Zamknij

Przystanek kolejowy Wojsław wraca na Witosa! Tak chciał magistrat

13:49, 15.04.2019 P.C Aktualizacja: 10:13, 16.04.2019
Skomentuj

Doszło do istotnej zmiany w planach modernizacji linii kolejowej numer 25 między Mielcem i Dębicą. Kolejarze zrezygnowali z budowy przystanku Wojsław w rejonie ulicy Krańcowej, oczekiwali tego miejscy urzędnicy.

Na odcinku trasy kolejowej Mielec – Dębica, w ramach prowadzonej już rewitalizacji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują 9 stacji i przystanków: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia. Podróżni zyskają lepszą obsługę, dzięki komfortowym peronom z wiatami, oświetleniem i tablicami informacyjnymi oraz oznakowaniem.

Według pierwszych planów przystanek Wojsław miał zyskać nową lokalizację, w rejonie ulicy Krańcowej. Wydawało się to ciekawym pomysłem, peron powstałby blisko intensywnej zabudowy jednorodzinnej, także blisko Galerii Handlowej Navigator i osiedla Smoczka. Tak jednak nie będzie. Przystanek Wojsław zostanie odbudowany w swojej historycznej lokalizacji, przy ulicy Witosa. Spółka PKP PLK informuje, że do tej zmiany doszło w uzgodnieniu z mieleckim Urzędem Miejskim.

- W kwietniu 2017 roku Gmina Miejska Mielec uzyskała informację o rozpoczęciu prac związanych z rewitalizacją linii kolejowej nr 25. Z inicjatywy władz samorządowych, doszło do spotkania z przedstawicielami Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A., w trakcie którego zaprezentowano zakres planowanych prac. Przedstawiono 3 warianty koncepcji rewitalizacji linii kolejowej nr 25, opracowane w ramach studium wykonalności dla omawianego projektu. Szczegółowo zaprezentowano wariant nr 3, wybrany ostatecznie przez Inwestora. Okazał się on również propozycją najtańszą, ograniczającą się jedynie do infrastruktury kolejowej oraz zawężającą zakres modernizacji do odcinka Mielec - Dębica. Przedstawiciele Gminy Miejskiej Mielec zgłosili wiele uwag do zaprezentowanej propozycji oraz wyrazili sprzeciw wobec braku konsultacji zaprezentowanej koncepcji z władzami samorządowymi, pomimo takiego obowiązku wykonawcy Studium. Efektem powyższego stanowiska była deklaracja o zapewnieniu udziału Gminy Miejskiej Mielec w planowanych konsultacjach, w tym również dotyczących lokalizacji przystanku Wojsław. Miało to istotne znaczenie również z uwagi na przyjętą formę realizacji inwestycji, tj. – „zaprojektuj-wybuduj” - informuje dzisiaj Urząd Miejski w Mielcu.

- W trakcie kolejnych konsultacji, dotyczących rewitalizacji linii kolejowej nr 25, dyskutowano między innymi o ilości przejazdów kolejowych przewidzianych do przebudowy lub likwidacji, o lokalizacji i parametrach przejść podziemnych, o likwidacji rampy przeładunkowej przy ul. Głowackiego, zakwestionowano zasadność likwidacji przejścia w okolicy ulic Drzewieckiego i Jagiellończyka oraz przejścia przez tory na trasie ciągu pieszo-rowerowego, łączącego ul. Torową z ul. Głowackiego. Dyskutowano również o lokalizacji przystanku Wojsław. Ostatecznie przyjęto jego usytuowanie w dotychczasowej lokalizacji, tj. między ul. Witosa i Wiesiołowskiego - precyzuje magistrat.

- Za taką lokalizacją przystanku Wojsław przemawiają: odległość od dworca kolejowego i przystanku Rzochów, większa możliwość aranżacji peronu w tym terenie, usytuowanie zakładów Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz terenu dla budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego, które jest w fazie projektowania, a także istniejąca i projektowana zabudowa jednorodzinna i uzupełniająca. Decyzje podejmowane w trakcie konsultacji podejmowane są kolegialnie i poprzedzone są szeroką i wnikliwą dyskusją - to dalsza część informacji, którą uzyskaliśmy w Urzędzie Miejskim w Mielcu. Komunikat ten przygotowała Monika Skowrońska – Ziomek, Naczelnik Wydziału Dróg, Transportu, Energetyki i Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego.

 

 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

DYLETANCI!!!DYLETANCI!!!

25 13

Jak można tak szkodzić własnemu miastu?!! Między przystankiem Mielec Wojsław a przystankiem Mielec Rzochów powinien powstać jeszcze jeden Mielec Park Przemysłowy. W tym momencie miasto strzeliło sobie w stopę.
DYLETANCI!!! 14:07, 15.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

hahahaha

6 6

To ma być kolej czy kolejka podmiejska albo tramwaj 14:59, 15.04.2019


AgrestAgrest

8 7

Niestety dyletantem jesteś Ty - zobacz sobie co to jest przystanek a co stacja kolejowa 15:19, 15.04.2019


Do Agrest: PrzeprośDo Agrest: Przeproś

8 4

Przeproś człecze za pisanie tych bzdur: Rzochów w tej chwili jest przystankiem! 15:23, 15.04.2019


do przeprośdo przeproś

1 1

Człowieczku mały i niedouczony jesteś https://mielec.lokalnie24.com/budzet-rewitalizacji-mieleckiej-kolei-wzrosl-do-270-milionow-zlotych/ 21:36, 16.04.2019


reo

LotniskoLotnisko

20 1

Czy "magistralni" urzędnicy pomyśleli o skróceniu dojazdu do Strefy i ulokowaniu przystanku kolejowego w rejonie działek i planowanego wiadunktu? 14:17, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SkowrSkowr

19 1

Mam pytanie dlaczego nie powstanie przejazd pod torami razem z przejściem dla pieszych lub obok w miejscu obecnego przejazdu przez tory, co w przypadku przejazdu pociągu nie powodowało by korków w mieście. 14:19, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patrickpatrick

20 3

Widać że miasto ma gdzieś kolej a zaczęli się interesować gruntami w okolicy rampy przy Głowackiego. Czyżby nacisk deweloperów? 14:22, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elektryfkacjaelektryfkacja

34 2

Apel do Poręby: wyrwij Pan Mielec z komunikacyjnej dziury, kolej należy zelektryfikować i to natychmiast!! 14:24, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomTom

2 6

Bez elektryfikacji też da się żyć np. w Stanach kolej bazuje na lokomotywach spalinowych. Kwestia ich mocy i prędkości. Oby u nas podczepiali mocne i szybkie loki, a nie manewrowe jak kiedyś. 04:16, 16.04.2019


RzeszówRzeszów

26 0

Czy ktoś się interesuje jak powinien wyglądać rozkład jazdy po remoncie kolei? Może należałoby uruchomić pociągi bezpośrednie do Rzeszowa oraz Hetmana do Krakowa 14:40, 15.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XX

7 1

Wiadomo tylko tyle co mówił Ortyl. 3-6 par szynobusów i może ze 2 pociągi dalekobieżne.
Niestety ale póki co nie ma żadnych pewnych informacji na temat połączeń. Trzeba będzie poczekać do zakończenia remontu. 18:55, 15.04.2019


dddd

2 2

haha bezpośrednio do Rzeszowa przez Dębicę gratuluje 14:52, 16.04.2019


Nowe MiastoNowe Miasto

41 4

Jaka elektryfikacja? Ludzie, zrozumcie, że jesteśmy pod butem Rzeszowa, który wygodnie żyje za nasze pieniądze od 70 lat. Nie po to wybudowali od nowa linię przez Kolbuszową a teraz ją elektryfikują żeby robić jej konkurencję. Oni sobie wymyślili, że będą jeździć pociągami do Warszawy, linia mielecka to tylko takie zagrywki przedwyborcze, teraz kawałek, za kilka lat trochę, niech się naiwni cieszą. Pierwszym warunkiem poprawnego funkcjonowania Mielca jest wyrwanie się z objęć Rzeszowa, i tyle w tym temacie. 15:01, 15.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do Tarnowa!!Do Tarnowa!!

16 1

Odłączmy się od Rzeszowa i stwórzmy z Tarnowem i Dębica województwo wschodnio-małopolskie. Kraków też pomiata Tarnowem jak Rzeszów Mielcem. 18:10, 15.04.2019


John CastaJohn Casta

0 6

do "nowe miasto" ale przecież pociągi z Rzeszowa do Warszawy jeżdzą trasa przez Kraków i Łódź a nie Kolbuszową. 18:52, 15.04.2019


CzekaćCzekać

4 0

Czyli mamy nic nie robić i czekać na zbawienia przez wybawicieli z Tarnowa? Ok województwo Tarnowsko - Sandomierskie jest dobrym pomysłem tylko czy realnym? Sam bym za tym zagłosował ale który lokalny polityk z Mielca choćby o tym wspomniał?
Ta modernizacja to zagrywki przedwyborcze? Nie przesadzajmy Poręba zrobił krok milowy w kwestii kolei w Mielcu. Dużo jest jeszcze do zrobienia ale czy pomogą mu władze? Jak czytam tą dyskusję to raczej rzucają kłody na tory mieleckie.... 02:19, 17.04.2019


Nowe MiastoNowe Miasto

21 1

Tak dla ścisłości: Rzochów to stacja, nie przystanek. Rzochów i Wojsław od 30 lat powinny nazywać się zgodnie z podziałem administracyjnym, czyli Mielec-... na początku. Widocznie PKP nie zauważyło zmian a lokalni urzędnicy nie wiedzą, że trzeba im podpowiedzieć. Co do ulicy Witosa: czy nikt nie widzi, że stanie się ona jedną z głównych ulic? Gdzie dojazd do przystanku kolejowego, gdzie miejsce na przystanek autobusowy, gdzie przebicie w osi północ-południe? Trzeba wreszcie zacząć planować i budować sieć drogową, przecież Mielec prawie jej nie posiada. 15:12, 15.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WieśniakWieśniak

5 1

Witosa już jest jedna z głównych ulic, ale widza to tylko Ci którzy musza tamtędy jeździć i widza stan nawierzchni. Póki co niektórzy sa na etapie zaprzeczania i kłócenia się, że plac zabaw dla dzieci nie jest przy głównej ulicy.
Jak zaczna się robić długie korki i okolica się zabuduje to wtedy zacznie się planowanie :) 16:37, 15.04.2019


miastowymiastowy

0 1

Wieśniaku podobno plac zabaw miał być za twoja stodola ale zrezygnowano bo straszny smrod 00:06, 16.04.2019


do Miastowydo Miastowy

0 2

Moja stodoła nie jest na Wojsławiu, więc chyba coś Wam się pomyliło.
Ale jak checie budować u mnie to zapraszam :)

Wieśniak 08:06, 16.04.2019


miastowymiastowy

0 1

Wieśniaku za twoja stodola to chyba lepianke na pyry 08:58, 16.04.2019


wiesiołwiesioł

10 2

I bardzo dobrze ktoś dobrze pomyślał,u nas w lesie obok Witosa to sama śmietana mieszka. 16:12, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KingaKinga

1 6

A przejście pod ziemią do ulicy Majowej będzie? 16:14, 15.04.2019


StrzelecStrzelec

31 2

"Za taką lokalizacją przystanku Wojsław przemawiają: odległość od dworca kolejowego i przystanku Rzochów, większa możliwość aranżacji peronu w tym terenie, usytuowanie zakładów Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz terenu dla budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego, które jest w fazie projektowania, a także istniejąca i projektowana zabudowa jednorodzinna i uzupełniająca. " Usytuowanie zakładów SSE przemawia za taką lokalizacją? Ta pani Skowrońska - Ziomek to w ogóle zna choć trochę miasto?? 2,5 km codziennie od przystanku do pracy to według niej taka odległość jaką wszyscy sobie chodzą? Już zrujnowała MKS teraz bierze się za niszczenie kolei. Może czas aby poszukała sobie innej pracy bo tu widać kompletnie się nie nadaje. Między Rzochowem a Mielcem powinny być 2 przystanki: Jeden w okolicach ulicy Krańcowej bo stamtąd jest stosunkowo blisko do osiedla Smoczka i galerii handlowej. Drugi natomiast przy Parku Przemysłowym umożliwiający dojazd ludziom do pracy. A tak pociąg będzie przejeżdżał tuż obok strefy przemysłowej gdzie pracuje ponad 2000 ludzi a ono wychodząc z pracy będą mogli oglądać przejeżdżające pociągi ale będą pozbawieni możliwości dojazdu nimi do pracy. 17:08, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzokSzok

18 2

Też uważam, że władze Mielca nie mają kompletnie wyobraźni i działają na szkodę mieszkańców.
Miasto Mielec się ośmiesza!!! Miasto Mielec działa na niekorzyść kolei w Mielcu!!! Popieram w tym aspekcie wypowiedź Strzelca.
Przesunięcie przystanku w rejon ul. Witosa spowoduje, że nie będzie mógł powstać przystanek w okolicy Parku Przemysłowego gdyż będzie za mało odległość!!!
Odległość między przystankami w warunkach miejskich powinna wynosić co najmniej dwa kilometry (niedawna wypowiedź prezesa PLK I. Merchela w Mielcu). Między Krańcową a Parkiem Przemysłowym jest ponad 2 km a między Parkiem a Rzochowem też ponad 2 km.
19:06, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

seba2121seba2121

0 2

Dzień Dobry wszędzie powinien być przystanek też na krańcowej i przejście dla pieszych i powinniście zrobić peron to by korku nie było a nie 20:15, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

seba2121seba2121

0 5

kiedy będą wymieniane tory i kiedy poruszy się ten pociąg?
20:16, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hahahaha

2 1

skończą na przyjazd naczelnika 10:04, 16.04.2019


Goździk27121993Goździk27121993

3 5

To świetnie, że przystanek kolejowy na Wojsławiu jednak będzie przy ulicy Witosa, a nie przy Krańcowej i Wiosennej w szczerym polu. 21:03, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CyganCygan

2 10

A dlaczego my mieszkancy inwestorow nie będziemy mieli swojego przystanku i darmowego transportu? 22:25, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoBo

6 0

wystarczy wam już tej darmochy 09:13, 16.04.2019


BrysBrys

3 2

a ze stacji we Włoszczowej tak się śmiali.... 09:06, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmm

8 2

Ludzie wam się kolej pomyliła z kolejką podmiejską albo tramwajem , chcecie przystanki co 500 m ile by ta podróż trwała . 09:17, 16.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Głos w dyskusjiGłos w dyskusji

5 3

Dodatkowy przystanek w Brzeźnicy i Kozłowie przed Dębicą i dwa w Mielcu na Krańcowej i koło Strefy Przemysłowej to maksymalnie 4 minuty dłużej jazdy dla lekkich szynobusów, wiecej przystanków zresztą nie potrzeba 10:31, 16.04.2019


niconico

10 0

Faktem jest że Rzeszów się rozwija kosztem okolicznych miast a szczególnie Mielca zawsze były blokowane korzystne dla nas inwestycje i rozwiązania . Choćby położenie i zjazdy z autostrady i likwidacja kolei . Zniszczenie lotniska żeby czasem cargo u nas nie powstało . Zobaczcie ile Rzeszów wybudował mostów a u nie ma w mieście drugiego mostu . 09:23, 16.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jeszcze razJeszcze raz

7 0

Mielec powinien odłączyć się od Rzeszowa i stworzyć razem z Tarnowem Dębica i Nowym Sączem województwo wschodnio-małopolskie. Dosyć rozwoju dużych miast kosztem trochę słabszych. 16:33, 16.04.2019


Głos w dyskusjiGłos w dyskusji

12 1

Głos w dyskusji. Przystanek na wysokości ulic Krańcowej i Chrobrego to optymalna lokalizacja nowego punktu obsługi podróżnych, nie przypadkiem właśnie zaproponowana w Studium Rewitalizacji Linii 25 przez osoby które znają się na temacie kolei i dysponują odpowiednią fachową wiedzą. Zgadza się, nie konsultowano tego z faktu z miastem, ale też nie było podstaw, aby spodziewać się negowania przedstawionego rozwiązania. Jeszcze raz podkreślam, autorzy specjaliści szukali najlepszych rozwiązań. Zastępując stary istniejący jeszcze przystanek Wojsław przy ulicy Witosa nowym na Krańcowej/Chrobrego brano pod uwagę dotychczasowe mierne wręcz wyniki przystanku kolejowgo na Witosa czyli bardzo niewielką ilość odprawianych w przeszłości podróżnych oraz brak w sąsiedzwie dużych tzw.generatorów ruchu. Zupełnie inaczej przezentuje się potencjał zaproponowanego przystanku na wysokości ulic Krańcowej/Chrobrego, przemieszczający się pieszo dotrze stąd w krótkim czasie do centrum handlowo-rozrywkowego Navigator, pobliskie bloki to kilkanascie tysięcy ludzi a więc potencjalni pasażerowie, są szkoły i jest intensywna nieporównywalna z okolicami ulicy Witosa zabudowa jednorodzinna, spora ilość firm w rejonie Korczaka, okolica się rozbudowuje, są miejskie autobusy zarówno z pobliskiej Wojsławskiej jak i od niedawna z Krańcowej. Ogólnie jest potencjał na przystanek i nadzieja że się przyjmie. Tymczasem mieleccy specjlaliści od czego ? postanowili odgrzać starego kotleta....

Zestawienie potencjałów obu przystanków wypada oczywiście na korzyść przystanku Krańcowa/Chrobrego, podpieranie się argumentami o lepszym dostępie do Strefy Przemysłowej na Inwestorów wywołuje zdziwienie, ale o tym niżej. Wraz z przywróceniem ruchu pociagów potrzebni będą pasażerowie, kolej ma być dla ludzi dostępna, w zasiegu ręki, w okolicy generatorów ruchu, pociągi muszą się zapełnić i spełnić swoją rolę, przystanek w szczerym polu, gdzie jakieś budynki i jakaś zabudowa jak komunikuje pani Skowrońska Ziomek jest w fazie projektowania to nie jest dobry start. Czytam ten medialny przekaz z Urzędu Miasta z niedowierzaniem i zdziwieniem, jak można tak manipulować? dla uwiarygodnienia nieprzemyślanych, a może własnie dokładnie obmyślonych i celowo przepychanych rozwiązań w myśl zasady ?ciemny lud wszystko kupi?. Czy pani Ziomek wie? że przystanek kolejowy Wojsław został zamknięty jeszcze przed zawieszeniem ruchu pociągów na całej trasie od Dębicy do Tarnobrzega co miało miejsce w 2009 r. a przyczyną był kompletny brak zainteresowania pasażerów korzystaniem z tego leżącego na wygwizdowie przystanku dużo wcześniej niż w 2009, dziś okolica wygląda nie wiele lepiej i kolejnych kilkanascie domków jednorodzinnych, jakies pojedyncze bloki w przyszłości, sytuacji nie poprawi. Dalej, sugestii pani Ziomek jakoby miał to być punkt przystankowy który zapewni dostęp pasażerom czyt. pracownikom do firm Specjalnej Strefy Przemysłowej na ulicy Inwestorów nie będą rozwijał ani komentował, ludzie mają dymać ponad 2 km pieszo? w sytuacji, gdy można wybudować przystanek na wysokości dawnego POMu Wojsław z jednej a Inwestorów przy samej Strefie i do tego na działce która jest własnością kolei. Może tu właśnie tkwi problem? Gdyby powstał planowany wstępnie przystanek na wysokości Krańcowej i Chrobrego miasto musiałoby wybudować całą infrastrukturę okołoprzystankową, a więc jakieś chodniki, oświetlenie, parking od strony Chrobrego i Korczaka, to samo w przypadku proponowanego przystanku dawny POM/Strefa Inwestorów, a po co? Zrobi się przystanek (kolej zrobi) na Wojsławiu i problem z głowy, trzeba tylko mieleckiej gawiedzi wcisnąć trochę kitu. A może działka i działki w okolicy niedoszłego przystanku na Krańcowej zaklepane są juz na inne cele? Dalej, czy konsultowano decyzję o lokalizacji przystanku z podmiotem będącym organizatorem przewozów kolejowych na linii z Mielca do Dębicy a więc właściwym Departamentem w Podkarpackim Urzędzie Marszałkowskim, to Marszałek zleca przewozy i powinien być i na pewno jest zainteresowany taką lokalizacją przystanku która zapewni optymalne zainteresowanie pasażerów ofertą kolejowego przewoźnika. Kolejarze którzy ochoczo przychylili się do propozycji odgrzania starego kotleta (PKP) PLK SA spółka która zajmuje się budową i utrzymaniem infrastruktury kolejowej wybuduje przystanek gdziekolwiek bo to nie ich sprawa czy przystanek będzie cieszył się zainteresowaniem podróżnych, to sprawa organizatora i przewoźnika i z nimi należy konsultować takie kwestie, koszty odgrzania starego kotleta na Witosa też będą niższe niż nowego na Krańcowej/Chrobrego. Na koniec, gdzie i kiedy były publicznie, szeroko, kolegialnie i wnikliwie konsultowane kwestie o których Pani wspomina?
10:29, 16.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

6 3

Brawo Magistrat takich informacji Mielczanie oczekują - konkretnych faktów, nawet jeżeli nie
wszystkim te fakty będą na rękę, zawsze będą malkontenci. Mielczanie mają dość PROPAGANDY
sukcesu. 11:17, 16.04.2019


BrawoBrawo

9 1

Brawo "Głos w dyskusji" za dogłębną analizę problemu przystanku na Wojsławskiej!
Ewidentnie miasto się pomyliło. Miasta chyba nie za bardzo interesuje dobre przeprowadzenie rewitalizacji linii kolejowej ale kwestie drugorzędne typu sprzeciwianie się likwidacji przejścia dla pieszych w sytuacji gdy wiadomo, że kolej na 120 km/h ma swoje wymogi. Powinni o tym wiedzieć miejscy urzędnicy, że aby powstała szybka kolej potrzebne są zupełnie nowe rozwiązania komunikacyjne w mieście. Tymczasem oni się ośmieszają. Po kątach gadają, że nic z tego nie będzie, że to wymysł jednego polityka.
Miasta widocznie nie interesuje dobre usytuowanie przystanków ale to by jak najmniej dołożyć do infrastruktury przystankowej, np. oświetlenia, parkingów. Przykre to...
Dlatego nie interesuje ich zlokalizowanie przystanku tuż koło Strefy Przemysłowej. Pewnie tak samo nie interesują się dojazdem pociągiem do SSE od strony Tarnobrzega z przesiadką na autobusy w rejonie Lotniska które będą jeździć przez nowy most dzięki czemu skróciłby się dojazd z tamtej strony do SSE.
Po raz kolejny (podobnie było za Chodorowskiego) miasto daje wyraźne sygnały braku zainteresowania inwestycją kolejową. Te poważne błędy w przyszłości będą odbijać się poważnymi konsekwencjami dla mieszkańców.

Co do kwestii technicznych warto dodać, że jeden przystanek więcej w rozciągniętym Mielcu nie będzie żadną anomalią: przy okazji modernizacji linii kolejowych w całej Polsce szczególnie w miastach powstają jak grzyby nowe lokalizacje i nowe przystanki. Tytułem przykładu podać tu należy choćby Olsztyn, Lublin (planowana jest cała sieć nowych przystanków kolejowych w Krakowie i Poznaniu) czy przykład sąsiedniej linii Rzeszów - Ocice gdzie powstało chyba z sześć bądź nawet więcej nowych przystanków kolejowych i są plany budowy kolejnych (Rzeszów Północny, Rzeszów Dworzysko, Rzeszów Wschodni, Rzeszów Załęże ? przy ul. Agatowej).
Ciekawe że to co w całej Polsce jest trendy w Mielcu się wyśmiewa... 12:04, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrawoBrawo

8 0

Dodam jeszcze, ze w Krakowie przy okazji modernizacji linii Kraków Główny - Podłęże tylko na odcinku pięciokilometrowym Kraków Główny - Kraków Płaszów zlokalizowane będzie aż cztery przystanki: Kraków Główny, nowo budowany przystanek Kraków Hala Targowa, Kraków Zabłocie i Kraków Płaszów.
12:13, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????

6 3

To przecież ludziska ma być linia towarowa a nie kolejka Tarnobrzeg Mielec Dębica 14:06, 16.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

aa

3 4

chciałbyś zacofańcu 14:11, 16.04.2019


mmmm

4 3

100/100 do Kronobyla 14:49, 16.04.2019


Rzeszów Zachodni....Rzeszów Zachodni....

6 0

....o kilometr od Rzeszowa Głównego już w czerwcu br.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rzeszow-zachodni--w-czerwcu-podrozni-skorzystaja-z-nowego-przystanku-91546.html 16:15, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To jes joTo jes jo

5 6

Już widzę te tłumy pasażerów wsiadające i wysiadające co godzinę na przystanku wojsław. Ha, ha, ha. 18:14, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Nowe Miasto:Do Nowe Miasto:

3 0

Czyli mamy nic nie robić i czekać na zbawienia przez wybawicieli z Tarnowa? Ok województwo Tarnowsko - Sandomierskie jest dobrym pomysłem tylko czy realnym? Sam bym za tym zagłosował ale który lokalny polityk z Mielca choćby o tym wspomniał? Na razie to nierealny pomysł choć fajny i popieram to.
Ta modernizacja to zagrywki przedwyborcze? Nie przesadzajmy Poręba zrobił krok milowy w kwestii kolei w Mielcu. Tu jest realne pole do działania bardzo trudnego ale Poręba jakoś coś już zrobił w oparciu o PiS. Dużo jest jeszcze do zrobienia ale czy pomogą mu władze miejskie? Jak czytam tą dyskusję to raczej rzucają kłody na tory mieleckie.... 02:28, 17.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nowe MiastoNowe Miasto

0 1

Obecny podział administracyjny, podwójna administracja i tysiące urzędników w miastach-pasożytach typu Rzeszów, Opole, Zielona Góra, itd. to jeden z bubli rządów AWS, który prędzej czy później musi ulec zmianie. Najkorzystniejsze dla Mielca rozwiązanie to powstanie Województwa Mielecko-Tarnobrzeskiego, Tarnów to raczej połączenie z Nowym Sączem. Co robić? Trzeba budować świadomość społeczną tego, co dla nas najlepsze. Pozwoli to w przyszłości wybierać do władzy ludzi, którzy wiedzą jak rozwijać miasto. Czasu nie mamy zbyt wiele. Jeśli do następnych wyborów samorządowych nie zbudujemy nowej siły, zdolnej te wybory wygrać i zmienić sposób zarządzania miastem to trzeba będzie pomyśleć o przeprowadzce. 12:49, 17.04.2019


Do Nowe Miasto:Do Nowe Miasto:

0 0

Nowe województwo z dwóch powiatów? Jeśli już to należałoby na poczatek hipotetycznie wykroić powiaty których osią będzie Wisła tj. częściowo powiat Tarnów (201 tys. mieszk.), miasto Tarnów (107 tys. mieszk.) Dąbrowa Tarn. (59 tys. mieszk.- z obecnego małopolskiego, ew. Busko Zdrój (72 tys. mieszk.), częsciowo Staszów (72 tys. mieszk.), Sandomierz (78 tys. mieszk.), ew. Opatów ( 53 tys. mieszk.) - z obecnego świętokrzyskiego, Dębica (135 tys. mieszk.), Mielec (137 tys. mieszk.), Tarnobrzeg (53 tys. mieszk.), miast Tarnobrzeg (47 tys. mieszk.), Stalowa Wola (107 tys. mieszk.), ew. Nisko (67 tys. mieszk.) -z obecngo woj. podkarpackiego.
Razem wychodzi wszystkiego 1 mln 188 tys. mieszkanców-) Było by całkiem spore województwo-)
Dla przykładu obecne świętokrzyskie liczy 1 mln 250 tys. mieszk., podkarpackie 2 mln 129 tys., małopolskie 3 mln 391 tys., lubelskie 2 mln 129 tys.
Było by więc z czego kroić z wyjątkiem świętokrzyskiego które mogłoby się wzbogacić o np. ziemię częstochowską i część lub całość ziemi radomskiej... 13:59, 17.04.2019


wikary Ab Raa Hammwikary Ab Raa Hamm

1 2

Transport osobowy do Mielca tylko balonem. Wielopolobalonowe inwestycje w Mielcu. Baloniarze. Kolej osobowa w Mielcu? Już lepiej było wskrzesić transport karetami, tylko z 6 końmi i woźnicą i obsługą, dla zwiększenia prestiżu i dobrobytu w mieście. Śmiech na sali. Nie mylić karet z karetkami, współczesnymi wyjącymi wilkami, których sygnał z pewnością usłyszą kierowcy podczas jazdy przy pracującym silniku samochodu, którym kierują. Delirium, proszę państwa, delirium. To kiedy ruszacie na Moskwę tą swoją koleją osobową? www_neocorp_pl Raban? 02:31, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

1 0

Słyszeliście przecież prezes obiecał wskrzesić PKSy 09:24, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%