Zamknij

Mielec z najniższą w diecezji frekwencją w kościele

10:23, 10.01.2019 M.B Aktualizacja: 15:35, 11.01.2019
Skomentuj

Diecezja tarnowska, do której należy Mielec, opublikowała dane dotyczące liczby wiernych w kościołach. Dekanat Mielec-Południe zanotowało najniższą frekwencję.

W diecezji tarnowskiej 71,8 proc. wiernych uczęszcza na niedzielną mszę św., zaś 27 proc. przyjmuje komunię świętą - takie są najnowsze dane z 2018 roku. Opublikował je Wydział Duszpasterstwa Ogólnego Kurii Diecezjalnej w Tarnowie na podstawie liczenia wiernych w kościołach, które odbyło się w niedzielę, 21 października ubiegłego roku. Najwięcej osób uczestniczy w niedzielnej Mszy św. w dekanacie Ujanowice – 99,2 proc.

W diecezji taka sama jest frekwencja na mszach św. w porównaniu z poprzednim rokiem, a minimalnie, bo o siedem dziesiątych procent, spadła liczba osób przyjmujących komunię św.

Najniższy wskaźnik frekwencji w diecezji tarnowskiej zanotowano w dekanacie Mielec-Południe – 52,2 proc. Tam także jest najniższy odsetek osób przyjmujących komunię świętą, który wyniósł 16,3 proc.

Do dekanatu Mielec-Południe należą parafie Matki Bożej Nieustającej Pomocy, Trójcy Przenajświętszej, Marka Ewangelisty oraz parafie w Dobryninie, Kiełkowie, Książnicach, Łączkach Brzeskich, Przecławiu i Trześni.

(M.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(84)

EdiEdi

94 41

Księża są winni pustych kościołów. 10:59, 10.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

SeniorSenior

38 17

Od kiedy chodzisz dla księdza do kościoła? Płytka Twoja wiara skoro tak to pojmujesz... 11:37, 10.01.2019


zxszxs

32 7

Edi. Ostatnio zauważyłem tendencję nie stulania głupot z ambony na tematy polityczne. Księża też uczą się na błędach i starają się nie razić wiernych więc nie zwalaj całej winy na księży. Jak chodziło ci o pedofilię to każdy z nas jest człowiekiem i nie dziel istnień na ludzi i księży. Podstawą dla zdrowego postrzegania kościoła jest zrozumienie że ksiądz jest tobie równy pomimo tego że z własnego zachowania wygląda tak jakby stał ponad tobą. Zarówno ty jak i ksiądz możesz być świętym jak i "pomiotem szatana". Sutanna nie ma tu nic do rzeczy a ludzie nie chodzący do kościoła "bo nie lubią księdza" żyją w błędzie. 11:53, 10.01.2019


PRLPRL

0 6

Mam nadzieję, że za jakiś czas tym najbardziej pokrzywdzonym, którzy i tak mieli w tygodniu dzień wolny jak pracowali w niedzielę, że im się to odbije czkawką. Kolejne sklepy są zamykane i nie trzeba być obieżyświatem, a mieć oczy otwarte. Jak tak co niektórzy się tak bardzo męczą to po ew.stracie pracy, pójdą sobie na strefę i dowiedzą się jak praca wygląda. Weekendy, 12tki itp.atrakcje. Wtedy przyjdzie mądrość życiowa i dowiedzą się na czym się opiera gospodarka, handel i dzięki komu mają pracę, a dzięki tym, którzy sami robią cały czas, ciężko pracują. 12:58, 11.01.2019


reo

A to ciekawe...A to ciekawe...

53 69

...pozamykali w niedziele sklepy, aby wierni mogli iść z rodziną do kościoła, a tu wychodzi, że zonk. Gdzie w takim razie Ci ludzie się podziewają? Coś nie pykło. Pozamykać jeszcze w sobotę + jeden dzień na tygodniu, może coś to pomoże. 11:16, 10.01.2019

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

NickNick

42 16

Pozamykali po to żeby tacy jak ty dali odpocząć wszystkim, którzy pracują dla ciebie w dyskontach, sortowniach przesyłek itd. za śmieszne pieniądze. Chociaż w niedzielę nie muszą cię oglądać i znosić twoich fochów. 11:45, 10.01.2019


zxszxs

18 24

Nick nie stulaj głupot. Nie musieliby jakby ustawę napisał ktoś mądrzejszy niż Pis. Można było zezwolić na handel ale wymusić na pracodawcy 3 wolne niedziele dla pracownika, a dla tego co w pracy dodatkową kasę. Wtedy kogo stać niech otwiera biznes a kogo nie niech świętuje. Zamiast tego mamy zubożenie małych sklepikarzy bo ludzie ze strachu przed niedzielą robią zapasy w dyskontach na klika dni do przodu i nikt w sobotę lub poniedziałek nie wyskoczy z domu po "trzy produkty". 11:58, 10.01.2019


NickNick

20 18

Słuchaj pajacyku. Nagle wychodzi, że sklepikarze to najbardziej pokrzywdzona grupa osób. Powiedz to tym, co pracują na strefie i nie mają, kiedy iść na większe zakupy, bo robią z sobotę, czy niedzielą. Nie znasz przepisów to nie klep wyuczonych formułek, czy powtarzasz to, co ktoś powiedział. Popatrz na badania również ile to sklepikarzy jest z tego przepisu zadowolonych. Jeszcze rok, dwa i połowa sklepów będzie zamknięta, bo jak kolega napisał - większość osób leci do dyskontów i robi większe zakupy omijając tych mniejszych. Jeżeli ktoś chce z rodziną spędzać czas to mu niedziela do tego nie jest potrzebna. To nie jest magiczny dzień w którym wszyscy w domu siadają przy stole i jedzą wspólnie obiad tylko jak ktoś jest taki to robi i praktykuje to na co dzień, ale widocznie slangi przykrywają Ci zdrowy rozsądek. Pewnie sam siedzisz i *%#)!& w fotel, mając na wszystko czas, albo pracujesz do pon.do piątku. Nie wszyscy tak mają jak ty pamiętaj. Mamy wolność i każdy powinien decydować o swoim losie, czy chce otwierać, czy chce iść na zakupy, czy siedzieć w domu, a nie Państwo, bo komuna już dawno się skończyła, ale widać, że mentalnie jeszcze u niektórych jest. 12:21, 10.01.2019


abcabc

20 14

Do tych co sie tak wymądrzają- ruszcie tyłki i spróbujcie zrobić zakupy w niedzielę np. w Niemczech czy Angli . I nikt tam nie narzeka , jakoś zyją. Nigdzie nie był , nie wie jak jest w normalnym swiecie , ale się drze - postkomuna , wolność wyboru mi zabierają. .Żałosne. 12:41, 10.01.2019


zxszxs

12 15

Podał przykład najbogatszych gospodarek UE :P. Jeszcze o Austrii zapomniałeś. 19 Krajów UE ma otwarte w 100%, reszta niewymienionych handel częściowy lub ograniczony prawem lokalnym. Nas na to nie stać, a porównywanie realiów PL do realiów najbogatszych jest po prostu *%#)!& Powiedz połowie strefy że kraj jest bogaty i że żyje nam się jak w Anglii i Niemczech to cię zlinczują. Jeżeli jednak patrzysz pod względem religijnym a nie gospodarczym i wolnościowym to przepraszam za wpisy i koniec dyskusji. nie będę wchodził z "buciorami do twojego domu". 13:07, 10.01.2019


Do abcDo abc

5 13

Ale argumenty. Brawo, czyli twoim tokiem myślenia idźmy dalej... Będziemy rypać po 12godz.wszyscy jak to ma miejsce w tych krajach, co napisałeś jako normalne kraje, życie i będzie również dobrze, bo inni tak mają. Ktoś skacze w ogień to my również to róbmy no, bo jak. Brawo. Porównanie w zupełności nie na miejscu i żaden argument. Jeszcze raz przytoczyć muszę. Mowa tylko o osbach, co pracują w sklepach, a gdzie inni, co muszą iść w sobotę i niedzielę. Gdzie również bo takich jest więcej osób. 14:21, 10.01.2019


hahahhahah

11 10

Widać abc nigdzie nie byłeś właśnie wróciłem z Londynu jedynym dniem kiedy były sklepy zamknięte był 25 grudzień nawet w nowy rok były otwarte , miliony ludzi w sklepach . 14:40, 10.01.2019


djdj

11 7

Powinni pozamykać już Wszystkie sklepy w każdą sobotę od 17 a w niedziele nawet stacje paliw oprócz tych na autostradach i otwierać dopiero w poniedziałek. Nie *%#)!& głupot że nie macie kiedy zrobić zakupów bo sklepy spożywcze na tygodniu są czynne już nawet od 6 rano do 24 a z odzieżą itp od 9 do 22 wiec nawet pracując po 12 godzin można zrobic zakupy na ten w sumie jeden dzień jakim jest niedziela. 16:18, 10.01.2019


TomaszekTomaszek

76 42

Jeszcze paru takich ojcow Rydzykow w kosciele i beda pustki. Beda pustki. Ludzie glosuja nogami 11:18, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdfAdf

0 0

Jeden tu na Cię 6x w tygodniu 22:48, 10.01.2019


jusbjusb

21 32

Dane są nieprecyzyjne, bo na niedzielę nasze miasto pustoszeje. Piątek/sobota sznur samochodów rusza w kierunku rezydencji wiejskich i tam zapewne społeczność katolicka czynnie uczestniczy w życiu religijnym. Status to ważna rzecz i naturalną rzeczą katolika jest mieć i pokazać siebie na tle uboższych. Jeśli diecezja tarnowska opublikuje wpływy i wykaże sukcesywnie rosnące straty możemy mówić o tendencji odchodzenia od wiary. W słowniku węgiersko - polskim tárnok znaczy skarbnik co warto zapamiętać.
11:35, 10.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jusbjusb

3 3

hej, hejterzy może jakieś uzasadnienie na NIE
- to może być pouczające 13:41, 10.01.2019


coś nie pykłocoś nie pykło

0 0

argumentacja z czapki, bo wyraźnie jest napisane, że parafie w Dobryninie, Kiełkowie, Książnicach, Łączkach Brzeskich, Przecławiu i Trześni zaliczają się do niechlubnego obszaru o najniższej frekwencji. Gdzie jeżdżą się modlić ludzie z ww. parafii? Może do Mielca? :P 21:08, 14.01.2020


WRYJWRYJ

69 27

Wielu tutaj ma rację. Winnych jest wielu księży za swoją butę, brak poszanowania wiernych, głoszenie jednych rzeczy a postępowanie zupełnie inaczej, nudy podczas kazań, politykowanie w sposób fatalny i opowiadanie się za jedyną słuszną opcją, głos radia i telewizji z Torunia, niesłuchanie swoich mądrych kolegów po fachu, a naprawdę jest ich wielu, za ukrywanie bardzo złych spraw związanych z pedofilią, pijaństwem, niemoralne postępowanie ze swoimi dziećmi, przepych zwłaszcza w elitach władzy. Można wymieniać wiele rzeczy, ale myślę, że to wystarczy. Jest też wiele innych czynników, które daje się zauważyć w całym świecie katolickim. Niestety kościół nie wyciąga z tego wniosków. 12:36, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TenzPolo TenzPolo

37 64

Czytam te farmazony powyzej i sie nie dziwie.Takie blokusy nie widza niczego poza tym co im pokaze i powtorzy masdediawyrocznia, napisane jest ze mielec ma najnizsza frekwencje , czyli ze tylko wam przeszkadza kosciol , tym w Tarnowie , Bochnii ,Tuszowie Narodowym nie przeszkadza ani niedziela handlowa ojciec Rydzyk czy inny przedmiot podmiot czy czasownik.Moge sie zalozyc ze na kler do kina w mielcu poszli tymi swoimi calymi spaczonymi rodzinami .Mielec to miasto starych ,leniwych , blokusow czytam te komentarze i rozumiem dlaczego mielec to stan umyslu. wybudujta sobie cerkwie meczety boznice i hale targowe , bedziecie miec niedziele takie na jakie zaslugujecie. 13:04, 10.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

dddd

16 10

kogo obchodzi ty Teno penzo ze wolisz na kolanach 14:06, 10.01.2019


bradbrad

20 14

Sam bełkot bez ładu i składu via radio ma ryja 14:22, 10.01.2019


VV

12 9

Zgadzam się z Tobą. Mielczanie siedzą w tej wiesnickiej galerii. Staranowali siebie jak rozdawali jakies kurczaki z kfc za grosze. Wstyd. To miasto to porażka. Meczety niech postawią i zobaczymy czy nie bedzie... jak trwoga to do Boga. 23:07, 10.01.2019


mmmm

57 44

To jest cena za mieszanie się do polityki , kolaborację z pisem . Pazerny Rydzyk i pedofilia . Będzie tylko gorzej . 13:04, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

57 40

Średnią podbijają jeszcze grupa babek które na mszę chodzą trzy razy dziennie ale to już są mohery ortodoksyjne . 13:11, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LenkaLenka

52 33

To wy nie wiecie, że Mielec to same komuchy!!! 13:16, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dddd

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


dddd

62 51

Brawo Mielczanie widać ciemnogród wymiera . 13:52, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdamAdam

3 5

A gorszy sort ma się tu niestety dobrze. 12:49, 11.01.2019


DamianDamian

42 33

Czy wiecie co znaczy słowo parafianin? Wg słownika PWN - to człowiek zacofany, ciemny itd . I tak kościół traktuje swoich wiernych. 14:09, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mirmir

1 7

ale ty *%#)!& 06:43, 11.01.2019


BigBig

48 32

Wreszcie jakaś dobra wiadomość. 14:12, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wierniwierni

33 26

Te wioski nam psują statystykę bo w Mielcu kościół MBNP zawsze jest pełny i kolejki do komunii świętej po same drzwi. 14:35, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arnikaarnika

12 26

tak to na pewno na wioskach:) bo u Ducha św kolejki do spowiedzi to nawet za drzwi wychodzą bo księzulom się wymyśliło, że 1 godzina spowiedzi w 1 dzień na pierwszy piątek wystarczy... toć to nawet tych karteczków nie zdążą podpisywać... a jak dzieciska wystoją się do spowiedzi to już potem do kościoła nawet w niedzielę nie chodzą:))) 14:51, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

VV

2 1

Co za *%#)!& komentarz. 23:02, 10.01.2019


MielecMielec

48 12

Ile tu nienawiści...
Co Wy ludzie macie w głowach?
Po prostu szok! 16:33, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek ZbornyMarek Zborny

17 22

To są złe informacje. W mieście, gdzie niemalże wszyscy dostąpili łaski sakramentów Chrztu i Komunii taka frekwencja? Czy to jest miasto ludzi, którzy oszukali i wciąż oszukują swoich współparafian? Nie bójmy się im tego mówić przy każdej okazji! Jeśli prawda ich nie przyciąga na Nabożeństwa, to może wstyd to zrobi? 17:32, 10.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TenzPoloTenzPolo

11 1

Jaki wstyd ??? Myslisz ze jak im powiesz prawde to bedzie im wstyd , na jakim swiecie zyjesz? 18:51, 10.01.2019


jusbjusb

2 0

nie zalewaj, przecież wiesz, że chrztu dostępują noworodki, a co taki może, dokładnie nic
- ciekawe ilu miałbyś wiernych gdyby chrzest dozwolony był od lat 18-tu 05:29, 15.01.2019


To o niczym nie świaTo o niczym nie świa

23 10

Zaprzestanie wykonywania praktyk religijnych nie musi świadczyć o utracie wiary. Czasami, boleśnie, wskazuje na głód Boga i słabość człowieka, również i tego, który administruje instytucjami religijnymi. 19:07, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wierząca Wierząca

39 27

Jestem wierząca ale dopóki PiS trzyma kościół w rękach i dla księży liczy się kasa i udawanie jakimi to księża są świeci nie będę chodzić do kościoła.wole wierzyć w duchu i się modlić w domowym zaciszu niż słuchać o polityce w kosciele.to księża sami zrażają musisz by nie chodzili na mszę. 21:05, 10.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Szok!Szok!

13 6

Do kościoła chodzi się dla Boga, nie dla PiSu lub księdza.
Ludzie pozbawiają się sakramentów z powodu że im się ksiądz nie podoba.
Szok!
13:07, 11.01.2019


Jestes pewna, ze wieJestes pewna, ze wie

1 1

W co, w kogo? Chyba niewiele zrozumialas z Ewangelii, skoro "wierzysz w duchu w domowym zaciszu"? Nowy Testament bardzo przeczy Twojej postawie. Czytaj regularnie. 22:03, 14.01.2019


proboszcz z borkuproboszcz z borku

26 17

Ten na borku już chyba nie wie co z kasą zrobić. Monitoring w kościele to chyba przesada. Ja sobie nie życzę!!! 21:09, 10.01.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

zxczxc

13 6

Współczuję takiego "pasterza", ale pomyśl, że inni mają gorzej. W takim Chorzelowie lokalny Belzebub, bo inaczej nie daję rady określić tego urzędnika z Watykanu, to "zorganizował" sobie reklamę swego prywatnego biznesu kilkadziesiąt razy na dobę. Napieprz... od 6 rano do 22 ej co godzinę, jedne dzwony, drugie, kuranty, "cudowne" melodyjki. Wszystko to na kilka km wokoło. Spróbuj spać w swoim domu... Do tego " zorganizował" sobie światła na skrzyżowaniu dróg koło kościoła, gdzie może i by się przydały ale góra przez 4 godz jedynie w niedzielę.
I do kompletu kamery śledzące cały ruch w tym rejonie. Kto był taki *%#)!& i podległy temu urzędnikowi obcego państwa, że się na to zgodził?
Na tacę potrafi na jednej mszy zbierać 3 razy. I to na ślubie.
Z Mielca to mogą się uczyć od tego w Chorzelowie. Ale co to ma wspólnego z wiarą w Boga i rozdziałem państwa od kościoła? Czy taki gość ma jakiekolwiek sumienie? Ilu wiernych odeszło z jego powodu?? 09:05, 11.01.2019


franekfranek

5 2

W Chorzelowie to rzeczywiście przegiął. Jak wy się zgodziliście na te hałasy z dzwonnicy? Toż to gorsze od wiatraka 50m. od domu. Wolałbym chyba przy samej autostradzie mieszkać. Tam nie ma mądrego na tego belzebuba? 11:00, 11.01.2019


Do franek.Do franek.

5 2

Zgadnij kogo ten belzebub pytał o zgodę. Prawo wymagało by zgłosił taką inwestycję w starostwie. Nie zrobił tego. Starosta Ch., jego ówczesny zastępca, a teraz niestety znowu radny J.S. mieli prywatny numer tego "inwestora" w swych komórkach, bywali u niego na popijawach.
Co do ludzi z Chorzelowa to nie obrażając nikogo, ksiądz( wikary) po kolędzie powiedział, że mieszkają tam podli ludzie.Uciekł zresztą bo nie mógł wytrzymać. To niestety ale prawda. Masz odpowiedź, dlaczego nikt nie może zrobić z tym porządku. Dorzuć do tego szykany i sankcje kościelne, przy pogrzebach, ślubach, komuniach.
Mdlejące ze strachu przed egzaminem dopuszczającym do komunii dzieci to nie jest jakiś wymysł. Miało miejsce mierzenie natężenia hałasu przez speców z Rzeszowa.Oczywiście powiadomiony belzebub ściszył instalację, tak, że niewiele było słychać . A po ich odjeździe full power. I to na chwałę diabła, bo jaki Bóg by był taki bezlitosny wobec ludzi?
Spróbuj po nocnej zmianie spać w promieniu kilometra.Ale odprowadza kasę do biskupa i dalej doi ciemne owieczki. Sam jestem ciekaw jak długo jeszcze. 11:43, 11.01.2019


obrońcaobrońca

1 2

Proszę nie obrażać księdza z Chorzelowa.Panie Boże przebacz im bo nie wiedzą co czynią. 15:43, 14.01.2019


zxczxc

0 0

Do obrońcy sługi diabła z Chorzelowa. Pycha zawsze kroczy przed upadkiem. Ksiądz powinien być sługą ludzi a nie ich cesarzem. Wiesz ilu ludzi odeszło z kościoła, ile małżeństw się rozpadło z jego powodu?? Ta reklama prywatnego biznesu tego belzebuba niszczy ludziom życie od lat.
Powiedz obrońco komu te hałasy służą?? Gdzie w biblii jest choć zdanie o takiej reklamie?
Ten człowiek będzie się smażył na samym dnie swojego katolickiego piekła.
A cudowny obrazek. Cuda sfałszowane, wiele wypadków w tym śmiertelnych w najbliższym sąsiedztwie kościoła. To coś kiepsko działa to sanktuarium... 23:20, 14.01.2019


jusbjusb

0 0

a to ciekawe, jak dzwony w mieście słychać z Borku to znaczy, że belzebub w Chorzelowie wali co łaska
- fakt, chyba go coś opętało 05:42, 15.01.2019


ZenekZenek

27 17

Lewaki szukajcie ratunku nim będzie koniec. Święty Michale Archaniele! Wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Wodzu niebieskich zastępów, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen. 22:41, 10.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bradbrad

4 4

Fajne życzenia od katola 14:11, 11.01.2019


XyXXyX

4 1

Prawaku- czego ty się martwisz o sumienie innych, martw się o swoje 15:10, 13.01.2019


zzxzzx

20 17

Co za wspaniala wiadomosc ;) 22:47, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna2Anna2

26 20

Co za wspaniala wiadomosc, zabobon i ciemnota wymiera, brawo !! 23:51, 10.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LordLord

5 7

Czy swoich dziadków również traktujesz jako zabobon, ciemnotę i chcesz ich śmierci??
Zastanów się dżesika co piszesz...Ty jesteś pewnie wyznania żyj intensywnie, umieraj młodo...
Wstyd nie mieć za grosz szacunku dla historii....
00:35, 11.01.2019


DaroDaro

7 6

Lord, *%#)!& jesteś jak but z lewej nogi, nie porównuj szacunku do historii do starych obłąkanych ludzi wierzących w jakiegoś żyda chodzącego po wodzie i te wszystkie brednie wyssane z palca 08:28, 11.01.2019


kazek kazek

7 16

niestety nie jest to dobra wiadomoość, ale byc może musi tak być.Ludzie nie moga być fałszywi, kosciół to ludzie, nie miesce zgromadzeń choć ono też jest potrzebne. NO kazań prawił nie bede nie jestem do tego powołany, napisałem co w tej chwili mi przyszło do glowy, moge sie mylic 00:17, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

posłaniecposłaniec

23 16

Im więcej kościołów tym biedniejszy kraj...Brawo Mielec! 08:25, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorkaobserwatorka

23 13

Nie słyszę w kościele o polityce. Jeśli nie chodzisz do kościoła, to skąd wiesz, co mówi ksiądz? Pomyślałaś o tym, że w domowym zaciszu raczej trudno będzie Ci przyjąć Komunię? Nie potrzebujesz tego? 10:01, 11.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ja.ja.

5 3

Powiedz w jakim normalnym kraju, ba nawet w jakim normalnym miejscu w Polsce lista obecności urzędników samorządowych i innych, czytana z imienia, nazwiska, rangi urzędu przez urzędnika obcego państwa w kościele jest przez ponad 20 min. Wyszedłem to nie wiem ile to trwało. A impreza była prywatna, iluś tam lecie kapłaństwa. Okolice Mielca.
Czy ci urzędnicy uczestniczyli w tym spektaklu bez odwdzięczenia się? Nie mówię o wódzie i gęsinie, ale o realnym poparciu z przysłowiowej ambony. To są fakty. 11:26, 11.01.2019


teratera

9 5

Napisałem wpis, który się nie ukazał nie wiem dlaczego, nikogo nie obrażałem tylko broniłem KOŚCIOŁA przed tymi , którzy GO nie znają. 10:32, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YeeeeeZYeeeeeZ

24 21

Śmieszą mnie wasze wypociny na bronienie kościółka i księży chodzicie co niedziele dajecie na tace utrzymujecie te pazerne świnie na pieniądze ludzie ogarnijcie się ty jeździsz seicento on jeździ najnowszym mercedesem i się z ciebie smieje
POZDRAWIAM MIŁEGO DNIA ???? 10:33, 11.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Powaznie???Powaznie???

0 0

Maybachem!!! 21:59, 14.01.2019


teratera

19 15

Te brednie o KOŚCIELE wypisują ludzie, którzy KOŚCIÓŁ i księdza widzieli tylko w telewizji. 10:36, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MielczaninMielczanin

13 5

PO PROSTU W MIELCU RODOWITYCH MIESZKAŃCÓW JEST O WIELE MNIEJ NIŻ JEST TO W STATYSTYKACH!!!!
Z MIELCA UCIEKA KTO MOŻE!!!
-STUDENCI
-ZA PRACĄ
-ZA LEPSZYM ŻYCIEM
-STAŁA EMIGRACJA (SZWECJA, NORWEGIA, ANGLIA, HOLANDIA ,KANADA, USA)
MIELEC JEST W 30-STCE MIAST WYMIERAJĄCYCH W PL
NIE WINA TO WIARY, NIECHĘCI TYLKO TEGO IŻ MIASTO STAŁO Z INWESTYCJAMI KILKA LAT, NIC SIĘ TU NIE DZIAŁO, PIEWCY SUKCESU STREFY ZAGŁUSZYLI WSZYSTKO I NIKT NIE POMYŚLAŁ ŻE LUDZIE PO PRACY TEŻ CHCĄ COŚ ROBIĆ OPRÓCZ MODLITWY I TELEWIZORA!!!
KOLEJNA SPRAWA TO INTERNET (FACEBOOK) TO NARZĘDZIE ZWALNIA LUDZI Z KONTAKTÓW I "NISZCZY" WIĘZY SPOŁECZNE, LUDZIE ŻYJĄ W WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI :)
MOŻE TRZEBA ZWIĘKSZYĆ STANDARD SZKÓŁ, URZĘDÓW, POBUDOWAĆ MOSTY, BOISKA ........ TO ZOSTANIE TU WIĘCEJ OSÓB A TAK ............... PRACA DLA ROBOLA POTEM TELEWIZOR I MODLITWA - - CZY TO WYSTARCZY ????
10:53, 11.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TenzPolo TenzPolo

0 4

A widzisz Mielec wymiera a na wsi idziemy do przodu, zostaw to miasto przenieść się do ludzi a tych blokusow co najwyżej możesz pooglądać zza szyby i po klaksonie na nich. 11:22, 11.01.2019


JooJoo

8 16

To prawda bo wie na sobie wychodziłam do kościoła A potem do galerii i po innych sklepach teraz gdy PiS wyzamykal sklepy to i z domu się nie chce wychodzic 11:13, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adamadam

15 9

Pogoń za materializmem rodziców powodem zaniku wiary u dzieci i młodzieży.Przykre,że tracona jest wiara w zamian za tzw. michę soczewicy.A przecie z wiary i sakramentów w kościele katolickim
wynika pokój i szczęśliwe życie człowieka.Tylko w kościele katolickim
można tego dostąpić. 14:44, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opytmista75opytmista75

9 11

Mielec wstaje z kolan. Bravo My. 17:02, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To do Ojca RTo do Ojca R

6 6

Jemu zawdzięczamy poborznośc koscioła dlatego módlmy sie
Wierzę w jednego Dyrektora, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela Radia co Ma ryja i wszystkich rozmów niedokończonych. I w jedyną słuszną satelitarną Telewizję Trwam przy korycie, która z Ojca Dyrektora jest stworzona przed wszystkimi wiekami. Moher do mohera, przelew do przelewu, dekoder prawdziwy od jednego dystrybutora. Kupiony a nie pożyczony, na pożytek Ojcu. A przez Ojca Dyrektora wszystko się stało. On to dla ...nas moherów i dla naszej emerytury, zstąpił z eteru i za sprawą satelitów stał się dla nas Ojcem Tadeuszem. Włóczony po sądach, również za nas, pod Krajową Radą został osądzony i zwindykowany. I wniósł apelację dnia trzeciego. I wstąpił do studia Radia Maryja. I powtórnie będzie judzić wśród żywych i umarłych. A rozmowom niedokończonym nie będzie końca. Wierzę w Radio Maryja i Telewizję Trwam, które od Ojca Dyrektora pochodzą, które z Ojcem Dyrektorem wspólnie odbierają nasze uwielbienie i rentę, które mówią przez Michalkiewiczów i Nowaków. Wierze w jedyny prawdziwy, moherowy, nasz, a nie katolicki, toruński kościół. Słucham tylko jednego Radia od świtu do północy. I oczekuję na listonosza z rentą, którą na Radio Maryja wpłacę.
1. Nie będziesz miał Radiów cudzych poza moim.
2. Nie będziesz odbierał Radia mego bez wpłaty.
3. Pamiętaj aby w dzień święty rentę przysłać.
4. Czcij Ojca swego i Rozgłośnię swoją.
5. Nie zagłuszaj.
6. Nie cudzosłysz.
7. Nie przestrajaj.
8. Nie unikaj fałszywego świadectwa na antenie mojej.
9. Nie pożądaj Maybacha Dyrektora swego,ani kochanków kolegów jego.
10. Ani żadnej kasy, która Jego jest.
00:01, 13.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kwkw

0 0

żenada , spróbuj w ten sam sposób poprzeinaczać koran cwaniaku 22:33, 16.01.2019


MakMak

9 3

Brawo ludzie są mądrzejsi to wszystko przez PiS i Rydzyka i wolne niedzielę 11:01, 13.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafałRafał

5 2

Opodatkować kościół i spokój , bardziej złodziejska instytucja od zusu 13:11, 14.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

satanista laveyanskisatanista laveyanski

3 2

i prawidlowo, ludzie juz nie wierza w wymyslone bajeczki 18:41, 14.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiepokornaNiepokorna

2 0

Bez Boga ani do proga 21:31, 14.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawyCiekawy

0 0

Skoro to ksieza zniechecaja itp.itd. to ciekawi mnie z powodu jakiego ksiedza Adam i Ewa powiedzieli Bogu Nie. 22:04, 14.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marek23Marek23

0 0

Zapytaj księzy dlaczego odeszli od Boga, może się dowiesz jak to się dzieje. 09:24, 16.01.2019


lakilaki

3 0

nie księża tylko Proboszczowie , ilu Księży otwartych na młodzież w naszych Parafiach było ? ilu jeżdziło z młodymi na obozy ? co któryś za bardzo jest "popularny" wśród młodych to się go pozbywają , a potem się dziwią że się młodzież odwraca od nich nie od wiary ! 18:33, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PapaPapa

1 0

Im w państwie wiecej kościołów tym państwo biedniejsze ! 06:00, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

irmairma

3 1

niestety rozwiązania siłowe niewiele dają. zgadzam się, że wielu ludzi po prostu ma dosyć tej przemocy psychicznej kościoła. to co się dzieje przy zamawianiu ślubów, posyłaniu dzieci do komunii czy bierzmowania, to ordynarne mieszanie się w politykę, to co wyprawia rydzyk z naszymi babciami czy matkami, pozamykane sklepy w niedzielę, żeby załatwić pełne koscioły... To jest to. I będzie gorzej, bo kościół się nie zmienia, nie reformuje, za wolno piętnuje zło, za wolno się czyści z brudów. Duchowość jest ludziom potrzebna, ale nie siłowa, tylko szczera, dobra, pełna wyrozumiałosci. Tego nie ma w kosciele albo jest o wiele za mało. 09:19, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bóg a kościółBóg a kościół

0 0

Dziś nie idzie to w parze. Niestety to własnie sam kościół najbardziej przeczy załozeniom Ewangelii, wiary, kpi z wartości, duchowości, sakramentów. Nie ma czystości, bóstwa, uczciwości, miłości. A jest pieniądz, biznes, lodowate zimno, brak zrozumienia dla człowieka, potworna arogancja, buta. I spoko, bywa, ludzie popełniają błędy, nawet księża, ale ważna jest chęć poprawy, zmiany. A tu nic, tylko dalej i dalej od Boga i wartości chrzescijanskich. 09:23, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nihil NoviNihil Novi

0 1

Wzrosła świadomość społeczeństwa, wzrósł poziom wykształcenia i zamożność ludzi to i uprawianie zaklęć, gusła i zabobony powoli też się kończą. To jest normalny proces zachodzący w każdym społeczeństwie, które przechodzi od ciemnoty i straszenia go rzeczami mistycznymi do etapu samodzielnego myślenia, pojmowania otaczającego nas świata i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych w zachodzących zdarzeniach. 22:03, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgrestAgrest

1 0

W Rzochowie czyli parafia św Marka napieprza w dzwony co 15 min jak zegar czyli o północy dokładnie 16 razy - kilka lat temu jak zapytałem po co - to proboszcz powiedział że to po to zeby pzypomniec ze czas przemija - szok - a wiecie po co to wszystko z zwykłej próżności ksieży i dlatego ludzie przestaja chodzic do koscioła bo zauwazaja komercje a coraz mniej człowieka i wiary 10:30, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%