Zbliża się optymalizacja mieleckiej komunikacji miejskiej, co oznacza całkowitą zmianę rozkładu jazdy. Tuż przed ostatnią sesją Rady Miejskiej rajcy zostali zaskoczeni potrzebą dołożenia do spółki MKS 1 miliona 150 tysięcy złotych!
Nie jest tajemnicą, że miasto Mielec co roku dopłaca duże pieniądze do swojej spółki przewozowej Miejska Komunikacja Samochodowa. Miejski budżet na 2019 rok zakładał rekompensatę dla MKS za świadczenie usług przewozowych w wysokości 12 milionów 699 tysięcy złotych. Teraz okazuje się, że to zbyt mało, a za przyczynę zaczęto wskazywać… optymalizację.
Tuż przed ostatnią sesją Rady Miejskiej urzędnicy prezydenta Jacka Wiśniewskiego zaproponowali rajcom dołożenie do MKS jeszcze 1 miliona 150 tysięcy złotych, czyli finalnie MKS kosztowałby budżet miasta w 2019 roku prawie 13 milionów 850 tysięcy złotych!
Zaskoczeni propozycją urzędników rajcy nie zgodzili się na zwiększenie rekompensaty dla MKS o zaproponowaną kwotę w całości. Uchwalili zwiększenie o 550 tysięcy złotych, o pozostałych 600 tysiącach chcą rozmawiać.
- Trzeba wrócić do tematu rekompensaty. Obecnie zaproponowana kwota nie będzie wystarczająca - zwracał uwagę Zdzisław Nowakowski z Naszego Mielca. Podkreślał jednak, że optymalizacja jest potrzebna. - Nawet kosztem niektórych przewozów nieekonomicznych należy dowozić mieszkańców do pracy i młodzież do szkoły. To problem, stąd ta optymalizacja jest niezbędna - komentował. Zaproponował by w marcu radni na posiedzeniu komisji branżowych zajęli się tą sprawą.
Krytycznie o zwiększeniu rekompensaty dla MKS mówił Fryderyk Kapinos z PiS. Najpierw zwrócił się z prośbą do urzędników prezydenckich. - Byśmy nie byli zaskakiwani przed sesją. Komisja merytoryczna powinna dyskutować również o tej optymalizacji - wskazywał. Zaznaczył tutaj, że w efekcie optymalizacji wzrosła liczba kilometrów, które w 2019 roku mają pokonać miejskie autobusy. - Rozmawialiśmy o poziomie 1 milion 500 tysięcy wozokilometrów, teraz dochodzi kolejne 200 tysięcy wozokilometrów. Powinniśmy mieć informację na ten temat. To jest prawie 1 milion 200 tysięcy złotych i to powinno być dużo wcześniej przedyskutowane - oceniał.
- Chciałbym by większość mieszkańców jeździła autobusami, jednak teraz tak nie jest. Autobusy jeżdżą puste. Czy ta optymalizacja doprowadzi do większego obłożenia? Tego nikt nie wie. Robimy eksperyment za 1 milion 150 tysięcy złotych - dodawał Kapinos.
Marian Kokoszka z PiS przypominał, że w minionej kadencji miasto wydawało duże pieniądze na dokumenty związane z komunikacją i transportem. - W ubiegłej kadencji mówiliśmy o elektromobilności, były opracowane studia dotyczące optymalizacji kosztów w tym zakresie. To próba wydania kolejnych pieniędzy na ten cel. Wydaliśmy 350 tysięcy na takie studium. Wydajemy kolejne, znacznie większe pieniądze. Skutek mamy taki, że cały czas wozimy powietrze i możemy pieniądze wydawać w nieskończoność - komentował.
Prezydent Jacek Wiśniewski zasugerował, że na pierwsze oceny efektów optymalizacji przyjdzie czas w 2020 roku. - Powinniśmy mieć rok by to przetestować i sprawdzić jak ta optymalizacja będzie funkcjonowała, musimy wszyscy sobie dać szansę - argumentował
Według Kapinosa większa rekompensata dla MKS oznacza finalnie też większe zadłużenie miasta. - 1 milion 150 tysięcy to pieniądze wzięte z kredytu - wskazywał.
Prace nad pomysłem optymalizacji ruszyły kilka lat temu, gdy prezydentem Mielca był Daniel Kozdęba z komitetu Razem dla Ziemi Mieleckiej - ten sam komitet reprezentuje obecny prezydent Jacek Wiśniewski. 23 lutego 2019 roku w Mielcu zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy MKS, będący efektem prac nad wspomnianą optymalizacją. Na przystankach pojawiły się już tabliczki z przyszłym rozkładem jazdy.
Rekompensata dla MKS za usługi przewozowe to naturalnie nie jest jedyny przychód tej firmy. MKS też może nadal zarabiać na sprzedaży reklam oraz komercyjnie wynajmować swoje autobusy.
Według uchwały budżetowej miasta Mielca na 2019 rok, wpływy do kasy miasta z biletów MKS to 2 miliony złotych.
zxs11:03, 11.02.2019
Niech mi ktoś mądrzejszy wytłumaczy co tu się święci. Żadna tajemnica że MKS nie jest po to żeby zarabiać a dobroczynność jego istnienia odczuwa się w innych dziedzinach gospodarowania miastem, ale jak to jest że optymalizacja oznacza stratę a nie zysk? Po drugie Nowy tabor = gwarancja = mniejsze zapotrzebowanie części zamiennych. Silniki Euro VI w porównaniu z kopciuchami ze starych mydelniczek = oszczędność paliwa. Wytłumaczcie po co im ta kasa bo nie ogarniam.... 11:03, 11.02.2019
zxs11:19, 11.02.2019
Ag z tym silnikiem to masz rację. Zwiększone spalanie Euro VI w stosunku do Euro IV ale do Starych autosanów i jelczy z silnikami w technologii z lat 80-tych? Te to chyba wiaderko więcej na 100km paliły. 11:19, 11.02.2019
dziobak11:25, 11.02.2019
Nie przesadzaj, aż tak źle nie było, a nieznacznie wyższy koszt paliwa zwracał się w kosztach napraw 11:25, 11.02.2019
Ag12:52, 11.02.2019
stary autosan palił około 23 l na 100km to uwazam mało 12:52, 11.02.2019
AG12:55, 11.02.2019
a znam takich co schodzili ponizej 20 l/100km naprawde jelcz o ltórym wsponiałes jak był mocno załadowany to i tak palił około 26 to nie do osiagniecia dla dzisejszych silników taka prawda - tak że bez podniety
12:55, 11.02.2019
zxs13:12, 11.02.2019
No chyba że tak. Napisałem to na podstawie pewnej kartki jaka dawno temu (a będzie z 15lat) wisiała na bazie PKS przy dystrybutorze u ciecia. Normy spalnia dla aut PKS podchodziły wtedy od 28 do 38 litrów. 13:12, 11.02.2019
jusb19:16, 11.02.2019
to może solary, autobus nie musi pędzić 350, spoko też fajnie,
pomodlić się można do św Krzysztofa bez stresu 19:16, 11.02.2019
CIEĆ22:00, 11.02.2019
Do zxs Nigdy nie było w PKS w Mielcu autobusów które paliłyby 38 l/100 km, najwyższe normy miały wartość 26,5 l/100 a cieć siedział w bramie natomiast cpn był z tyłu. 15 lat temu Autosan H9 miał normę 22, potem mniejszą o litr. 22:00, 11.02.2019
Fifi11:59, 11.02.2019
A mieliście szukać oszczędności.... 11:59, 11.02.2019
Nowe Miasto12:14, 11.02.2019
Powtórzę to, co już raz napisałem: komunikacja w Mielcu prawie nie istnieje a po "optymalizacji" w proponowanej formie, moim skromnym zdaniem, zdechnie całkowicie. Nie trzeba wydawać potężnych pieniędzy na "opracowania", trzeba zatrudniać ludzi z głową na karku. I wybierać do rządzenia ludzi z odpowiednią wiedzą. 12:14, 11.02.2019
stasiobe12:31, 11.02.2019
W artykule jest poważny błąd merytoryczny. Zgodnie z umową operatorską - od 1 marca 2017 r. przychody z tytułu sprzedaży biletów komunikacji miejskiej są przychodami Gminy Miejskiej Mielec, a nie MKS Sp. z o.o. MKS nie może zarabiać na zamieszczaniu reklam na przystankach, gdyż przystanki nie są własnością Spółki. 12:31, 11.02.2019
jusb19:21, 11.02.2019
no właśnie, w tym może tkwić sedno sprawy,
a możesz mi wyjaśnić czym różni się Urząd Miasta od Urząd Gminy Miejskiej i kto dla kogo pracuje 19:21, 11.02.2019
ere13:07, 11.02.2019
to jest optymalizacja kosztów?!!?!!!?? 13:07, 11.02.2019
Goncrrz13:46, 11.02.2019
Bareja, welcom back! 13:46, 11.02.2019
matematyk14:02, 11.02.2019
14 000 000 / 60 000 -> 233 PLN/ osobo obywatela ??? A jakie wpływy były z biletów? Jak każdy ma obywatel ma tyle dopłacać to może lepiej zrobić darmową komunikację, niech wszyscy korzystają do woli. Przynajmniej nie będą jeździły puste :) 14:02, 11.02.2019
jusb14:00, 12.02.2019
Brawo ! - tak trzymać
14:00, 12.02.2019
Tomek15:16, 11.02.2019
Toż to są jakieś jaja ! 200 tyś km wiecej i do strefy nie ma czym jechać. Po 23 w soboty i niedziele kursów brak. Jest gorzej niż obecnie, pytanie po co bylo burzyć niekoniecznie idealne ale sprawdzone rozklady jazdy? No ale jakmiasto płaci za przejechany km a nie za przewóz pasażera to można się bawić. 15:16, 11.02.2019
igła15:40, 11.02.2019
Brawo Panie Prezydencie Kapinos pieniążków trzeba pilnować zanim rozwalą wszystko !!! Cyfry padły, każdy potrafi liczyć i co wychodzi? 1 400 000 zł : 1 700 000 km = 8,2 zł za przejechany kilometr. Chyba kupię autobus i będę jeździł za 5zł/km. Pytanie w którym mieście w Polsce jest taka stawka za kilometr? Optymalizację trzeba zrobić nie na liniach tylko w MKS-ie zanim zjedzony zostanie budżet miasta... 15:40, 11.02.2019
Zxs20:44, 11.02.2019
Chciałbym tylko zauważyć że zgodnie z prawem i Pan Kapinos nigdy prezydentem nie był. 20:44, 11.02.2019
igła23:27, 11.02.2019
zxs! I tu się mylisz.. Nie wiem jakie prawo weg. ciebie jest niezgodne? Bo dla mnie, pełniący obowiązki to też prezydent ! 23:27, 11.02.2019
Ważona 18:21, 11.02.2019
Tanio widzę sobie żyjemy. Żyć tez trzeba umieć. 18:21, 11.02.2019
Zenek z PKSu18:22, 11.02.2019
A nie lepiej zmienić zarząd MKS na kogoś bardziej ogarniętego? Póki co MKS w Mielcu to gigantyczna porażka z której nikt kto nie musi nie chce korzystać, a dopłaty są na skandalicznym poziomie 18:22, 11.02.2019
Juzek z pksu19:47, 11.02.2019
Ale MKS istnieje a o PKS już nikt nie pamięta , a poza tym tam nie było żadnego Zenka , Józków to była masa 19:47, 11.02.2019
to są jaja 18:38, 11.02.2019
ręce opadają jak się to czyta. Marnotrawstwo nic więcej 18:38, 11.02.2019
jusb19:29, 11.02.2019
ile kosztuje teraz bilet mks i czy przewidziane są podwyżki ?
- mks pada, pewnie wrony i kruki czekają na żer
- powtórka z pks-em ? 19:29, 11.02.2019
Agrest19:39, 11.02.2019
Coś ty chłopie jadł - co ty bredzisz 19:39, 11.02.2019
Tomek19:48, 11.02.2019
Co Ty chłopie opowiadasz? Jak może paść skoro jest to spółka budżetowa a za 14 mln będą sobie żyć długo i szczęśliwie. No chyba, że miasto kurek zakręci ale wydaje mi się, że nauczyli się krowę doić i będą ciągnąć ile się da.. 19:48, 11.02.2019
jusb14:12, 12.02.2019
najpierw musi formalnie paść, żeby go przejąć,
- a potem, normalka - szef "Solidarności" szefem oddziału (utrzeć pyski) i karuzela padnij - powstań nova spółko jak w PKS, skład ten sam - nazwy inne (temida jest ułomna, bo ślepa, a fortuna kołem się toczy),
- to gdzie interes ? 14:12, 12.02.2019
loto19:53, 11.02.2019
Moze by tak zoptymalizowac zarobki zarzadow spolek miejskich.
T 19:53, 11.02.2019
Masztal12320:02, 11.02.2019
Ta optymalizacja to są jakieś jaja. Po zmianie rozkładu i numerów lini to juź całkowicie nie dzieci ze szkoły nie będą miały czy dojechać do domu. Mam nadzieję ze niebawem będzie kolejna rewolucja w nowym rozkładzie bo rzekome konsultacje pokarzą ile ludzi będzie jeździć po zmianie rozkłdu 20:02, 11.02.2019
dzieci23:23, 11.02.2019
Problem mnie nie dotyczy, bo akurat moje dziecko będzie miało kursy do i ze szkoły , ale z czystej ciekawości, gdzie takie kursy zlikwidowano ? 23:23, 11.02.2019
Lobo22:00, 11.02.2019
A może by tak zoptymalizować zatrudnienie w tej spółce. 22:00, 11.02.2019
Zupa Jarzynowa23:01, 11.02.2019
a wioski dołożą się coś więcej ? czy wspaniałomyślnie miasto idzie na rękę wiecznie "ledwo" wiążącym koniec z końcem gminom z okolic Mielca, czy Gawłuszowice dołożyły się do nowych autobusów? 23:01, 11.02.2019
dziobak07:28, 12.02.2019
do nich MKSy nie jeżdżą więc jakim prawem mają dokładać, koszty MKSu powinny być pokryte w 100% z wpływów z biletów 07:28, 12.02.2019
Zupa Jarzynowa23:31, 11.02.2019
a po godzinie 19 nie ma żadnego autobusu do miasta z SSE ? nie ma ! tzn. dziś jeszcze jest ale od 23 bm. już go nie będzie, około 19 widać że trochę ludzi kończy o tej właśnie porze, jakieś nadgodziny czy normalny swój czas pracy, ale na ten target MKS nie stawia 23:31, 11.02.2019
nie ma06:58, 12.02.2019
Sprawdziłem i rzeczywiście nie ma nic, jedynie w Soboty pojawia się 44 z Trześni, masakra a dojazd do Smoczki albo na Borek wcale nie istnieje, dla kogo zrobiono tę optymalizację? 06:58, 12.02.2019
wicek06:56, 12.02.2019
Rozkład tras Turystycznych wokół Mielca to dobre rozwiązania na dni wolne od pracy !MKS zlikwidował całkowicie trasy 'Sienkiewicza BP' przez bramę główną trasy z GM strefa po godz.15 kończą się na dworcu oczywiście po wycieczce turystycznej wokół Mielca. To kpina kto to ustalał miał bardzo niskie IQ, ale ci co to zatwierdzili nie powinni zarządzać MKS. PO14 godzinie na pętli stoi kilka pojazdów do 15 z minutami. A Ludzie z Sienkiewicza BP i Staszica wiejskimi do pracy jadą. Niebawem te linie MKS przejmą wiejskie firmy czego sobie i wszystkim życzę .A wy z MKS do oczyszczania miasta i przystanków.Powodzenia 06:56, 12.02.2019
obserwator 10:13, 12.02.2019
Popieram matematyka ? tak, tak i jeszcze raz tak DARMOWA KOMUNIKACJA, bo dopłacamy lekką ręką 1mln 150tys to ponad połowa przychodów z biletów, więc może warto rozważyć czy nie należałoby zejść z tych biletów i zrobić DARMOWĄ KOMUNIKACJĘ.
Jeśli nie będzie biletów to wszystko się uprości, bo:
1. Zbędna stanie się cała infrastruktura i obsługa związana ze sprzedażą biletów (kierowca nie będzie musiał sprzedawać, osoby zajmujące się sprzedażą przejdą do innej pracy, punkty sprzedaży odpadną, odpadną koszty drukowania biletów itd..itd..)
2. Zbędna będzie cała machina rozliczania sprzedaży biletów ( wyliczania, przeliczania jakiś ulg, dzienne utargi, rozliczanie kierowców ze sprzedaży itd..itd..)
3. Nie będzie kontrolerów biletów więc i windykacja mandatów za bilety ni będzie potrzebna.
4. Można śmiało założyć, że więcej ludzi będzie jeździć autobusami (nie będzie wożone powietrze)
5. Jeśli będzie więcej osób w autobusach to będzie mniej samochodów na ulicach a tym samym mniej smogu i spalin, mniej korków, mniej parkingów, itd..itp.
Trzeba tylko dobrze policzyć wszystkie koszty nie tylko te wymierne ale te ukryte także (smog, korki, stres bo ktoś jedzie bez biletu bo nie miła gdzie kupić itd..itd..)
10:13, 12.02.2019
?10:38, 12.02.2019
Ta optymalizacja jest tak zrobiona że dojedziesz na cmentarz komunalny na 6.00 ( nie wiem szczerze mówiąc po co), ale nie dojedziesz na godzinę 6.00 z Wojsławia do SSE . Preferowanie z uporem maniaka jednej trasy na odcinku Mickiewicza - Żeromskiego przez przejazd kolejowy wydłuża np. linię 14 o ok.3500 km w skali roku, poza oczywistym tworzeniem korków na tym przejeździe. 10:38, 12.02.2019
jadwigi18:55, 12.02.2019
mieszkam na królowej Jadwigi i akurat ten autobus to jedzie tu na 6 jest po to, żebym wreszcie mógł pojechać autobusem na 7 do pracy w centrum, do tej pory pierwszy autobus był ten szkolny 7:15 , a teraz wreszcie doszedł jakiś dla pracowników... 18:55, 12.02.2019
MSW11:13, 12.02.2019
Co ten Wiśniewski plecie za rok w 2020 MKS będzie w Wikipedii. Nie wiedziałem że to taki przyszłościowy człek. Dotację zlikwidować to nasze podatki jak nie do dopłacić 2mln.zl ale mieszkańcy muszą mieć wszystkie trasy w mieście 1-1,5 zł.max .I nie będzie wiejskich zdezelowanych poniemieckich środków transportu 11:13, 12.02.2019
ceny19:00, 12.02.2019
może Cię zaskoczyć, ale podana przez Ciebie kwota praktycznie już funkcjonuje, ulgowy kosztuje 1 zł , a normalny 2 zł 19:00, 12.02.2019
Przewoznik13:33, 12.02.2019
Wszystkim maruderom i krytykantom na forum ... 13:33, 12.02.2019
Pixi13:48, 12.02.2019
Dziekujemy ! A jaką cegłę przewozisz taczka na budowie, dziurawke czy pełną. 13:48, 12.02.2019
wiki13:52, 12.02.2019
Ja przewożę oczywiście taczką wiejską :) 13:52, 12.02.2019
jusb14:32, 12.02.2019
zanim zapadną decyzję, dobrze oszacować za i przeciw darmowej komunikacji miejskiej
- czy ktoś robił symulację, rachunek zysków pod tym kątem
- kto teraz zarabia na zarządzie miejską komunikacją i ile, czyli kogo utrzymują mielczanie
- sprawdzić co ma liczba 14 z 6 zerami wspólnego ze szpitalem
14:32, 12.02.2019
pasażer14:34, 12.02.2019
nie wiem dla kogo jest ten nowy rozkład,bo na pewno nie dla ludzi którzy pracują od 7 do 15 ponieważ nie ma czym dojechać na osiedle ze Smoczki ani czym wrócić
14:34, 12.02.2019
pasażer220:17, 12.02.2019
Ja mam po pracy 5min na przebranie i dojście na przystanek(odjazd 15:05) z ulicy Jagiełły podpowiedzcie jak -pewnie trzeba będzie pomyśleć o innym przewozie. 20:17, 12.02.2019
pasażer 320:55, 12.02.2019
Ile pieniędzy miała kosztować bezpłatna komunikacja??, dyrektor MKS kiedyś wspomniał jakiego to rzędu kwota ale nie pamiętam kwoty 20:55, 12.02.2019
Tomek21:35, 12.02.2019
Cyt. "Według uchwały budżetowej miasta Mielca na 2019 rok, wpływy do kasy miasta z biletów MKS to 2 miliony złotych" Więc odpowiedź jest prosta 2 mln złotych łącznie z gminami wiejskimi... Czyli w sumie nie tak dużo. 21:35, 12.02.2019
IleTyle22:18, 12.02.2019
No i po co taki Twój komentarz, jak nie masz nic do powiedzenia to nic nie pisz -zaśmiecasz Internet 22:18, 12.02.2019
Buffalo22:50, 12.02.2019
Ani za Kozdęby ani za Kapinosa, ani za Wiśniewskiego nie padła nigdy konkretna kwota ile darmowa komunikacja ma kosztować miasto, zapamietałem wypowiedzi urzędników wymienionych prezydentów że miało to być dużo, bardzo dużo, wiele, sporo, nie do udźwignięcia dla miasta, tak dużo że nie można wyliczyć, zbyt dużo, a teraz okazuje się że 14 mln + 2 , dziekuję 22:50, 12.02.2019
MSA07:00, 13.02.2019
Jestem za całkowitą likwidacją MKS i tych nieudaczników .Zero dotacji do MKS ! z naszych podatków zatrudnić właścicieli jak Wolak i za 1 zł będziemy mieli wszystkie uliczki w Mielcu i okolicach obstawione trasami .Oni dadzą radę a tych" gości" z MKS do miotły. I koniec dyskusji w temacie bo widać radni z miasta też bezradni. 07:00, 13.02.2019
?09:43, 13.02.2019
Tak za złotówkę miałbyś dojazd do pracy i powrót z pracy i tyle,(zresztą czy wtedy kosztowałby złotówkę to już inny temat) bo nic więcej by nie jeździło, żadnych kursów poza godzinami szczytu , zero w Niedzielę a w Sobotę do 15 , poza tym bilet miesięczny dla dzieci szkolnych nie kosztowałby 3 zł tylko kilkadziesiąt, a emeryci i osoby po 70 płaciliby jak wszyscy a nie jeździli za darmo.Takie ulice jak Majowa(dla przykładu) mogłyby zapomnieć jak wygląda autobus. Tak działają wszyscy prywatni przewoźnicy bo muszą liczyć się z ekonomią, komunikacja publiczna to coś więcej niż tylko dowóz do i z pracy to także zapobieganie wykluczeniu komunikacyjnemu co niestety poza Mielcem w ościennych miejscowościach jest nagminne 09:43, 13.02.2019
do msa23:21, 14.02.2019
takich mądrych jest więcej-wystarczy wprowadzić opłaty za parkowanie samochodów a ich właściciele zaczną cieńko śpiewać -bo jak na razie uliczki, chodniczki i nieraz trawniczki są obstawione prywatnymi autami-przejść się nie da-a smród przy ich uruchamianiu wiadomy 23:21, 14.02.2019
pasandżer16:01, 13.02.2019
już widze jak jeżdżą w niedziele rano po mieście z 10 osobami na pokładzie za 1 zł, ale się uśmiałem, dwa, że 3 zł za przejazd MKS to za duzo 16:01, 13.02.2019
vin20:47, 13.02.2019
wyrób karte, będziesz miał przejazd za 2 zł, kup miesięczny, zejdziesz może nawet poniżej złotówki za przejazd :) 20:47, 13.02.2019
tenobcy21:51, 13.02.2019
prawda taka -niestety cieszcie się tubylcy że w ogóle macie jakąś miejską komunikację-ta nowa raczej podobna do pks -bo średnio 1 kurs na godzinę -ale zawsze -lepiej mieć niż niemieć-bo pkp i pks już u was pogrzebany a ten nowy niby mks tylko zależy u was od Dyr.wuefisty nr 1 21:51, 13.02.2019
kursy na SSE 11:30, 15.02.2019
Propozycja nowego RJ na SSE miedzy 7 a 8 - aż 1 kurs !
Obecnie: 4
komentarz zbedny. 11:30, 15.02.2019
Ag11:07, 11.02.2019
4 3
Bardzo dobrze mówisz - zgadzam sie i podpisuję - troszke tylko zburze twój swiat silnik Ero VI to zwiększone zuzycie a nie mniejsze to kopciuchy były pod tym wzgledem,oszczedne ale co do reszty 100 % zgoda - szok robia tzn bawia sie za nasze pieniadze optymalizacja dobre - sami daja swiadectwo swojej ignorancji 11:07, 11.02.2019
dziobak11:19, 11.02.2019
5 1
Ag dodaj jeszcze, że silnik Euro VI to także Adblue, mniejsza niezawodność i wyższe koszty napraw. Pod tym względem nic nie przebije poczciwego Leylanda eksploatowanego w rozmaitych konfiguracjach i modyfikacjach produkowanego w Mielcu i Andrychowie.
11:19, 11.02.2019
jusb19:11, 11.02.2019
5 2
a ja jestem za tramwajem, albo dwa.....
- jak chcecie ekologii i rozładowania korków to wprowadźcie darmowy przejazd miejską komunikacją jak w innych miastach
chyba, że boicie się strajków "solidarności" na stacjach benzynowych
- moim zdaniem wszystko zmierza w kierunku wykazania nierentowności mks i wprowadzenia prywaciarza, bo przymiarki już są od ubiegłego roku
19:11, 11.02.2019