Zamknij

Mieleckie cmentarze czasowo zamknięte

14:39, 07.04.2020
Skomentuj

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców Mielca, wspólną decyzją prezydenta Mielca oraz proboszczów mieleckich parafii, od 8 kwietnia 2020 roku (środa) do odwołania zamknięte zostają Cmentarz Komunalny oraz Cmentarz Parafialny.                               

Jednocześnie informujemy, że zakaz wstępu nie dotyczy uczestników obrzędów związanych z pochówkiem zmarłych, możliwe jest także dokonanie niezbędnych czynności poprzedzających pochówek.

Dozwolony jest odbiór odpadów komunalnych z terenu cmentarza, a także wykonywanie czynności zawodowych, zadań służbowych lub pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonych na terenie cmentarza.

Decyzja ta spowodowana jest obowiązującym na terenie kraju stanem epidemii oraz ciągłym wzrostem zachorowalności na COVID-19 w Polsce.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(66)

VoltVolt

32 16

Tak bo od trupa się można zarazić 14:50, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

DXDX

23 0

Memento mori...
😥 14:52, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

....

33 9

Co jeszcze? 14:54, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

butbut

4 0

Wrota,bo Józek z giesu idzie. 18:27, 07.04.2020


OlekOlek

39 12

Wszystko zamknijcie. Jedzenie zacznijcie zrzucać z Black Hawk-ów. 15:18, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gdzie tu sensGdzie tu sens

62 12

gdzie logika ?
Miejskie targowisko zostaje ponownie otwarte a na cmentarz nie można iść do zmarłych świeczki zapalić ???
Prezydenta to już popi@rniczy1o totalnie....
Ten virus to się przenosi drogą powietrzną czy kropelkową ?
Jak powietrzną to już dawno po nas jak kropelkową to na targowisku miejskim ryzyko zarażenia się jest 10x niż na cmentarzu !!! Chłopie weź że zwolnij tych swoich doradców bo się ośmieszasz coraz bardziej... 15:23, 07.04.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

mielczankaVmielczankaV

15 15

Powinienes pretensje skierowac na Nowogrodzka-tam jest glowna kwatera "malego chlopka-roztropka" 15:46, 07.04.2020


RokiRoki

9 10

Wszystkie decyzje płyną z ul Czerskiej w Warszawie. 16:08, 07.04.2020


a kogo toa kogo to

7 13

widzę lemingu że nie pasuje ci otwarcie rynku i zakupy na świeżym powietrzu tylko najlepiej napychać kabze korporacjom sklepowym 18:18, 07.04.2020


PrzytomnyPrzytomny

9 11

A wiesz prosty chłopie ile osób pojechałoby zapalić te świeczki tuż przed świętami i w same święta? Targowisko przy tym to mały pikuś. Swoją drogą nie martw się bo jak zajdzie potrzeba to nawet dla ciebie cmentarz szybko otworzą! 19:21, 07.04.2020


MikaMika

48 9

To już większej głupoty nie można wymyśleć.... myślałby kto jak to się troszczycie.... . szkoda że w innych kwestiach tacy nie jesteście sumienni .. żenada 😠😠😠😠😠 15:52, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxxXxxx

49 9

Cmentarz zamknięty a hala targowa otwarta, gdzie logika? 16:23, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KirKir

25 17

Bardzo mądra decyzja,poczekamy do Wszystkich Świąt 1 listopada,prosimy o modlitwę za zmarłych w domu. 16:43, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pogieło ciępogieło cię

3 2

skąd ja Q rwa tyle urlopu wezmę 21:37, 07.04.2020


mielecpantmielecpant

43 6

Strefa Mielecka pracuje w systemie 3 zmianowym jest wszystko Ok. Cmentarz nosicielem jest korona wirusem 16:45, 07.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AmenAmen

15 10

I bardzo dobrze na strefie zarabia sit na chleb dla rodziny,a kwiaty nie potrzebne na grobach zmarli proszą o modlitwę. 16:49, 07.04.2020


antyhisteriaantyhisteria

4 1

to zabij okna dechami i żryj gotowany parkiet mądralo 06:31, 08.04.2020


KamaKama

34 6

Większej głupoty nie ma. Przecież tam się nikt nie gromadzi a odległości są większe jak na ulicy.Gdzie logika?Rozumiem- Święta tak. A co po Świętach? 16:53, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EhhEhh

15 12

Zamknęli zeby sie tam babcie i dziadki nie pchali, bo do takich trudno dociera że czegoś nie wolno, a na ten cmentarz musza się czymś dostać np komunikacją miejską stwarzając zagrożenie dla tych którzy są zmuszeni dojechać do pracy 17:30, 07.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PatPat

11 2

Właśnie jakoś starsi mogą łamać przepisy,nie stosują się i jest ok. A jak idzie matka z dzieckiem to się jej policja czepia. Chory kraj 18:09, 07.04.2020


EwaEwa

1 0

Nieprawde piszesz. Babcie tez sie boja. 22:40, 09.04.2020


JaJa

0 0

Nie tylko babcie regularnie chodzą na cmentarz... 15:26, 14.04.2020


MecenasMecenas

31 7

Bazar czynny - cmentarz zamknięty niech pomyślę ale łamigłówka.😠😠😠 17:35, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lokiloki

4 5

Do jakiegoś tam Ehh
Kto będzie jeździł do pracy w Sobotę, Niedziele, Poniedziałek Wielkanocne, jakie będzie zagrożenie dla dojeżdżających do pracy w Strefie? 17:37, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TyyyTyyy

1 3

Zapoznaj sie z terminem: system czterobrygadowy 19:09, 07.04.2020


lokiloki

10 3

W ciągu tygodnia, prawie zerowa frekwencja w kursach linii nr 4 (duża absencja z rożnych przyczyn w zakładach pracy, szkoły przedszkola zamknięte, itd), nie pisz Ehh głupot. Chyba, że jesteś na kwarantannie. 17:42, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TyyyTyyy

4 2

Ludzie pracują nie tylko na strefie, np w służbie zdrowia 19:11, 07.04.2020


Obiektywnie Obiektywnie

29 8

Skoro wszystko u nas się zamyka to dlaczego nie ma stanu wyjątkowego wprowadzonego?
Wszystkie te zakazy są niezgodne z konstytucją i łamią wszelkie prawa człowieka.😡😡😡 18:07, 07.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

reprep

4 10

Stan wyjątkowy zarezerwowany tylko dla komuchów,zaczekaj może kiedyś dojdą do władzy. 18:24, 07.04.2020


Do obiektywnieDo obiektywnie

6 3

Masz racje ale ciemnota tego nie rozumie albo jest slepa albo po prostu nie chce zrozumiec. Mielec to stan umysłu... 20:17, 07.04.2020


do repdo rep

4 3

jeszcze trochę i zasmakujesz tej pisowskiej zarazy 21:41, 07.04.2020


ZenekZenek

17 9

Naród kochający zniewolenie.

Żal patrzeć. 19:15, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Renia Renia

27 6

Hmmm cmentarze zamykają, ale sklepy meblowe czy agdrtv normalnie czynne. Czy zakup nowego telewizora albo sprzętu agd do zabudowy jest czynnością niezbędną? Znicza nie wolno zapalić bliskim zmarłym , ale po nową kanapę albo telewizor można iść do sklepu. 19:34, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rickrick

9 2

boją się że się ziści świat jak z The Walking Dead (powstaną zmarli i ruszą na mielec) 19:42, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do rickDo rick

1 2

A Ty czasem nie zostałeś zabrany helikopterem w 9 sezonie w siną dal? Wiem że Michonne Ciebie teraz szuka po jakiś gryzmolach na smartfonie ale bez jaj- gdzie tam porównywać Mielec do The Walking Dead - wymarlibysmy wszyscy w jeden sezon... 20:20, 07.04.2020


AkoAko

15 5

Dlaczego pomimo decyzji Biskupa Kościoły w Wielką Sobotę i Niedzielę będą otwarte ? Zapraszacie wiernych pomimo nakazu zostań w domu ! To jest bezmyślne decyzja Proboszczów! Setki starszych ludzi przez was może zostać tak zarażony! Wirus utrzymuje się w powietrzu czy po każdej wizycie 5 osób będzie odkażany...chyba nie 20:10, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

no właśnieno właśnie

6 4

na myjnie nie wolno bo mandacik ale do kościoła już wolno ( nie po to księżom znieśli płacenie podatku na 3 miechy). Żeby było sprawiedliwie kto wyjdzie z kościoła mandat 21:47, 07.04.2020


lokiloki

6 2

Do Tyyy
Akurat linia mks nr 4 nie prowadzi, nie przebiega obok najważniejszej placówki służby zdrowia jaką jest Szpital Powiatowy. W Sobotę, Niedzielę, Poniedziałek, w Święta Wielkanocne nie chciałbym się spotkać z koniecznością wizyty w tej placówce. Jedyna linia komunikacyjna biegnąca przez Mielec, z Borku na Cmentarz Komunalny, to linia nr 4. Są wprowadzone powszechnie w kraju ograniczenia w liczbie pasażerów. Po co zamykać cmentarz komunalny. Społeczność Mielca ma tam swoich zmarłych, najbliższych. Wystarczyłoby zamknąć przycmentarny parking. Kto bardzo chciałby odwiedzić grób, groby Najbliższych, musiałby dojść pieszo, dojechać mks-em, ewentualnie rowerem. Dzięki temu liczba osób obecnych w danym czasie byłaby, w pewnym sensie, regulowana. Autobus w obecnych obostrzeniach może zabrać tylko połowę liczby miejsc siedzących. Często bywam na cmentarzu za pomocą mks-u. Widzę, jak ludzie wysiądą ok. pełnej godz., biegną do "swojego" grobu, spieszą się, by wrócić tym samym kursem, mającym odjazd ok.20 min. później. Zamknąć parking, wiele ludzi dla własnej wygody zrezygnowałoby z odwiedzin. Wyprawa mks-em czy pieszo byłaby dla nich zbyt uciążliwa. Na cmentarzu byliby obecni Ci, na którym naprawdę na tym zależy. A nie spacer. 20:35, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

adrians88adrians88

1 1

Jeżdżenie obecnie autobusem komunikacji miejskiej to powinna być absolutna ostateczność. To jest potencjalnie jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc, gdzie można się zarazić.. 17:46, 11.04.2020


StefannStefann

13 2

Wszystkie urzędy pozamykali nic nie da się załatwić,wysypisko,cmentarz CIEKAWE CZY DAJA SOBIE WYPLATY? JA POZWALNIAL BYM TO DZIADOSTWO I DAL PRACE LUDZIOM ZE STREFY. O WIELE UCZCIWIEJ BY PRACOWALI. 23:01, 07.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

abcabc

2 2

jakie urzędy pozamykali? przecież ludzie w środku pracują. Co chciałeś załatwić i nie mogłeś. Możesz wysłać maila, możesz zadzwonić, możesz złożyć wniosek, nie wiesz, a gadasz .... 14:32, 08.04.2020


stefaniastefania

1 0

A umiejo czytać i pisać, czy trza dwuh do tego??? 18:48, 08.04.2020


zxczxc

1 0

A spróbuj załatwić cokolwiek na poczcie, jak pracujesz. Godziny otwarcia od 8 do 13 ej, a od 10 do 12 ej dla emerytów. Bądź taki cwany i bez brania dnia wolnego, zwalniania się załatw cokolwiek. Co za durny bęcwał to wymyślił? 21:21, 09.04.2020


Program PiSuProgram PiSu

4 3

Wolacy do urn! 23:02, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Damian Damian

10 5

geniusze z PiS najpierw mówili że to grypa, potem że są świetnie przygotowani aż okazalo się że nie ma nawet podstawowych środków, wpadli w panike i ..... cała gospodarke ... potem zrobili Tarcze aby po kilku dniach zrobic Tarcze 2.0 ... jak tak dalej pojdzie to zrealizują swoje hasło POLSKA w RUINIE

00:04, 08.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AkoAko

6 4

Decyzję o zamknięciu cmentarza podjął Prezydent Mielca ......nie PIS .... 05:54, 08.04.2020


QuasimodoQuasimodo

3 3

Czyli na Cmentarz Zydowski moge isc. 04:04, 08.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

abcabc

3 0

nie możesz, bo on jest cały czas zamknięty 14:33, 08.04.2020


komunalny - komunalnkomunalny - komunaln

13 3

Z większym absurdem się w życiu nie spotkałem. Ludzie do pracy chodzą , sklepy otwarte, budowlanka pracuje pełną parą ,stomatolog, bazar,banki itd można wymieniać bez końca. A tu się cmentarz zamyka - bo KORONA-WIRUS. Ktoś myśli że jak😠 się zamknie komunalny to mieszkańcy umierać nie będą. 09:12, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

12 3

.....zamykać cmentarz...., kto na taki "pomysł" wpadł? Paranoja ! 09:21, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karmakarma

8 5

I w ten sposób Mielec znów zaistnieje w mediach, bowiem jako pierwszy poddał kwarantannie...zmarłych! Brawo Wy! 11:25, 08.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lokiloki

3 1

Nie popieram decyzji dot. zamknięcia cmentarzy. Bardzo chciałbym w Święta odwiedzić Najdroższą dla mnie Osobę, która odeszła rok temu. Ale Mielec nie pierwszy. Przykłady:
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25846472,miasta-zamykaja-cmentarze-dla-odwiedzajacych-rzecznik-rzadu.html 11:32, 08.04.2020


lokiloki

6 4

Nie popieram decyzji dot. zamknięcia cmentarzy. Bardzo chcę w Święta odwiedzić Najdroższą dla mnie Osobę, która odeszła rok temu, zaraz po ubiegłorocznej Wielkanocy. Uniemożliwiono mi to. Jestem bardzo rozczarowany tym zakazem. I wydaje się, że takich osób jest większość. Rząd nie ogłosił powszechnego zakazu wstępu na cmentarze. Dlaczego prawie wszędzie można? Nierówność traktowania obywateli. Pisałem we wcześniejszym swoim komentarzu jak można było rozwiązać problem.
Ale tak faktycznie Mielec nie pierwszy. Tam też jest wiele zdegustowanych osób. Przykłady:
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25846472,miasta-zamykaja-cmentarze-dla-odwiedzajacych-rzecznik-rzadu.html 13:05, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mielecpanymielecpany

7 4

Bardzo nie zrozumiała decyzja odnośnie zamknięcia cmentarza. Tym bardziej w wszystko dookoła funkcjonuje typ ;sklepy ,zakłady pracy ,część usług ,urzędy , transport ,budowlanka itd- tak można wymieniać bez końca. W Mielcu po przeprowadzeniu wnikliwych badań można się zarazić koronawirusem na cmentarzu .🤠 14:14, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123rob 123rob

3 2

To bardzo dobra decyzja, zamykamy wszystko z czego nie można wycisnąć jakiegoś grosza, forsa z placowego nie śmierdzi, dobry przykład to też totolotek, który kwitnie, a zdrapka to produkt pierwszej potrzeby, fajnie 15:00, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbsurdAbsurd

9 3

To zadbali o zmarlych! W sklepach tlumy, w totalizatorach tlumy, na dzialkach rekreacyjnych kwitną spotkania towarzyskie, że palca nie wbije, ale zmarli są bezpieczni. Chory rząd. 15:51, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BibiBibi

3 13

Słuszna decyzja zawsze w święta były tłumy ludzi na cmentarzu a żeby tego uniknąć należało tak zrobić zresztą nie tylko u mas bo w innych miastach też tak jest 18:20, 08.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mikamika

7 0

chyba ci się święta pomyliły bo w sw. wielkanocne nigdy tłumów nie widziałem na cmentarzu .......to są kpiny żeby był taki zakaz każdy ma prawo do odwiedzin swoich bliskich a jak ktoś nie chce to niech siedzi w dom........ 18:58, 08.04.2020


nicknick

0 2

Dokładnie, a ludzie idąc razem nie stosują odstępu. Ostatnio nie miałam szansy przejść obok czwórki spacerowiczów , żeby nie otrzeć się ramieniem...Ludzie urządzają sobie śmiechawki, że z żoną trzeba dystans zachować, a przecież , to chodzi o to by przepustowość była na chodniku w trakcie mijania innych osób, aby nie narażać się wzajemnie na zakażenie. 13:12, 10.04.2020


andeasandeas

2 9

Niestety cmentarze zaliczane są do grupy parków .A niestety w parkach przebywać nie można. I tu się wszystko zgadza .Gdyż od długiego czasu można zauważyć wśród ludności że cmentarz nie jest traktowany jako miejsce spoczynku najbliższych lecz jako miejsce do prześcigania sirmę kto będzie miał ładniejszy grobowuec i co na nim będzie stało ?? To jakiś obłęd koszyczki , janeczka , stroiki , rewia kto dał więcej . To już nie są cmentarze to są miejsca przechadzek i spacerów . A to ma być miejsce spokoju i przypomnienia ludziom że ta ich gonitwa tam się kończy i żeby pam8ętali że nic tam nie zabiorą . A wracając di sprawy tan co dzień jest co najmniej kikkaset ludzi ? i tu pytam po co ? Czego tam szukają ? Towarzystwa znajomych ? 20:24, 08.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

.... ....

3 0

Zastanów się co piszesz pusty człowieku, gdyż nie wiesz co jutro przyniesie ci dzień. Jutro możesz ty zapragnąć odwiedzać najblizszych, lub oni ciebie. 15:27, 09.04.2020


JaJa

0 0

To ze ktoś chce ładnie dla bliskiego przystroić jego grób to co złego? Nie robi się tego na pokaz.. zastanów się człowieku co piszesz wgl. Jestem regularnie na cmentarzu i tam nikogo prawie nie ma codziennie. Nie kompromituj się. 15:29, 14.04.2020


lokiloki

4 1

Do andeasa, czy jak mu tam.
Ja jestem na komunalnym niemal codziennie. Nie pisz *%#)!& Piszesz brednie, cytat z twojego komentarza: "tan co dzień jest co najmniej kikkaset ludzi" (nawet nie umiesz poprawnie pisać). Jak będzie można, to jedź tam, zobacz, jak wyglądają groby. Wygląd wielu z nich świadczy o tym, że nikogo nie było przy nich od Święta Zmarłych, od Bożego Narodzenia, powywracane przez wiatr wazony, znicze itp. Gdyby było, jak piszesz, na cmentarzu codziennie kilkaset osób, to wygląd grobów byłby zupełnie inny. Liczba osób dbających o groby swoich bliskich, tak naprawdę, jest bardzo mała. Nikt z nich nie jedzie tam pospacerować. W taki czy inny sposób wybierają się tam Ci naprawdę wspominający tych, którzy odeszli, po to by oddać hołd zmarłym.
Odnośnie obowiązujących obecnie zakazów. Cytat z "Gazety Prawnej":
"Szkopuł w tym, że zdaniem prawodawcy zarówno zarządcy nekropolii, jak i policja nadinterpretują przepisy. W rozporządzeniu chodziło bowiem - uwzględniając cel regulacji - o tereny zielone służące rozrywce. Zaś w przypadku wizyty na cmentarzu trudno mówić o zabawie.
– Rozporządzenie nie wprowadza zakazu wstępu na cmentarze. To decyzje leżące w gestii zarządców – potwierdza Piotr Müller, rzecznik rządu."
Zastanów się, co piszesz. Nie kompromituj się. 23:15, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karmakarma

3 0

Tytuł powinien być "Mózgi rządzących czasowa zamknięte"! 00:24, 10.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mój NickMój Nick

5 0

Targowisko otwarte, kościół otwarty, a rząd celebruje rocznicę smoleńską..Izolacja wg uznania, czyli punktu widzenia zależnego od siedzenia...:/ Ni to śmiać się, ni to płakać, zwłaszcza, że nie ma ogłoszonego stanu wyjątkowego, więc to wszystko o kant zadu można rozbić. Obowiązkowe maseczki za tydzień dopiero. Dlaczego nie już? Stosujmy izolację jak należy, a nie wybiórczo, bo czymże tu niby mają być wyjątki?
13:08, 10.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

4 0

Dzisiaj w programie koronawirus poradnik TVP info wypowiadał się przedstawiciel komendy głównej policji i stwierdził że nikt nie może nam zabronić odwiedzin grobu bliskich oczywiscie z zachowaniem obowiązujących zasad. 17:25, 11.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%