Zamknij

Pokazali nasze dziedzictwo we Lwowie

08:55, 25.10.2018 M.B Aktualizacja: 08:57, 25.10.2018
Skomentuj

Niebanalne podejście do tematu, dobra zabawa oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego była kluczem do sukcesu uczniów mieleckiej „trójki”. Uczniowie wywalczyli sobie miejsce w międzynarodowym konkursie „Dziedzictwo i ja”. Właśnie wrócili ze Lwowa. 

Konkurs odbył się w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020. Jako, że rok 2018 jest rokiem Europejskiego Dziedzictwa Kulturowego.

- Głównymi założeniami konkursu było przekazanie różnorodności kulturowej regionów przygranicznych oraz inspirowanie pomysłów jak chronić i promować wspólne dziedzictwo. Każda z drużyn reprezentujących swoją szkołę miała do wykonania trzy zadania – tłumaczy Alicja Stachura-Malczyńska, nauczycielka j. angielskiego oraz opiekun grupy.

– Musieliśmy zrobić oryginalną prezentację po angielsku. W projekcie musieliśmy ciekawie opowiedzieć o naszym mieście, szkole, zainteresowaniach jak i liczyła się autoprezentacja. Drugie zadanie polegało na zaprojektowaniu logo na koszulkę, trzecie zadanie sprawiło nam najwięcej przyjemności. Opierało się na przygotowaniu ciekawego zdjęcia charakterystycznego budynku lub obiektu oraz wypromowanie go w mediach społecznościach – dodaje nauczycielka. 

Podczas realizacji ostatniego uczniowie wpadli na pomysł by cofnąć się w czasie do XIX wieku. Wnętrza Muzeum Regionalnego w Pałacyku Oborskich nadawały się do tego najlepiej. I to właśnie tam powstały zwycięskie fotografie. 

To właśnie ten pomysł docenili jurorzy konkursu, zapraszając grupę z "trójki" do Lwowa. Tam ze swoimi rówieśnikami z Ukrainy i Białorusi wzięli udział w zgrupowaniu, które było podsumowaniem kilku miesięcy prac.  

- Decydując się na udział w konkursie, przede wszystkim chcieliśmy się dobrze bawić, rywalizacja była gdzieś z tyłu – mówi Julia Lonczak, uczennica klasy siódmej  - Szlifowaliśmy swój angielski, a przy okazji naprawdę dużo dowiedzieliśmy się o  historii naszego miasta i regionu – podsumowuje Alicja Stachura-Malczyńska. 

W projekcie wzięło udział 4 uczniów z siódmej klasy: Julia Lonczak, Jagoda Dziekan, Jan Wanatowicz i Alan Stanos.

(M.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%