Zamknij

Umowa na rewitalizację linii kolejowej Mielec - Dębica podpisana [FOTO]

12:13, 17.10.2018 M.B Aktualizacja: 15:44, 17.10.2018
Skomentuj

Sprawniejsze i bezpieczniejsze połączenia kolejowe z komfortową obsługą podróżnych na stacjach i przystankach, zapewnią kolejne inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Podkarpaciu. Podpisano umowę z Krajowego Programu Kolejowego za 188 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na trasie Padew – Mielec – Dębica. Prace umożliwią wznowienie ruchu pasażerskiego i zapewnią sprawniejszy ruch towarowy.

WIDEO:


W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach oraz tory na 32 km odcinku między Mielcem a Dębicą. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów, a także zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

- Inwestujemy w polską kolej, aby stawała się nowocześniejsza i lepiej służyła ludziom. By łatwiejszy dostęp do niej mieli wszyscy mieszkańcy kraju. Linia nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemy przywrócić ją także dla pasażerów. Konsekwentnie realizowany Krajowy Program Kolejowy pozwala zwiększyć standardy tras kolejowych, poprzez modernizację szlaków, przystanków. Olbrzymie środki – 67 mld zł w ramach KPK, przeznaczone na inwestycje, umożliwiają nam osiągnięcie celu, jakim jest kolej bezpieczna, punktualna i komfortowa. Zapewniają one funkcjonowanie transportu kolejowego w Polsce na wysokim poziomie – powiedział Adam Hamryszczak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

- Rewitalizacja linii Padew- Mielec – Dębica nr 25, to ważna inwestycja dla regionu. Dzięki niej pociągi wrócą na trasę, a potrzebujemy dobrych połączeń kolejowych, bo to przekłada się na rozwój gospodarczy i lepsze wykorzystanie  potencjału Podkarpacia. Linia nr 25 łączy aż trzy duże obszary przemysłowe Strefy Ekonomiczne w Mielcu, w Tarnobrzegu i w Dębicy a także daje połączenie z siecią szerokotorową i terminalem w Woli Baranowskiej. Dziewięć lat wspólnych - z europosłem Tomaszem Porębą - starań o remont tego traktu dziś kończy się tym miłym akcentem – powiedział Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.

Wygodniejsze stacje i przystanki

W ramach inwestycji PLK na trasie między Mielcem a Dębicą zwiększy się komfort 9 stacji i przystanków. W miejscowościach Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Nowe obiekty z pochylniami i systemem oznakowania zapewnią wygodniejszą i łatwiejszą obsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W stacji Mielec przewidziano budowę bezkolizyjnego przejścia pod torami, które ułatwi bezpieczne dojście do peronów. Lepszą komunikację w rejonie stacji zyskają także mieszkańcy.

- Inwestycje PLK na trasie Padew-Mielec-Dębica pozwolą reaktywować trasę dla przewozów pasażerskich. Zapewnią komfort podróży i obsługi pasażerów na 9 stacjach i przystankach. Nowe rozwiązania ułatwią komunikację także osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace usprawnią również przewóz towarów. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h a towarowe – 70 km/h – powiedział Piotr Majerczak – Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Sprawne i bezpieczne przejazdy

W ramach inwestycji na odcinku Mielec - Dębica, zaplanowano m.in. wymianę torów na długości 32 km, przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych (6 mostów, 31 przepustów) oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w miejscowości Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia. Prace zapewnią sprawniejszą i bezpieczniejszą jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 70 km/h.

Umowę za 187 778 962,71 zł (netto) na zaprojektowanie prac na odcinku Padew – Mielec – Dębica wraz z wykonaniem robót na odcinku Mielec – Dębica, zrealizuje spółka zależna PLK Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Inwestycja planowana jest w latach 2018 - 2020.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN (wraz z podatkiem Vat), kwota dofinansowania 166 355 438,06 PLN.  

WIDEO - WYWIAD Z PRZEDSTAWICIELEM PKP PLK W TVP

(M.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

Combo1978Combo1978

11 0

czy przy okazji tego remontu można by wyremontowac także przejazd w ciągu ul Wojska Polskiego między Urzędem Celnym a Agmarem. Przecież stan tego przejazdu woła o pomstę do nieba od wielu lat.. O przejeździe na Przemysłowej nie wspominam bo podobno jest planowany remont całej ulicy wraz z rondem pod bramą główną więc rozumiem że przejazd też wyremontują. 12:34, 17.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bez NickuBez Nicku

1 0

Nie, nie można. Powinien Pan wiedzieć że środki publiczne można wydawać na ściśle określone zadania. Przejazdy o których Pan wspomina jak i zresztą cała bocznica do SSE to własność ARP i to ARP wyłoży kiedyś środki na poprawę sytuacji. Dlaczego ludzie cały transport szynowy i to co z nim związane kojarzą z PKP? 08:24, 18.10.2018


reo

Gozdzik93Gozdzik93

10 0

A dzisiaj z tej okazji jeździł przez Mielec szynobus. Wreszcie po tylu latach umowa podpisana. 13:07, 17.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Gozdzik93Gozdzik93

3 0

Szynobus albo fachowo STZ (Spalinowy Zespół Trakcyjny). 13:17, 17.10.2018


Gozdzik93Gozdzik93

5 0

Czytam na forum, a gdzie elektryfikacja. Na elektryfikację przyjdzie jeszcze pora. 13:21, 17.10.2018


ZawiszaZawisza

17 1

I widzę że propaganda działa w najlepsze tyle mil zł a gdzie elektryfikacja linii i to ma być poprawa czego się pytam stawiamy na ekologię a tu zwykła spalinowa plus przepinanie w debicy i do Krakowa zamiast 1 godziny to 3 godziny dziękuję dobra zmiano za taką papranine w Hiszpanii czy w Niemczech dawno linie lokalne maja elektryke bo ruch mały a u nas zastaw się a pokaż się od dupy strony 13:10, 17.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tomektomek

2 3

jak na Mielec parowóz wystarczy narazie 16:32, 17.10.2018


KrzysztofKrzysztof

1 4

Z Mielca do Krakowa w godzinę? Nierealne. Nawet elektryfikacja by nie pomogła.
Z elektryfikacją czas przejazdu wyniósłby około 2h, bez elektryfikacji około 20-30min dłużej. 16:56, 17.10.2018


KapturekKapturek

19 5

Na 3 dni przed wyborami mamy na Heju wysyp artykułów promujących PIS! Śmiechu warte! 13:44, 17.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

teratera

4 4

Bo wreszcie ktoś się kapnął, że tak dużo się robi a nie ma czasu się tym pochwalić.Brawo!!!!!!!!!!!!!!! 14:21, 17.10.2018


rekinrekin

25 7

Szanowni Państwo!
Marszałek Ortyl zawalił wiele rzeczy związanych z modernizacją tej linii. Będzie ona robiona na "odwal się", Mielec nie będzie miał dobrych połączeń pasażerskich!!!
Poważne wady modernizacji linii kolejowej nr 25:
1. Brak elektryfikacji.
2. Likwidacja znacznej części stacji przez co pociągi będą jeździć o złych porach.
3. Brak nowych przystanków m. in. przy Parku Przemysłowym i w pobliżu Lotniska w Mielcu (podczas modernizacji linii Rzeszów - Kolbuszowa - Tarnobrzeg powstało siedem nowych przystanków a większość starych została przesunięta bliżej zabudowań natomiast w przypadku linii mieleckiej ktoś celowo tego nie zrobił).
4. Perony w Mielcu będą za krótkie (w Kolbuszowej i Tarnobrzegu są dwa razy dłuższe) przez co pociągi dalekobieżne zamiast przez Mielec będą jeździć przez Rzeszów!!!
5.Nie zaplanowano parkingów (Park & ride) w pobliżu stacji i przystanków.
6.Nie zaplanowano chodników do stacji i przystanków.
7.Brak przywrócenia Hetmana i Lubelki (brak odpowiedzi PKP Intercity przy tworzeniu specyfikacji przetargowej.

Podkreślam, że linia przez Mielec stanowi najkrótsze połączenie Lublina z Krakowem. Mielec mógłby na tym skorzystać i mieć dobre połączenia ze światem tak jak Dębica. Niestety ktoś spier...ł ten przetarg i to zamówienie po to by pociągi pasażerskie nie miały w Mielcu racji bytu.
Panie Marszałku Ortyl - nie wiem czy został Pan oszukany czy po prostu brak Panu dobbrej wolii i zaangażowania!!! Może powodem jest że część Pana rodziny ma nieruchomość położoną blisko torów? Szkoda, że w tak mierny i szkodliwy dla Mielca sposób podszedł Pan do tej kwestii!!! 13:45, 17.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

junojuno

5 9

Remont tej linii z myślą o ruchu pasażerskim to jest nonsens ekonomiczny. Kto dzisiaj będzie dojeżdżał tym pociągiem? Również ruch towarowy jest śladowy - chyba że Krono będzie korzystać :( 13:46, 17.10.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Zygmunt 7 WazaZygmunt 7 Waza

7 0

A czym dowieziesz węgiel do elektrociepłowni, Ty się myjesz zimną wodą? chcesz brudny do szkoły czy pracy chodzić? nie zabronię ale i nie pochwalam. 13:53, 17.10.2018


EllenEllen

7 0

"Kto dzisiaj będzie dojeżdżał tym pociągiem?"

W sumie to jest kto, wystarczy żeby im się chciało.
Bardzo, bardzo dużo osób dojeżdża do Mielca do pracy. Rano, od strony Dębicy jest cały sznur samochodów, jeden za drugim. Często kolumny mają po 15-20 samochodów. Z Tuszymy i Rzemienia dojeżdżają do szkoły.
Więc jakby się wstrzelili z grafikiem to sporo osób może korzystać. 14:46, 17.10.2018


;;

3 0

Kolejny egzemplarz z ery "Deptuły łupanego' 19:40, 17.10.2018


W50SW50S

11 7

NASTĘPNY CHWYT PRZEDWYBORCZY TZW. "DOBREJ ZMIANY". PYTANIA DO PANÓW ORTYLA I PORĘBY :
- CZY ZOSTAŁY PRZEPROWADZONE BADANIA ILE OSÓB JEST PRZYSZŁOŚCIOWO ZAINTERESO-
WANYCH JAZDĄ SZYNOBUSAMI, A SZCZEGÓLNIE TYCH DO MIELCA I Z MIELCA ?, 14:45, 17.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

C.D. W50SC.D. W50S

12 1

- DLACZEGO NIE WZIĘTO POD UWAGĘ MODERNIZACJI BOCZNICY KOLEJOWEJ STACJA
MIELEC-STREFA EKONOMICZNA Z BUDOWĄ PERONÓW? TYLKO DOWÓZ DO I Z PRACY
BĘDZIE ROZRUCHEM NA POWRÓT INNYCH LUDZI DO KORZYSTANIA Z SZYNOBUSÓW, POD
WARUNKIEM ŻE BĘDĄ JEŻDZIĆ PUNKTUALNIE.
- DLA PRACOWNIKÓW DOJEŻDŻAJĄCYCH DO STREFY OD STRONY DĘBICY I TARNOBRZEGA
BUDOWA NA STACJACH PARKINGÓW NA SAMOCHODY KTÓRYMI TAM DOJADĄ. WCZEŚNIEJ
W MIELECKICH ZAKŁADACH PRACY PRZEPROWADZIĆ POPRZEZ ANKIETY ANALIZĘ ILU PRA-
COWNIKÓW SKORZYSTA Z TAKIEJ FORMY I Z KTÓREJ STACJI. POZWOLI TO NA DOSTOSO-
WANIE ILOŚCI MIEJSC NA PARKINGACH. MIASTO I ZAKŁADY PRACY WINNY WSPOMÓC FI-
NANSOWO TYCH PRACOWNIKÓW, GDYŻ TYM SPOSOBEM ODCIĄŻY SIĘ NATĘŻENIE RUCHU
NA ULICACH MIASTA, A CO ZA TYM IDZIE POPRAWI JAKOŚĆ POWIETRZA.
BEZ TYCH INWESTYCJI NIC TO MIELCOWI NIE DA I SZKODA TYLKO KOLEJNYCH MILIONÓW!!!
15:16, 17.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ForilForil

12 1

Co z bocznica? Co z przystankiem przy strefie rzochowskiej? Co z dalszym ciagiem na Padew? 15:40, 17.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ku..ku..

15 1

Tyle lat czekania i kolejna inwestycja spartaczona ,śmietanka przedwyborcza . Dlaczego nie ma elektryfikacji ,trasy na strefę gdzie bez korków można by wrócić o 15 do centrum . Przeniesienie rampy rozładunkowej na strefę 16:17, 17.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Panie pośle Poręba nPanie pośle Poręba n

9 0

Przetarg jest kompletnie niedopracowany. Niechlujstwo widoczne jest gołym okiem. Ktoś sobie jaja zrobił z Ortyla. Jestem zwolennikiem PiS. Widzę jak tą kwestię wykorzystują przeciwnicy PiS w kampanii wyborczej ale nie ma się co dziwić.
19:44, 17.10.2018


PytającyPytający

14 1

Co u licha w godzinach pracy robi tam Pani Dyrektor pogotowia? Po co powoływać kogoś na takie stanowisko skoro nie ma czasu zająć się swoimi obowiązkami i rozwijać działalności swojej firmy. 20:56, 17.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ukrywanie wad specyfUkrywanie wad specyf

10 2

Hej mielec ukrywa niedoróbki tej modernizacji. nawet ogólnopolski Rynek Kolejowy zwrócił dziś na to uwagę stwierdzając, że: "istnieją poważne wady w specyfikacji. Zwracają uwagę na to, że obsługa Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu wyczerpie przepustowość, co uniemożliwi przywrócenie ruchu pasażerskiego. Jak dodają, w ramach inwestycji przewidziano likwidację stacji w Rzochowie, która do tej pory pełniła funkcję stacji pomocniczej dla ruchu towarowego z Mielca. Więcej uwag można znaleźć tutaj."
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powrot-kolei-do-mielca-pieniadze-sa-wykonawcy-brak-88828.html 21:45, 17.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xx

5 13

1. Elektryfikację można przeprowadzić później jak znajdą się środki. To nie koniec świata że teraz jej nie ma a dodatkowe 70mln zł na elektryfikację to nie jest mało.

3. Jest lekka różnica między budowaniem nowych przystanków na szlaku a budowaniem nowych przystanków na bocznicy kolejowej. I gdzie niby miałyby te przystani powstać?

4. No i co z tego że Kolbuszowa ma peron 400m a Tarnobrzeg ma peron 300m? Jak to wykorzystują? Nijak. Obecnie pociągi które zatrzymują się na tych stacjach mają 2 lub 3 wagony co z lokomotywą daje maksymalną długość 100m. wykorzystanie peronu w 25%/33%

6. W każdej chwili można zaplanować. Koniec prac najwcześniej za 2 lata. Jest jeszcze czas by zaplanować i wybudować. Nie musi być robione wszystko na raz.

7. Na narzekanie o braku Hetmana poczekaj do zakończenia prac i utworzenia rozkładu. Nikt przy zdrowych zmysłach nie powie Ci wprost co będzie tutaj jeździć za kilka lat bo nikt tego nie wie. 21:48, 17.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PóźniejPóźniej

6 0

Wszystko można zrobić później, modernizację też można zrobić później... Na 100 m peronu na jedynej ważnej stacji na tej linii też brakło? 22:13, 17.10.2018


KellyKelly

6 1

To po co będzie 200 m peronu w Mielcu? Niech pan/pani zaproponuje skrócenie do 80 m. Będzie w sam raz jak na pana/pani horyzonty... 22:16, 17.10.2018


Kaśka_91Kaśka_91

7 2

Jeździłam 12 lat temu szynobusem co weekend do babci wygoda. Można było rower zabrać i cicho wygodnie się jechało. Co najważniejsze połączenie będzie z Dębicą skąd odjeżdżają pociągi na całą Polskę. Nie mogę się doczekać !!! 07:41, 18.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolololo

1 2

Ciekawe w którym miejscu są tory przez Przecław ?
10:57, 18.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MAX MIX toro lipa!!MAX MIX toro lipa!!

3 11

Powstaje pytanie? Komu potrzebna jest ta linia kolejowa. Oprócz Kronospan, Elektrowni i może jednej firmy handlującej węglem. Nie widzę w Mielcu chętnych do tego typu transportu towarów. Nikt nie kupuje tak wielkich ilości materiałów do produkcji na terenie Mielca. Firmy nie maja funduszy ani potrzeb na tzw. zakupy wagonowe. Ilości przewożone Transporterem samochodowym są na dzień dzisiejszy bardziej atrakcyjne. Wielkość naszego kraju powoduje, że wygodniej jest wysłać tzw. tira który dostarczy towar do samej firmy prosto od dostawcy max 700 km. Transport kolejowy wymaga wielokrotnych przeładunków, dowozu do bocznic, a po dotarciu do celu załadunku na transport samochodowy i dostarczenie do magazynu firmy. Jest to drogie i czasochłonne. Łatwiej wysłać towar transportem samochodowym który dostarczy zamówiony ładunek na TZW. próg. Będzie szybciej i prościej, niż bawić się z załadunkiem i wyładunkiem wagonów, które mogą jechać kilka dni. Gdyby Mielec miał jakieś kopalnie lub huty miało by to sens. W przypadku Mielca mamy do czynienia z produktem w większości drogim jednostkowo o ma małe masie i gabarytach wymagającego szybkiej dyslokacji. Transport kolejowy osób też ma mały sens. Miejsce poprowadzenia linii klejowej powoduje konieczność dojazdu klientów do stacji kolejowych często z siedlisk mocno oddalonych od linii kolejowej. Zabudowa podkarpackich wsi jest rozciągnięta na kilka a bawet kilkanaście km. To nie zwarta zabudowa wiosek i miasteczek znanych z zachodniej Europy. W jakim celu dojeżdżać do dworca czy stacji kolejowej, jak za niewiele większe środki dojedziemy na miejsce pracy , nauki czy na zakupy transportem indywidualnym. Jak dostać się ze stacji kolejowe w Mielcu do SSE Dzisiaj jest to trudne, a co będzie jak ilość osób się zwiększy. Ile to zajmie czasu? Lepiej jechać samochodem lub autobusem lub busem, który odbiera klientów z okolicznych miejscowości i dowozi ich w bezpośrednie sąsiedztwo zakładów w strefie, lub do centrum miasta. Lepiej tą kasę było wydać na budowę kolejnych dróg i mostów oraz parkingów. Był by lepszy efekt. Na dzisiaj na odbudowie linii kolejowej zyska potentat w smrodzeniu czyli firma Kronospan. Będzie jeszcze więcej smrodu. Brawo PiS! PS. Gdzie zamówienie na helikoptery od szalonego Antka? Czy obiecanki kandydatów z PiS są tak wiarygodne jak obiecanki byłego szefa MON V-ce prezesa PiS? 00:46, 19.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobRob

10 0

Tiry na tory! 13:33, 19.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LPK1LPK1

7 0

Wcześniej czy pózniej transport kolejowy wróci do łask z uwagi na przepustowość dróg polskich i koszt ich utrzymania ,
dla " tirów "wszystkie drogi już powinny być płatne. Na głównych kierunkach zachód- wschód i północ -południe "tiry z ładunkiem " już teraz na wagony i przejazd przez Polskę z odciążeniem dróg, już dawno to rozwiązanie tak proste powinno mieć miejsce , poprawi to bezpieczeństwo i uchroni drogi przed dewastacją . 18:11, 20.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pekapeeeepekapeeee

1 0

Kiedy początek robót budowlanych ? 08:10, 02.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

początek pracpoczątek prac

0 0

Redaktorze prosimy o kolejne informacje z terminami.
11:41, 31.01.2019


0%