w Rzeszowie np to sponsorem Resovia jest Apklan, sponsorem siatkarek jest developres, obie firmy to developerzy ale jakoś miasto skłoniło ich do wspierania sportu. 13:11, 02.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

voltvolt

3 10

Nie chciałbym aby z tego wynikła jakaś głu pia dyskusja ale nie jestem przekonany co do tego że wzrost zatrudnienia w UM to coś złego. Nie twierdzę że dobrze że aż 40% więcej ale osoby odwiedzające UM i stojące w kolejkach pod drzwiami, czy załatwiający sprawy późnym popołudniem oddziale w galerii zamiast rano na urlopie na pewno to doceniają. Doceniają też osoby które siadają z trudnym dokumentem w cztery oczy z urzędnikiem który pokazuje kratki i dyktuje co wpisać - po redukcji etatów to się skończy i ludzie będą po kilka razy odsyłanie z błędem za drzwi. Daniel Kozdęba powiedział po objęciu władzy że kończymy z tanim miastem / urzędem, że nadszedł czas miasta/urzędu przyjaznego mieszkańcom, szkoda że przez chorobę nie dokończył i nie dał rady nad tym zapanować. Podsumowując każdy mocny w gębie na temat zatrudnienia do dnia w którym musi odwiedzić urząd i przejść w nim drogę przez mękę. 13:36, 02.12.2019


Do voltaDo volta

6 1

Mieszkancow miasta ubywa a urzednikow przybywa. Dzieki za uwage! 16:59, 02.12.2019


Stal4everStal4ever

24 2

do Zawisza,

jakie zawładnięcie? Płacą sporo $$ i mają reklamę, gdyby inne spółki z strefy chciały, też by miały reklamę, ale one tylko korzystają z ulg nic w zamian nie dając. 13:39, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZawiszaZawisza

1 8

I tu kochany jesteś w bardzo dużym błędzie to sobie zapytaj europosła Porębę o szczegóły związane z przejęciem przez PGE reklamy i sponsoringu wykluczają inne podmioty pozdrawiam serdecznie 14:09, 02.12.2019


obiektywnieobiektywnie

45 4

przerażające jest to, że kluby mogą upaść właśnie wtedy gdy u steru jest "sportowiec" prezydent... 13:42, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dean z MielcaDean z Mielca

0 2

Niestety przykład choćby z Kielc wybitny trener prezydent O ! A tak swoja droga to jestem ciekaw gdyby nie pan europoseł to w której wiejskiej lidze Stal by grała V moze w 6 tej dlatego uwazam ze pan Tomasz zrobił dla klubu piłkarskiego bardzo duzo i co ma teraz to pojsc na marne,panie Wisniewski panowie radni nie daje jecie rady to ustapcie a nie rozwalajcie tego co moze wydarzyc sie w czerwcu a moze wczesniej wiecie chyba co..... 21:22, 02.12.2019


JanJan

23 31

Niech pisuary odadza pieniądze z pit-ow i z oświaty a samorządy nie będą zmuszone do cięć budzetow.
14:00, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrawyPrawy

11 11

Niech czerwona holota oda władze w mieście a napewno będzie lepiej.. Bo ujada nie tak się składa że w samorządach jest źle to tylko tam gdzie rządzi czerwona holota lub peowska gnida... 15:42, 02.12.2019


DamianoDamiano

21 35

A może niech ma Poręba da sam kasę? 14:16, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matusmatus

50 14

Nie przepadam za pisiorami ale okazuje sie ze Wisniewski to byl wielki blad. 14:25, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aresik1Aresik1

49 12

Chcieliście Wiśnie zamist Kapinosa to teraz pieniądze płyną gdzie indziej a że Wiśnia nieogarniety to pieniedzy sam nie znajdzie. Ale trzeba było zrobić na złość Kaczorowi kosztem swoim i miasta 15:36, 02.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TadeoTadeo

16 2

Co racja ja to racja .Wybiera się ludzi którzy są przy władzy a nie wiadomo kogo .Tak to by pieniądze znalazły się na wszystko Tak jak w Stalowej Woli.Co tu pisać zmarnowane cztery l?ata 16:53, 02.12.2019


JsJs

0 0

Przedstawicieli organizacji przestępczej w Mielcu nie da się wprowadzic 22:05, 02.12.2019


Cicho szaCicho sza

22 26

P Poreba prosze powiedziec kolegom i kolezankom z PIS ze dusza samorzadu/ ktorym brakuje kasy i niech wreszcie zaczna subwencje oswiatowa wyplacac w wysokosci 100% bo gminy dokladaja krocie a na inne zadania brakuje w tym na sport... 16:23, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

markmark

28 17

TO POWINIEN BYĆ PREZYDENT MIELCA. 16:23, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SUWERENSUWEREN

20 16

w 2019 r Kapinos w budżecie dał 50 tys stowarzyszeniu kibiców Stali Mielec jako szkolenie młodzieży to jakieś jaja, ja mam płacić podatki na coś takiego 16:52, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oczkooczko

31 13

Imć prezydent Wiśniewski z jego postkomunistyczną ekipą na czele z kiełbasianym pryncypałem tylko czyhała na kasę miejską. Pierwsze co uczynili to podwyższyli podatki lokalne już pod koniec 2018 r. aby sobie maksymalne podnieść pensje począwszy od prezydenta po rady nadzorcze spółek. Jak tu pomóc takie pazernej dojnej zmianie? Po ostatnim blamażu imć prezydenta na ostatniej sesji rady miasta - to pomoc powinna się rozpocząć od jego dymisji ze stanowiska. Funkcja ta przerasta jego inteligencję. 17:05, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

[*][*]

26 17

Niech was szlag komunistyczne parchy! W kilka miesięcy sparaliżowaliście to miasto!
MIELCZANIE! Wywieźcie tę swołocz na taczkach! 17:27, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

su2su2

15 17

te 30 mln na hale to się chwalił Kapinos że załatwił a tu jeszcze ten Porę ba się teraz chwali 17:37, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mielczankaVmielczankaV

6 3

To jest po prostu przyznanie sie pisiorow mieleckich do winy za zburzenie hali (w tym basanu,lodowiska), za ich "wyimaginowane sny o potedze", za totalne zadluzenie miasta Mielca, ktore bedzie sie ciagnelo za nami przez wiele,wiele nastepnych lat. Jeszcze niejedna taka 30-tke powinni przywiezc tutaj z Nowogrodzkiej. 06:25, 03.12.2019


HejHej

30 13

Wisniewski to nie prezydent...z tej mąki chleba nie będzie...ludzie referendum o odwolanie i to jak najszybciej...hej 17:51, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

12 25

Do wszystkich fanatyków pisuaru...
Budowa nowej hali 150 mln.zl
Remont hangar areny 35 mln.zl.
Ile byłoby kasy na sport i nie tylko,same pisuary doprowadziły że teraz trzeba sięgać po kasę że sportu....to byla polityka niszczenia lokalnego sportu przez pisiorow....zostawić miasto na tyle lat bez zaplecza w halę sportową... 19:39, 02.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Pisuar... Pisuar...

11 5

Lepiej budować od podstaw niż remontować stare badziewie..nowy stadion jest przykładem czerwonej holoty i peowskie papraniny 20:00, 02.12.2019


FredFred

4 3

Remontuj sobie uzębienie dziadu. Zamiast pakować kasę w starą halę równie dobrze można było nią palić w elektrociepłowni. 22:42, 02.12.2019


Arek SArek S

0 0

Dziadu Janie wypad z Mielca !!! 21:17, 07.12.2019


MielcokMielcok

6 24

Nie dla stypendiów z moich podatków...koniec dyskusji ...spać i gasić światło....mwa 21:15, 02.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

zdzichozdzicho

3 1

idz spac *%#)!& a ząbki do szklaneczki i lulu 22:34, 02.12.2019


Dr3Dr3

4 1

Jestes starym, bezproduktywnym dziadem i prawie nie płacisz podatków. W sumie to twój komentarz ma sens. 22:45, 02.12.2019


bronekbronek

0 0

Synku włóż kredki i plastelinę do tornistra i przygotuj się do szkoły na jutro. 16:54, 08.12.2019


smuteksmutek

15 6

panie wisniewski pan ma to gdzies czy nasze dzieci bedą biegac za piłka czy siedziec przed kompem czy naprawdę brak panu wyobrazni ze bez wzorców do nasladowania którymi bedą nasi wychowankowie dzieciaki wybiorą kompa moze potem papieroska .jest pan naprawde krotkowroczny jest mi tak przykro ze na pana ze na pana głosowałem 21:20, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smuteksmutek

22 10

trzeba sie skrzyknąc i wybrac pod urząd miasta 21:25, 02.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrzyjdźPrzyjdź

6 14

Będzie wiadomo kto ma legitymację zwolenników Misiewiczow ,Chrzanowskich,Gapinskich,,Banasiow,Kacz-ynskich i innych członków mafii PIS 22:00, 02.12.2019


WSK MIELECWSK MIELEC

14 5

Boją się demonstracji, bo zaczynają szczuć. Typowe komusze zagrywki. WIŚNIA OUT! 22:34, 02.12.2019


JsJs

14 17

Na litosc Boską Panie europsle ,prawie 100%gmin w czasach rządów PIS jest zadłużone .Wyliczac można długo dlaczego , między innymi rozdawnictwo społeczne rękoma samorządów, poszerzenie zadań bez subwencjonowania . Dobrze Pan wie , że bez zwiększenia podatku tego gmina nie udźwignie kosztów i gdzieś musi ciąć. 21:55, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sympatyksympatyk

17 5

po co ta chala skoro te baranki nie chcą sportu jestem 63 rocznik i wiem ze mielec w kraju był znany ze sportu siatka noga reczna i to 1 liga wszyscy widzieli gdzie jest mielec i to nie dlatego ze tu robią samoloty a wy baranki nie chcecie reklamy dla mojego miasta bede pamietał przy nastepnych wyborach odpowiednio zagłosuje na pewno nie na was baranki 22:29, 02.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SiarkaTarnobrzegSiarkaTarnobrzeg

5 0

i co z tego że jest znany, jak to się przełozyło na Pana życie??? 21:16, 03.12.2019


RodakRodak

12 21

Pan europoseł podjudza a zapomina że to dzięki PiSowi jest taka zapaść w funduszach, które miasta muszą przekierowywać na obiecanki pisowskie które zżerają miejskie budżety. Szkoda że ludzie nie interesują się tym z jakich funduszy mają 500+, zasiłki emerytalne i takie tam inne........a druga Grecja tuż tuż 22:39, 02.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FredFred

8 10

Co się tak trollu uaktywniłeś? Komentarz wyżej też od ciebie. Stul dziób i ucz się o Pana Poręby jak się robi politykę. 22:48, 02.12.2019


RodakRodak

7 7

Fred jak Ci to przyszło do głowy że jestem trollem, no chyba że sam nim jesteś na usługach PiS-u.A polityki wolałbym się uczyć od kogoś mądrzejszego , bo pisowskie aparatczyk gra rolę która mu ktoś inny pisze. Ot takie manekiny Kaczyńskiego. Zrozumiałeś dziecko o czym pisze? 23:31, 02.12.2019


DariaDaria

17 8

Może p. Wiśniewski posłucha gościa, który coś w życiu już osiągnął i dał dla Mielca duży zastrzyk pieniędzy 08:56, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rakowieckirakowiecki

19 5

Prezydencie rusz Pan stypendia a taczki sam sobie wybierzesz 09:00, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

$$

12 22

Nie zgadzam się na finansowanie sportu z moich podatków !!!!!!! 10:10, 03.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LeośLeoś

7 5

A co Ty pacanie masz do gadania! Ja sie zgadzam na finasowanie sportu w Mielcu. Jezeli upadnie sport to po jakiego ch... budowac hale? 18:25, 03.12.2019


doPanaLeonadoPanaLeona

7 3

Panie Leoś to finansuj ze swojej kieszeni, chodząc na mecze i zostawiając pieniądze w sklepie Stali. Jak Pan lubi sport to niech Pan płaci, ja lubie oglądać seriale na netflixie, a nie domagam się żeby miasto finansowało mi dostęp do tej platformy 21:19, 03.12.2019


LIVELIVE

10 7

Zgadzam się na finansowanie sportu z moich podatków !!!!!!! Miasto bez piłki nożnej będzie jak żołnierz bez karabina.P. Wiśniewski działaj dobrze nie niszcz Mieleckiego Sportu bo po to byłeś wybrany ludzie TOBIE zaufali a jak nie wiesz jak się to robi to podkul ogon i spadaj 20:19, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrywatyzacjaSportuPrywatyzacjaSportu

8 2

"a przede wszystkim kapitalny sposób promocji miast, który bardzo często przekłada się na wzrost inwestycji i ich rozwój." oczami wyobraźni widzę spotkanie inwestorów, zastanawiających się gdzie tu otworzyć fabrykę, i wtedy ktoś mówi: może w Tarnobrzegu, mają tam świetny zespół w pingponga? serio Pan Europoseł myśli że pingpong czy inne rzucanie tudzież kopanie piłką, przyciąga inwestorów xD 21:14, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piłkarz amatorpiłkarz amator

10 3

STOP finansowaniu sportu amatorskiego którego przez przypadek ktoś próbuje nazywać zawodowym jak np piłka nożna (2 liga , w Polsce to chyba 8 w Anglii a tu nasi amatorzy chcieliby zarabiać 30-40 tys /m-c 0 21:33, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GiciorGicior

6 0

Na sport to tylko dla dzieci i mlodzierzy. Seniorzy niech się utrzymują sami. 07:26, 04.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sumisumi

4 3

nie można tak żeby wszyscy pompowali pieniądze na sport dla małej garstki ludzi( stadion,dziś hala to inwestycje w sport za co płacic będziemy jeszcze 30 lat) 07:43, 04.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SuperSuper

1 2

A ile lat będziemy korzystać? Pewno więcej niż 30 malkontencie 08:20, 04.12.2019


aleks45aleks45

4 1

Takiego wybraliście i takiego macie jak PO rządziło tak dalej rządzi i wszystko drożeje śmiecie ,podatki a zapytajcie się gdzie są pieniądze na kolej i drogi buzi im dajcie ale wiecie gdzie, a nie mówiąc o kasie na sport byle się im w portfelu zgadzało . 18:04, 04.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mielcznakamielcznaka

3 1

Proszę tylko spojrzeć jak za płotem Urzędu Miasta Mielec wygląda "sport" w liceum nr II. WSTYD 07:56, 07.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umiarkowanyumiarkowany

3 0

Szanowni dyskutanci , stara prawda jest ciągle aktualna , aby pieniążki wydawać trzeba ich wpierw zarobić , po prostu ich mieć . Mielec raczej nie jest ośrodkiem wypoczynkowym aby miasto dbało o napływ kuracjuszy , a zatem , sport wyczynowy w całości powinny finansować firmy strefowe i to wszystkie , zaś miasto ma jedynie obowiązek finansować sport szkolny bo tylko na tyle w Mielec jak i każdy inne miasto w Polsce stać . Panie Pośle Poręba wypowiada się Pan na tematy których Pan sam nie rozumie, tym gorzej kiedy czyni Pan z tego zarzuty innym , czas zejść na ziemię do rzeczywistości, dobra rada i to za darmo. 13:46, 07.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lucjanlucjan

0 1

Wcałej liczącej się Polsce miasta w części finansują sport zawodowy. Tylko jak przyjdzie nawiedzony nauczycielina do tego sympatyk śmiesznej prezydent Gdańska to tak się dzieje.REFERENDUM i odwołać dziada. 17:01, 07.12.2019


lucjanlucjan

0 0

Nauczyciele zarabiają za dużo do tych godzin pracy.zrobić referendum i dziada odwołać. 16:55, 07.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIELECKIMIELECKI

4 0

PORĘBA SKONSULTOWAŁEś TO ZE STRONĄ IZRAELSKĄ? 17:26, 08.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umiarkowanyumiarkowany

1 0

Ostatnie sobotnie podwyżki stawek podatkowych wprowadzone przez RM są wynikiem braku pieniędzy w kasie miasta na codzienne potrzeby czy też ich dostatku , ponad potrzeby ? kto by wprowadzał podwyżki gdyby nie było takiej potrzeby , oraz kiedy kasa jest pusta? Spróbujmy , każdy z nas niech wskaże na pilne najważniejsze potrzeby w codziennym życiu miasta do realizacji w 2019r z budżetu miasta.
Mam prośbę nie kierujmy potrzeb do św. Mikołaja , jego czas dla Mielca już dawno minął,
zawsze należało i teraz należy liczyć tylko na siebie , tzn. na kasę miasta . 18:28, 09.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%