Zamknij
REKLAMA

Wątpliwości ws. L25. Będzie specjalna sesja Rady Miejskiej?

11:07, 13.05.2019 | M.B
REKLAMA
Skomentuj

Trwa modernizacja linii kolejowej L25 na odcinku Mielec – Dębica. Jednak ciągle pojawiają się wątpliwości co do tego remontu. 

Sporo uwag przy modernizacji linii kolejowej L25 budzi przede wszystkim lokalizacja przystanków. Miasto ciągle prowadzi rozmowy z PKP. Wiadomo, że nie będzie przystanku w rejonie ulic Krańcowej i Bolesława Chrobrego, Kosmonautów czy przy Mieleckim Obszarze Przemysłowym na osiedlu Wojsław.

Urząd Miejski w Mielcu zawnioskował też i uzyskał akceptację PKP, w sprawie likwidacji rampy przeładunkowej przy ulicy Drzewieckiego. Przeniesiona ma ona zostać do Rzochowa.

Jak przekazał Paweł Pazdan, wiceprezydent Mielca, wszelkie wątpliwości dotyczące modernizacji linii kolejowej wyjaśnią przedstawiciele PKP, którzy zostaną zaproszeni na sesję Rady Miejskiej w czerwcu. Obecni mają też być przedstawiciele firmy realizującej rewitalizację L25.

(M.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA
W okresie ciszy wyborczej tj. w okresie 24 godzin poprzedzających dzień wyborów i aż do chwili zakończenia głosowania zabronione jest prowadzenie agitacji wyborczej na rzecz kandydatów w jakiejkolwiek formie. Publikacja na portalu internetowym jakichkolwiek komentarzy mających charakter agitacji wyborczej może zostać uznana za naruszenie przepisów ustawy Kodeks Wyborczy oraz stanowi czyn zagrożony karą grzywny (art. 498 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 684 z późn. zm.)

Komentarze (61)

StrefaStrefa

42 4

Wyobrażam sobie stację na strefie i mnóstwo osób które dojeżdżają spoza Mielca. No cóż nie w tym życiu. Znając życie wyjdzie tak że będą dwa pociągi jeden o 11 drugi o 17 i kolej która ma odciążyć drogi zakorkuje je jeszcze bardziej. 11:39, 13.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LlLl

5 3

O 17 na pewno nie.Bedzie cisną o 15 kiedy będzie najwiekszy ruch. 16:29, 13.05.2019


PO CO TO?PO CO TO?

2 2

Nie rentowny pomysł, samochodem do Tarnowa dojadę sam za 9zł a tu bilet do Dębicy potem do Tarnowa i dwa przejazdy na dzień - KTO TYM POJEDZIE - może student do KRAKOWA CZY WROCŁAWIA ?

WNIOSEK
4 pasy na TARNÓW i drógi most i dodatkowa nitka ruchu od niego i po temacie !!! 11:09, 14.05.2019


MaciejMaciej

21 3

Miało być dla mas a trzeba będzie dojeżdżać do przystanku. Decyzja przy biurku nie dla tych , dla których miała być kolej: będą kilometry piechotą robić żeby wsiąść do pociągu. 12:06, 13.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AgrestAgrest

4 12

Kolej to nie tramwaj - to proste 13:11, 13.05.2019


Peron InkubatorPeron Inkubator

27 7

Dokładnie - szkoda że nie ma w planie dojazdu do SSE, tym bardziej że Tory są pod Krono i Elektrociepłownię. 12:07, 13.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KtośKtoś

10 5

Tory są pod krono i ec ale do kogo należą?
Właścicielem tej bocznicy może być jakiś prywatny podmiot a w takim przypadku pkp nie weźmie się za remont nieswojej własności a przewoźnik nie uruchomi tam połączeń bo trzeba by płacić za każdy przejazd po bocznicy. 12:26, 13.05.2019


AgrestAgrest

7 11

Co za bzdety - co ty bredzisz - to nie metro ani tramwaj - ogarnij się bo taka wypowiedzia dajesz świadectwo swojej ignorancji 13:13, 13.05.2019


adrians88adrians88

11 1

@Agrest: a słyszałeś o czymś takim SKM w Trójmieście albo powstająca SKA w Krakowie? Skoro są tory można by je wykorzystać.. 16:06, 13.05.2019


mmmm

21 7

Dojazd do strefy jest i będzie ale pociągów towarowych, bo chyba nie ma takich żeby do Warszawy czy nad morze chcieli jechać przez Dębicę czy z Rzeszowa . Samochodem do Gdańska jechałem ostatnio 6 godzin z wjazdem na autostradę koło Piotrkowa . A tania siła robocza ze wsi i tak dojedzie swoimi bolidami . 12:33, 13.05.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

TTTT

14 3

6.40 godzin to jedzie pendolino z Dębicy do Gdańska a w nieodległej przyszłości pojedzie jeszcze o godzine krócej, kwestie komfortu podróży pozostawiam bez dyskusji bo tu nie ma o czym dyskutować 12:52, 13.05.2019


do TT do TT

11 4

Dolicz czas i koszty dojechania do Dębicy i ceny biletu dla rodziny 2+2 w dwie strony to dziękuje wiem bo jeździłem pendolino z Gdańska do Warszawy 13:12, 13.05.2019


Do TTDo TT

8 7

Odnośnie komfortu i wygody - to nie wiem jakie posiadasz auto ale wygląda ze jakiego trupa.
POd uwagę weź możliwość zatrzymania się gdzie chcesz i zjedzenia gdzie chcesz, a jak kupisz sobie porządny samochód to 6 godzi będzie przyjemnością. 13:16, 13.05.2019


do TTdo TT

13 4

ośmieszasz się z tym samochodem, próbujesz ośmieszyć całą cywilizowaną Europę że jeździ szybkimi kolejami, wszyscy powinni sobie kupić takie autko jak masz Ty! myślisz tak - kupuje dobry wóz i nie ogladam się na szybkie pociagi czy samoloty, wygodnie może być tylko i wyłacznie według Ciebie w swoim aucie, NIEPRAWDA, ale jak tak lubisz to życze szerokiej drogi 13:34, 13.05.2019


Mielcznin_36Mielcznin_36

19 0

Na hej.mielec był niedawno artykuł na ten temat
https://hej.mielec.pl/pl/11_wiadomosci/51297_przystanek_kolejowy_wojs_aw_wraca_na_witosa_tak_chcia_magistrat.html
i komentarz do tematu, który można tam przeczytać:

Przystanek na wysokości ulic Krańcowej i Chrobrego to optymalna lokalizacja nowego punktu obsługi podróżnych, nie przypadkiem właśnie zaproponowana w Studium Rewitalizacji Linii 25 przez osoby które znają się na temacie kolei i dysponują odpowiednią fachową wiedzą. Zgadza się, nie konsultowano tego z faktu z miastem, ale też nie było podstaw, aby spodziewać się negowania przedstawionego rozwiązania. Jeszcze raz podkreślam, autorzy specjaliści szukali najlepszych rozwiązań. Zastępując stary istniejący jeszcze przystanek Wojsław przy ulicy Witosa nowym na Krańcowej/Chrobrego brano pod uwagę dotychczasowe mierne wręcz wyniki przystanku kolejowgo na Witosa czyli bardzo niewielką ilość odprawianych w przeszłości podróżnych oraz brak w sąsiedzwie dużych tzw.generatorów ruchu. Zupełnie inaczej przezentuje się potencjał zaproponowanego przystanku na wysokości ulic Krańcowej/Chrobrego, przemieszczający się pieszo dotrze stąd w krótkim czasie do centrum handlowo-rozrywkowego Navigator, pobliskie bloki to kilkanascie tysięcy ludzi a więc potencjalni pasażerowie, są szkoły i jest intensywna nieporównywalna z okolicami ulicy Witosa zabudowa jednorodzinna, spora ilość firm w rejonie Korczaka, okolica się rozbudowuje, są miejskie autobusy zarówno z pobliskiej Wojsławskiej jak i od niedawna z Krańcowej. Ogólnie jest potencjał na przystanek i nadzieja że się przyjmie. Tymczasem mieleccy specjlaliści od czego ? postanowili odgrzać starego kotleta....

Zestawienie potencjałów obu przystanków wypada oczywiście na korzyść przystanku Krańcowa/Chrobrego, podpieranie się argumentami o lepszym dostępie do Strefy Przemysłowej na Inwestorów wywołuje zdziwienie, ale o tym niżej. Wraz z przywróceniem ruchu pociagów potrzebni będą pasażerowie, kolej ma być dla ludzi dostępna, w zasiegu ręki, w okolicy generatorów ruchu, pociągi muszą się zapełnić i spełnić swoją rolę, przystanek w szczerym polu, gdzie jakieś budynki i jakaś zabudowa jak komunikuje pani Skowrońska Ziomek jest w fazie projektowania to nie jest dobry start. Czytam ten medialny przekaz z Urzędu Miasta z niedowierzaniem i zdziwieniem, jak można tak manipulować? dla uwiarygodnienia nieprzemyślanych, a może własnie dokładnie obmyślonych i celowo przepychanych rozwiązań w myśl zasady ?ciemny lud wszystko kupi?. Czy pani Ziomek wie? że przystanek kolejowy Wojsław został zamknięty jeszcze przed zawieszeniem ruchu pociągów na całej trasie od Dębicy do Tarnobrzega co miało miejsce w 2009 r. a przyczyną był kompletny brak zainteresowania pasażerów korzystaniem z tego leżącego na wygwizdowie przystanku dużo wcześniej niż w 2009, dziś okolica wygląda nie wiele lepiej i kolejnych kilkanascie domków jednorodzinnych, jakies pojedyncze bloki w przyszłości, sytuacji nie poprawi. Dalej, sugestii pani Ziomek jakoby miał to być punkt przystankowy który zapewni dostęp pasażerom czyt. pracownikom do firm Specjalnej Strefy Przemysłowej na ulicy Inwestorów nie będą rozwijał ani komentował, ludzie mają dymać ponad 2 km pieszo? w sytuacji, gdy można wybudować przystanek na wysokości dawnego POMu Wojsław z jednej a Inwestorów przy samej Strefie i do tego na działce która jest własnością kolei. Może tu właśnie tkwi problem? Gdyby powstał planowany wstępnie przystanek na wysokości Krańcowej i Chrobrego miasto musiałoby wybudować całą infrastrukturę okołoprzystankową, a więc jakieś chodniki, oświetlenie, parking od strony Chrobrego i Korczaka, to samo w przypadku proponowanego przystanku dawny POM/Strefa Inwestorów, a po co? Zrobi się przystanek (kolej zrobi) na Wojsławiu i problem z głowy, trzeba tylko mieleckiej gawiedzi wcisnąć trochę kitu. A może działka i działki w okolicy niedoszłego przystanku na Krańcowej zaklepane są juz na inne cele? Dalej, czy konsultowano decyzję o lokalizacji przystanku z podmiotem będącym organizatorem przewozów kolejowych na linii z Mielca do Dębicy a więc właściwym Departamentem w Podkarpackim Urzędzie Marszałkowskim, to Marszałek zleca przewozy i powinien być i na pewno jest zainteresowany taką lokalizacją przystanku która zapewni optymalne zainteresowanie pasażerów ofertą kolejowego przewoźnika. Kolejarze którzy ochoczo przychylili się do propozycji odgrzania starego kotleta (PKP) PLK SA spółka która zajmuje się budową i utrzymaniem infrastruktury kolejowej wybuduje przystanek gdziekolwiek bo to nie ich sprawa czy przystanek będzie cieszył się zainteresowaniem podróżnych, to sprawa organizatora i przewoźnika i z nimi należy konsultować takie kwestie, koszty odgrzania starego kotleta na Witosa też będą niższe niż nowego na Krańcowej/Chrobrego. Na koniec, gdzie i kiedy były publicznie, szeroko, kolegialnie i wnikliwie konsultowane kwestie o których Pani wspomina?
13:26, 13.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niconico

21 6

Widać po komentarzach że najbardziej na tą kolej czekają mieszkańcy pobliskich wiosek żeby na strefę dojechać a nam mieszkańcom Mielca chyba nie oto chodziło a pociąg dobrej klasy żeby wydostać się w Polskę z tego grajdoła . 14:16, 13.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AndyAndy

10 0

Przecież może być szynobus na strefę i pociąg dalekobieżny omijający strefę ale o tym nie pomyślano 19:28, 13.05.2019


bolobolo

0 0

A tak wogóle Mielec to jedna WIELKA WIELOWIEś 18:16, 15.05.2019


JojojoJojojo

24 2

W okolicach nowej strefy na Inwestorów powinien być przystanek. Krawaciarze pomyślcie trochę to nie boli. 14:29, 13.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

32 2

Obstawiam w Mielcu trzy przystanki, na Korczaka, Dworzec, i na wysokości Kosmonautów , jeżeli nie jest możliwy wjazd na strefę , bo to byłoby najlepsze zwłaszcza pod kątem dojazdu do pracy, a przecież do Mielca nic więcej niż lokalne szynobusy kursować raczej nie będzie. Te przystanki wraz z dopasowaną do przyjazdów komunikacją miejską, wspólny bilet i możemy mówić że w tym mieście coś się dzieje dobrego 14:39, 13.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pasażer Pasażer

11 0

Zgadzam się w 100% 21:13, 13.05.2019


KokiKoki

18 1

Jeśli jest szansa by coś dodać do modernizacji lini to niech radni działają. 14:52, 13.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alekalek

12 13

komu ta rampa w Mielcu przeszkadza, jak ruszy kolej to miejsce przeładunkowe jak znalazł, najlepiej zburzyć, zaorać zniszczyć. 16:14, 13.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

robo robo

5 6

ty tak naprawdę czy żartujesz.
17:15, 13.05.2019


REKLAMA

Marian Marian

11 9

hahaha z tego co widać to wam kuźwa tramwaj podmiejski się marzy żeby na roboty dojechać 16:28, 13.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lislis

11 9

Ja chcę przystanek na Łużu,tak chcę i basta. 17:36, 13.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mielczankamielczanka

19 5

To chyba jakies nieporozumienie!Ludzie,kiedy do waszych umyslow dotrze,ze tu nie chodzi o dowozenie "taniej sily roboczej" do SSE, ale praktycznie o "polaczenie Mielca ze swiatem"!!!-o przywrocenie tej fajnej atmosfery malego miasteczka do ktorego chcialo sie wracac , a ktora kompletnie zostala zrujnowana. Kogo obchodza stacje w poblizu Kronospana itp...., ci wyzyskiwacze powinni zorganizowac dla "swojej taniej sily roboczej" dowoz pracownikow z wlasnych srodkow finansowych, specjalne autokary dowozace i odwozace ciezko pracujacych na nich ludzi z okolicznych miejscowosci o odpowiednich godzinach w zaleznosci od godzin pracy, tak jak mialo to zorganizowane nieistniejace juz WSK za ktorego czasow to male miasteczko naprawde bylo o wiele,wiele stopni wyzej i CO NAJWAZNIEJSZE NIE BYLO W POWIETRZU TRUCIZNY KTORA TERAZ NAS DOSLOWNIE ZABIJA PO CICHU!!! 17:52, 13.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ksiondz Ksiondz

6 4

Połączenie ze światem już mieliśmy ale Chodorowski i świta zaprzedali sie producentowi kosiarek i udupili lotnisko. To była szansa na połączenie ze światem a tory nas nie połączą. By tak się stało to musi być linia elektryczna ake jak wiadomo nic z tego nie będzie bo czołowy ekektryk RP się zamienił a TW Bolek. A długie pociągi towarowe tylko zakorkują Mielec. Dojazd szynobusów z południa i północy do SS-E mogą trochę odkorkować miasto z szamboludów jadących do i z pracy w mieściena swoje farmy. 06:59, 14.05.2019


MarcinMarcin

19 2

Mam pytanie??? Caly czas sie slyszy tylko o peronach ich lokalizacji a co z dworcem w mielcu ??? Bo jak narazie cisza w tym temacie...ok peron bedzie przejscie bedzie pod torami itp a reszta typu kasy biletowe poczekalnie...??? W planach tego nigdzie nie widac 18:05, 13.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a1a1a1a1

8 3

Na dworcu tej wielkosci i przy takim malym ruchu pociagow kasy biletowej pkp raczej nie bedzie , natomiast jest projekt rozbudowy wspolnego dworca autobusowo kolejowego ktory uwzglednia duzą poczekalnie z wyjsciem na perony 20:54, 13.05.2019


TorowyTorowy

13 1

W tym temacie warto wiedzieć, że na szczeblu rządowym, w ramach Centralnego Portu Lotniczego został opracowany Program Budowy Linii Kolejowych, zwanym 10 Szprych CPL. Ta sieć ma być przystosowana dla szybkich kolei do 250 km/h. Niestety , podobnie jak
z DROGAMI KRAJOWYMI, przez Mielec żadna z tych tzw. szprych (tras), nie będzie przychodzić. Najbliższe stacje to Rzeszów, Tarnów lub Stalowa Wola. Być może z tego względu kolej Tarnobrzeg ? Dębica, jako ta niższej kategorii, nie będzie zelektryfikowana i będzie przebudowana w niższym standardzie.
18:27, 13.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StaryStary

6 8

Widze ze sami znawcy koleji tutaj sie wypowiadaja...ludzie w mielcu po 10 latach stypy przywracaja fonkcjonowanie polaczen...juz nie mowie o calkowitej modernizacji tego odcinka.dobrze ze wogole cos ruszylo...tez bym chcial odrazu elektryfikację i pociagi na cala Polske...śmieszy mnie pisanie i marudzenie o perony co 100 metrów u kazdego pod domem hehe to nie linia autobusowa.kolej w dzisiejszych czasach to okno na swiat które przez dlugi czas mielismy zasloniete...ktos powie a w debicy jest taka trasa czy w rzeszowie...te miasta zawsze byly glownymi magistralami kolejowymi w kraju i byly priorytetem dla pkp 18:30, 13.05.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BredziszBredzisz

3 3

Człowieku, nie trzeba być znawcą kolei żeby wiedzieć ile pieniędzy z Unii Europejskiej w kraju idzie na kolej i jak są urządzane stacje kolejowe i przystanki. A ty tęsknisz za starymi lokomotywami i wagonami z siedzeniami drewnianymi i kolej 40 km/km. Jeżeli to nie ma być kolej szybka, to dlaczego nie może być więcej przystanków?
00:50, 14.05.2019


BrysBrys

1 3

@Bredzisz , - sam sobie zaprzeczasz. Jak ma szybka kolej to nie może być przystanku w każdym przysiółku. Ile przystanków na 100 km ma pendolino? 07:58, 14.05.2019


BredziszBredzisz

6 0

Do Brys: W odróżnieniu od Ciebie moje szare komórki pracują. Przeczytaj komentarz "Torowy"
- powyżej. Sprawdziłem w internecie - jest to prawda. A więc, jeżeli będzie to linia nie przystosowana do dużych prędkości, to dlaczego przystanków nie powinno być więcej, a wręcz
powinno być, bo będzie to linia lokalna. 09:56, 14.05.2019


z Krakowaz Krakowa

4 0

Nie ma znaczenia dla prędkości obowiązującej na linii ile będzie na niej przystanków. Jeśli będzie 4 przystanki w Mielcu (Mielec Park Przemysłowy, Mielec Wojsław, Mielec Główny (sic!) Mielec Airport (sic!) to nie będzie za dużo (odcinek o długości ok. 9 km) i przez Mielec będą mogły przejeżdżać pociągi 120 km/h jak zakłada modernizacja. Część z nich może być wykorzystywana w ruchu dalekobieżnym (Mielec Główny) a część wyłącznie w regionalnym/osobowym.
Tak też jest to skonstruowane w wielu innych miejscach. Np. w Krakowie między Płaszowem a Głównym na długości 5 kilometrów będzie cztery przystanki (dwie stacje Kr. Główny, Kr. Płaszów i dwa przystanki Kr. Łobzów i Kr. Hala Targowa) i nikomu to nie przeszkadza choć prędkość na tej linii wyniesie 160 km/h.
15:06, 14.05.2019


ST45ST45

12 0

A co za problem zlikwidować przystanek w Wojsławiu gdzie praktycznie nikt dawniej nie wsiadał i teraz też nie będzie wsiadał i przenieść go wcześniej koło nowej strefy za wiaduktem ? a stamtąd jeśli będzie zapotrzebowanie kilka MKS na WSK i po sprawie ? 21:59, 13.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gośćgość

9 0

do fachowców z Urzedu Miasta Mielca te argumenty nie trafiają, maja koncepcje Wojsławia w starym miejscu i świety spokój 23:41, 13.05.2019


..

7 0

Też tak myślę, tylko okazuje się że decydenci bardzo ciasno myślą i brak im wyobraźni i polotu, po co wozić pasażerów przez całe miasto jak można to zrobić w prostszy sposób?. 06:57, 14.05.2019


ZawiszaZawisza

7 9

A przyleci Brudziński blek howkiem pycha i szmal 22:32, 13.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ten obcyten obcy

11 5

tu nie ma miejsca na żadne głupoty -mają być przywrócone połączenia osobowe do Dębicy i Tarnobrzega -a dalej do Rzeszowa i Tarnowa -dalej do Krakowa i Warszawy-jakieś wydziwianie z przystankami wojsław borek czy strefy 1 czy 2 może jeszcze smoczka a może starówka albo osiedle -to jakaś bzdura -pkp to solidna firma -nie dajcie jej zniszczyć przez jakiś pseudo kierowców którym ona tylko przeszkadza-autosmrody precz z mielca ! niech żyje pkp! 23:19, 13.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

picapica

4 1

Jakiego Tarnobrzega? W te szczere pola koło stacji tegoż zap.....o, opuszczonego miasteczka?
Jeśli już to w grę wchodzi relacja Dębica - Mielec- Stalowa Wola.
Zobaczcie co zrobili na linii 71 Rzeszów - (Ocice) Tarnobrzeg. Relacje wszystkich pociągów nieprzypadkowo zostały wysłużone do Stalowej Woli Południe a część połączona z pociągami Stalowa Wola Rozwadów - Lublin 01:04, 14.05.2019


dopicadopica

1 1

akurat Tarnobrzeg to stacja pkp wypadowa z Mielca na Warszawę najkrótszą drogą -i nie znowu taka bez znaczenia-chociażby turystycznego-najbliższa marina i centrum żeglarskie na terenach po kopalniach siarki-duże możliwości dla wodniaków z całego naszego regionu 10:20, 15.05.2019


rtgrtg

12 0

Nowe przystanki w Mielcu to wymóg czasu, to konieczność. Kolej przybliża się do pasażera w całej Polsce. W miastach buduje się nowe przystanki i to nie trawajowe. Nie możemy sobie pozwolić na to by po wznowieniu ruchu pasażerskiego na tej linii pociągi jeździły puste i zostały zlikwidowane bo ktoś zaniedbał obsługę podróżnych na strefę jedną czy drugą (przystanki koło wiaduktu w Chorzelowie - działkach i koło wiaduktu przy Parku Przemysłowym) a przystanek z Wojsławia przeniósł tam gdzie wsiadać będzie mniej ludzi.
Jak można w ogóle tak mówić, że to będzie służyło tylko wieśniakom? Dzięki temu że wieśniaki będą korzystały skorzystają z tych pociągów też mieszczuchy. To jest mechanizm wzajemnie uzupełniający się. Nie przeszkadza to wcale by obok częściej zatrzymującytch się pociągów osobowych jeździło kilka dalekobieżnych np. dawny Hetman.
Tylko w Rzeszowie w planach jest budowa co najmnei czerech nowych przystanków ososbowych a jeden Rzeszów Zachodni jest już gotowy. Wybudowano też nowe przystanki (około sześć) na linii 71 Rzeszów Ocice a ta linia jest oczkiem w głowie ezeszowskich kolejarzy więc proponuję się przyglądnąć jak oni to robią.... 01:31, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

werqwerq

11 3

Ludzie dajcie już spokój z tymi bzdurami, najwyższa pora zlikwidować wieś, w centrum miasta bo to co teraz jest ,to wstyd dla gospodarzy miasta kolej pasażerska zawsze powinna być w Mielcu i nie powinno być żadnych WĄTPLIWOŚCI, a jak komuś się to nie podoba to może mieszkać w innym mieście . 07:05, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Goździk27121993Goździk27121993

7 3

Cóż sądząc po komentarzach - ludziom nie dogodzisz. 09:39, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolej na kolejKolej na kolej

12 0

Przystanek przy Witosa - głupota.

Przystanek przy Krancowej - zdecydowanie TAK !

Przystanek przy Parku Przemysłowy to mussss i to samo przy lotnisku !


Ruszcie glowami. 11:04, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BravoBravo

7 0

Dokładnie - zgadzam się z tym!
Od Chorzelowa do Rzochowa to cały czas przez kilkanaście kilometrów ciągnie się w zasadzie miasto Mielec i kolej powinna to uwzględnić.
Mielec się rozwija i kolej powinna się do tego dostosować! 13:22, 14.05.2019


Mielec AirportMielec Airport

4 0

Jeśli będzie 4 przystanki w Mielcu (Mielec Park Przemysłowy, Mielec Wojsław, Mielec Główny (sic!) Mielec Airport (sic!) to nie będzie za dużo (odcinek o długości ok. 8-10 km) i przez Mielec będą mogły przejeżdżać pociągi 120 km/h jak zakłada modernizacja. Tyle, że część z nich może być wykorzystywana w ruchu dalekobieżnym (Mielec Główny) a część wyłącznie w regionalnym/osobowym.
Tak też jest to skonstruowane w wielu innych miejscach. Np. w Krakowie między Płaszowem a Głównym na długości 5 kilometrów będzie cztery przystanki (dwie stacje Kr. Główny, Kr. Płaszów i dwa przystanki Kr. Łobzów i Kr. Hala Targowa) i nikomu to nie przeszkadza choć prędkość na tej linii wyniesie 160 km/h.
Trzeba przyglądnąć się jak to robią w wielu innych miejscach i powielić tamtejsze rozwiązania!!! 15:13, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nowe przystankinowe przystanki

5 0

Nowe przystanki na linii Dębica - Mielec - Tarnobrzeg:
1.Brzeźnica - (ponoć już jest w fazie projektowania)
2.Mielec Nowy Obszar Przemysłowy (koło wiaduktu obwodnicy)
3.Mielec Nowy Wojsław (stara lokalizacja jest gorsza)
4.Mielec Lotnisko (ul. Kosmonautów)
15:18, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrysBrys

0 3

Toż to w okolicach Krakowa jest mniej przystanków. Ludzie , zapytajcie kolejarzy jaki jest koszt zatrzymania i uruchomienia pociagu a potem zacznijcie się wypowiadać. 12:06, 15.05.2019


TuszymaTuszyma

3 3

W Tuszymie tak jak w Baranowie Sand. powinny zatrzymywać się pociągi dalekobieżne a do tego potrzebny jest dłuższy peron. 15:23, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nie w Tuszymienie w Tuszymie

0 1

nie w Tuszymie a na przystanku Przecław Tuszyma 08:30, 15.05.2019


bolobolo

0 3

To nie jest Baranów Sand tylko Skopanie. Od stacji jest 2 km asfaltem do Baranowa!!!!!!!!! 18:19, 15.05.2019


JackJack

3 1

Tunel samochodowy (a później połączenie ulic P.Skargi i Drzewieckiego) zamiast podziemnego przejścia dla pieszych w miejscu obecnego ślimaka byłby sensowny!!! 08:51, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prezes PKP Prezes PKP

0 0

Czytam tą dyskusję i nie mogę uwierzyć... Dopuszczalność większej ilości niż obecna przystanków przesądził sam Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel który przebywał w Mielcu w związku z rozpoczęciem remontu linii kolejowej. Stwierdził, że przystanki nie mogą być w mniejszej odległości niż 2 km. i że gdy wnioski w tym zakresie zostaną złożone będą analizowane pod kątem możliwości sfinansowania (wypowiedź cytowana przez hej.mielec)
Zamiast pisania tych bzdur przez osoby o nicku Brys, Stary itp. proponuję się z nią zapoznać. 10:07, 16.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

..

1 0

Odcinek Dworzec - Kosmonautów -2,7 km, odcinek Dworzec - Krańcowa 2,1 km , ten tytuł Prezesa PKP to chyba po znajomości 10:15, 16.05.2019


fghfgh

0 0

tytuł czy stanowisko? -)
faktycznie koleś i tak dość rygorystycznie do tego podszedł (vide: odległości między nowymi przystankami w Rzeszowie i Krakowie)
10:47, 16.05.2019


Prezes PKPPrezes PKP

0 0

Wypowiedź Prezesa PKP PLK z dnia 15.03.2019 r.:
"Jednocześnie PKP ciągle wsłuchuje się w sugestie mieszkańców odnośnie przystanków. ? Kilka lokalizacji zostało zmienionych w projekcie w stosunku do poprzednio istniejących. Wszystkie uwagi samorządów, które były zgłaszane na etapie opracowania dokumentacji, były uwzględnione. Być może jeśli pojawią się jakieś nowe propozycje, należy je rozpatrzyć, ale wtedy wspólnie z Urzędem Marszałkowskim będziemy musieli poszukać źródeł finansowania ? zaznaczał Ireneusz Merchel. - W każde uwagi się wsłuchujemy i nie raz na budowach reagowaliśmy na bieżąco. Trzeba też pamiętać, że linia kolejowa to nie tramwaj czy autobus, który się zatrzymuje co kilkaset metrów. Trzeba zachować rozwagę, że te 2 km to jest minimum w obszarze miejskim. Im więcej przystanków, tym bardziej wydłużymy czas przejazdu.

https://hej.mielec.pl/pl/11_wiadomosci/682_inwestycje/50882_trwaj_prace_przy_modernizacji_linii_kolejowej_to_moment_historyczny_foto.html 10:17, 16.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prezes PLKPrezes PLK

0 0

Wypowiedź Prezesa PKP PLK podczas wizyty technicznej i briefingu prasowego w Mielcu z dnia 15.03.2019 r. po rozpoczęciu modernizacji odcinka Mielec -Dębica:
"Jednocześnie PKP ciągle wsłuchuje się w sugestie mieszkańców odnośnie przystanków. ? Kilka lokalizacji zostało zmienionych w projekcie w stosunku do poprzednio istniejących. Wszystkie uwagi samorządów, które były zgłaszane na etapie opracowania dokumentacji, były uwzględnione. Być może jeśli pojawią się jakieś nowe propozycje, należy je rozpatrzyć, ale wtedy wspólnie z Urzędem Marszałkowskim będziemy musieli poszukać źródeł finansowania ? zaznaczał Ireneusz Merchel. - W każde uwagi się wsłuchujemy i nie raz na budowach reagowaliśmy na bieżąco. Trzeba też pamiętać, że linia kolejowa to nie tramwaj czy autobus, który się zatrzymuje co kilkaset metrów. Trzeba zachować rozwagę, że te 2 km to jest minimum w obszarze miejskim. Im więcej przystanków, tym bardziej wydłużymy czas przejazdu.

https://hej.mielec.pl/pl/11_wiadomosci/682_inwestycje/50882_trwaj_prace_przy_modernizacji_linii_kolejowej_to_moment_historyczny_foto.html 10:20, 16.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

masmas

1 0

Kolej przynajmniej w naszym regionie musi dopiero powstać. Trzeba stworzyć infrastrukturę stacje , tory, rozjazdy, przystanki. Ułatwić ludziom dojazdy do pracy. Nie wiem czy to nastąpi i w jakim stopniu. Podróże koleją szczególnie te dalekobieżne są wygodne i krótsze niż samochodem o komforcie nie wspominając. Pozostaje jeszcze najważniejsza sprawa - cena biletu...i tu może być pogrzebany.... 15:18, 16.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© hej.mielec.pl | Prawa zastrzeżone