Nie ma już wątpliwości - konkurs na stanowisko dyrektora mieleckiego pogotowia zostanie powtórzony. Przypomnijmy, że Wojewódzki Sąd Administracyjny unieważnił procedurę, w której na dyrektor wybrano Marię Napieracz. Czy w nowym konkursie ma ona jakiekolwiek szanse?
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego i wybrania kandydata na stanowisko Dyrektora Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnego Publicznego Zakładu w Mielcu - nad takim punktem obradować będą w piątek powiatowi radni. Tym samym nie ma już żadnych wątpliwości, że odwołany przez WSA w Rzeszowie konkurs musi zostać powtórzony.
Przypomnijmy, że wokół ubiegłorocznego konkursu bardzo szybko narosło wiele kontrowersji. Ten odbył się bowiem w przedwyborczej atmosferze. Zarówno do Zarządu Powiatu jak i Rady Powiatu poprzedniej kadencji wpłynęły wnioski o unieważnienie konkursu. Prawdopodobnym uzasadnieniem miała być zależność członków komisji konkursowej względem kandydatki, która była wicestarostą. Zarząd Powiatu ub. kadencji uznał jednak wniosek o unieważnienie za bezzasadny, a Rada Powiatu uznała, iż nie leży to w jej kompetencjach.
Takie załatwienie sprawy nie satysfakcjonowało Pawła Pazdana, obecnego wiceprezydenta Mielca, który złożył skargę na decyzję Zarządu Powiatu ubiegłej kadencji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. W drugiej połowie kwietnia WSA orzekł w tej sprawie przyznając Pazdanowi rację.
Dzisiaj można się spodziewać, że Maria Napieracz ponownie przystąpi do konkursu. Trudno jednak spodziewać się jej wyboru przez komisję, której skład wybierze koalicja rządząca w powiecie. Nie do końca jasne są w tej kwestii plany Pawła Pazdana, który obecnie jest wiceprezydentem Mielca - czy zdecyduje się na udział w konkursie, a w przypadku wygranej porzuci funkcję wiceprezydenta? To wyjaśni się w najbliższych tygodniach.
Jaś11:27, 11.06.2019
Pani Napieracz popełniła błąd i jasne jest że w komisji konkursowej byli pracownicy podlegli pani v-ce staroście a póżniejsze decyzje Zarządu Powiatu i Rady Powiatu gdzie PIS miała większość było tylko ratowania stanowiska partyjnej koleżanki po błędnej decyzji 11:27, 11.06.2019
SOY11:53, 11.06.2019
Wygląda na to, że "Tęczowi" wsadzą na wszystkie intratne stanowiska wyłącznie swoich ludzi, od dyrektora szpitala, prezesa MZBM, Rad ńadzorczych spółek miejskich po dyrektorów szkół. Byle by spełniali podstawowe kryterium: "cenne doświadczenie" w PRL. 11:53, 11.06.2019
zxs12:48, 11.06.2019
No widzisz? Jakby Pis nie wsadził swoich kolesi to by ich teraz nie trzeba było wymieniać. Albo jakby ich wsadził zgodnie z prawem to by nie trzeba było konkursów unieważniać. 12:48, 11.06.2019
Leon13:05, 11.06.2019
Zwycięzca bierze wszystko, takie jego zbójeckie prawo.
Nie oszukujmy się obecny system prawno-polityczny w tym kraju, to tylko ciepłe koryto dla całej masy pożal się boże "fachofców", wiecznych dyrektorów, asystentów itp.
Śmiem twierdzić, że znaczna ich większość nadaje się góra na kasę do Biedry ;-) 13:05, 11.06.2019
mm13:49, 11.06.2019
w pism państwie to nawet konkursów nie ma tylko nominacja mierny ale wierny . 13:49, 11.06.2019
jaś18:27, 11.06.2019
dlaczego nazywasz władze ,, tęczowymi ,, to tak jakby takich jak ty nazwał ,,miłośnicy księży pedofili i taty Tadeusza,, 18:27, 11.06.2019
My 13:07, 11.06.2019
Byly pan starosta myslal ze pis nigdy w Mielcu nie przegra wyborow i zrobil pani Napieracz niedzwiedzia przysluge teraz marszalek wsadzil go pzdw w Mielcu i po krzyku a pani Napieracz zostala z reka w nocniku 13:07, 11.06.2019
Doktorek Znachorek13:29, 11.06.2019
Wybierzcie mnie na dyrektora pogotowia, jeszcze ja nie byłem dyrektorem a chcem nim byc, i tak ma być. 13:29, 11.06.2019
Zawisza13:41, 11.06.2019
Po primo to ja się pierwszy zgłosiłem, po drugie primo z zawodu jestem dyrektorem, po trzecie primo kupię bank za złotówkę, Stachu oddaj moje piniondze za las 13:41, 11.06.2019
jusb13:56, 11.06.2019
kolesiostwo czasem wyłazi bokiem, a czasem nie,
mam problem, sędzina mielecka mocno zakulisowo umaczana w politykę, szefowa powiatowej komisji wyborczej poprzednich wyborów, skandalicznie załatwiła mnie na cacy dla kolesiostwa pisiorów,
w odróżnieniu jak mniemam są poza nimi działacze/członkowie pisowscy, którzy dziwnie milczą, zachowując biernie w tej sprawie
13:56, 11.06.2019
Yks16:20, 11.06.2019
Niestety nawet w tych komentarzach po prostu cieknie obłuda i zakłamanie , przecież wiadomo że każdy dyrektor pogotowia będący poprzednikiem pani napieracz nie zjawił się tam z przypadku i następny też z przypadku się nie zjawi! a wręcz być może w wyniku bardzo grubych konkretnych działań więc zarzucanie komuś takich rzeczy jest po prostu żenujące. natomiast z tego co słychać to ona się sprawdza i dla dobra pogotowia właśnie to się powinno liczyć 16:20, 11.06.2019
woj 07:09, 12.06.2019
Pogotowia tak ale komuchów nie. 07:09, 12.06.2019
Wicek16:23, 11.06.2019
Chyba nie wierzycie w to że nowy dyrektor będzie spoza układu? i pod kątem tego będzie się niby różnił od wyboru pani napieracz! Chachacha!Chyba sobie jaja robicie i sami się ośmieszać. Ten kto usiądzie teraz na stołku usiądzie nim tylko i wyłącznie ze względów politycznych i z politycznego układu, za sprawą kolesiostwa. I to coś mi się zdaje że może to być z samego czubka świecznika 16:23, 11.06.2019
Obiektywnie16:32, 11.06.2019
Ja w politykę to nie umiem, jestem z tego słaby ale to co wiem to wydaje mi się że jednak za tego zarządu powiatu i w tym szpitalu i w tym pogotowiu jednak dzieje się lepiej. Jakby pani Marii Napieracz dali spokój i pozwalają jej pracować ,natomiast ten dyrektor szpitala też jakby wyciąga ten szpital trochę z cienia .nawet dzisiaj w Nowinach jest wywiad z jakąś osobą lekarką albo pielęgniarką z SOR w Mielcu. Może i by te placówki znowu wyszły z cienia, bo wydaje mi się że ten nowy starosta jest mniej oszalały politycznie. Ale zobaczymy co się stanie i co tu sie liczy. 16:32, 11.06.2019
Anka W.16:35, 11.06.2019
W takich placówkach polityka w ogóle nie powinna istnieć! Ale oczywiście istnieje od wieków więc teraz zamiast się wygłupiać i udawać że tak nie jest to może lepiej faktycznie dać szansę tej kobiecie Skoro są o niej dobre opinie. 16:35, 11.06.2019
Rypka16:38, 11.06.2019
Już samo to odwołanie się, moim zdaniem, od wybory tej dyrektor świadczy o tym że los pogotowia nikogo nie obchodzi. ważne żeby dowieść jakichś tam niby racji, które są karykaturą prawdy, bo przecież wiadomo jak było jest i będzie. Czyli dokładnie tak samo jak w przypadku wybory obecnej dyrektor. No chyba, ze po prostu o odzyskanie fajnego stołka i tyle :( okaże się. 16:38, 11.06.2019
Maryjusz16:45, 11.06.2019
Z drugiej strony tej nowy dyrektor szpitala jest nie stąd, nie jest uwikłany w sitwę tutaj a jakos działa i coś tam już widać. Może pójdą tym tropem i postawią na kogoś sensownego. 16:45, 11.06.2019
Waldi Bryk16:41, 11.06.2019
Bezstronna komisja? Czy Wy sie sami czytacie? "Trudno jednak spodziewać się jej wyboru przez komisję, której skład wybierze koalicja rządząca w powiecie. " 16:41, 11.06.2019
Docena16:57, 11.06.2019
Mówcie co chcecie ale za poprzednich rządów wokół tych naszych placówek służby zdrowia cały czas była jakaś nerwówka, zamieszanie, zarzuty, wojny, a to o czyjeś oko, a to o stanowisko dyrektora, albo nowy albo w ogóle brak albo tymczasowy albo w szpitalu traktowany jak wróg, albo odwołanie konkursu. Jakas taka wiejska zabawa ze sztachetami. Teraz jakby się wyciszyło, uspokoiło, więcej takich normalnych rzeczy dla ludzi się tam robi . Może po prostu czasem warto dać spokojnie robić coswoje ... 16:57, 11.06.2019
Ewa06:15, 12.06.2019
Sądzę żeby komukolwiek polityka dała robić swoje, nawet napisanie czegoś takiego powoduje że są łapki w dół od PISu ;) oni by nie umieli 06:15, 12.06.2019
Relikt17:08, 11.06.2019
Jak się tak patrzy jako zwykły mieszkaniec i pacjent na pogotowie to ono się wydaje jednak bardzo nowoczesne i takie dynamiczne. naprawdę dużo się tam dzieje i to widać. Trzeba by pewnie zapytać pracowników jak to wygląda od środka, ale moim zdaniem to nie jest jakaś zapyziała komórka z PRL, której się musimy wstydzić. Czyli widocznie jest też w tym zasługa obecnie dyrekcji. 17:08, 11.06.2019
Na marginesie17:29, 11.06.2019
Przez wiele lat nie miałam do czynienia z żadnymi ratownikami i wszelkie opinie o nich ani mnie grzały ani się, ale los tak sprawił że w ciągu bardzo krótkiego czasu miałam kontakt aż z trzema karetkami i nie będę kłamać, bo jak młode chłopaki pierwszy raz weszli do domu a to sytuacja tragiczna to sobie pomyślałam : o mój Boże co te chłopaczki mogą zdziałać? i do dziś się wstydzę tych myśli bo powiem wam z ręką na sercu że właśnie ci młodzi ludzie są niesamowicie wykształceni ,taktowni, ludzcy, profesjonalni. a były to aż 3 zespoły, może nie każdy aż tak sympatyczny ale ani jeden nie zawiódł! i żaden z nich nie wykazał się zniecierpliwieniem chamstwem. Nie, a wręcz ofiarnością za ostatnim razem i walka o życie ile jest nadzieja. warto o tym mówić bo dla wielu z nas to jest ciągle zawód nowy i wykonywany przez osoby młode i sami nie wiemy co o tym myśleć A to są bardzo zdolni i ambitni ludzie. zresztą sami widzicie nawet tu na Hej, że jak są jakieś kursy takie dla nich, to zawsze jest cała sala. wcześniej nie zwracałam na to uwagi, ale teraz mi się rzuca w oczy, że dużo pogotowie wychodzi do ludzi. nie wiem na ile to że oni się angażują to jest zasługa dyrekcji A na ile ich samych. ale wydaje mi się że gdyby dyrekcja była zła i nie wymagała niczego to oni też by aż tyle z siebie nie dawali. 17:29, 11.06.2019
Bdjnd18:38, 11.06.2019
PaniNapieracz jak widać nie dobrze zorganizowała konkurs czy służby jej podległe starostwa i teraz jest konsekwencja ale ze się nie odwołała od wyroku sądu to ja się dziwie zawsze taka aktywna w tematach . Teraz pewnie wróci pan kolacz bo go wywalili z Proszowic. 18:38, 11.06.2019
woj 07:17, 12.06.2019
Znowu będą po pijaku bombardowane emkaesy na Mielcu ? 07:17, 12.06.2019
Zdziwiony19:23, 11.06.2019
Panie Pazdanie, po co zmieniać kogoś, kto jest dobry w tym co robi ? 19:23, 11.06.2019
marcin11:04, 12.06.2019
Pani N. jest dobra jako przewodnicząca rodzin katolickich. Łapie wszystkie stołki po kolei z gminy Radomyśl wlk. a teraz do powiatu mieleckiego. 11:04, 12.06.2019
Dzej19:38, 11.06.2019
Nie lubie tej napieracz ale tęczowi wymieniają wszędzie gdzie się da !!! Opanowali PUP, Szpital, MZBM, Elektryk, chcą wepchać Mleczke na dyrektora ZST, pomimo, że obecny dyrektor sprawdził się w 100%, PiS miał za miękkie serce ratując Bieńka i bryle i dając im stanowiska w poprzedniej kadencji, ale kto ma miękkie serce ten ma twarda dupe 19:38, 11.06.2019
Mielcok21:08, 11.06.2019
Były starosta to ogólnie miał za miękkie serce mimo ze niektórzy pokątnie robili z niego twardego szeryfa który kosi równo/ a chlopina zamiast tak działać myślał ze ma sprzymierzeńców obok siebie a się okazało ze gdy tylko glowe odwrócil to mu przysłowiowy noz w plecy wbili 21:08, 11.06.2019
Tak, 23:58, 11.06.2019
Dokładnie, ale poczekajmym.. 23:58, 11.06.2019
Hehehehehe06:28, 12.06.2019
No ty popatrz jakie maleńkie biedactwo, aż mi się łezka zakręciła w oku. od tych *%#)!& Nawet do szeryfa mu było daleko. 06:28, 12.06.2019
Dowcip06:29, 12.06.2019
Mial miękkie serce! "you made my day" :'D 06:29, 12.06.2019
Johanes21:20, 11.06.2019
W Mielcu panoszy się pisowska hucpa czy potrzeba aż tak dużej inteligencji, żeby to w najbliższych wyborach w końcu uporządkować? 21:20, 11.06.2019
To jasne04:36, 12.06.2019
Nic nie rozumiesz człowieku, złamania prawa sąd orzekł 04:36, 12.06.2019
Anka06:33, 12.06.2019
tylko że być może orzekł by tak w każdej sprawie powołania dyrektora w pogotowiu, o ile ktoś by po prostu poszedł do sądu. zresztą sądzę, że nawet gdyby wygrał drugi kandydat też byłby taki sam wyrok sądu, bo komisja nie była dla niego bezstronna. siedział w niej przyjaciel i stronnik polityczny kandydata. Ktokolwiek by nie wygrał to nie byłoby tak, że sprawiedliwie. Taki paradoks. 06:33, 12.06.2019
bolek12:28, 13.06.2019
daj sobie spokój z tą durną demokracją
chcesz jak "bolek" takiej demokracji jak
była za komuny 12:28, 13.06.2019
Grześprzezwieś06:42, 12.06.2019
Uważam że akurat za pogotowie to nie ma powodów do wstydu. Nie ma że dziadowanie jak w innych stacjach, bo brak, sprzętu, nowoczesnych karetek i pełno ratowników przerobionych z nie wiadomo kogo o średniej wieku emerytalnej. I wiedzy delikatnie mówiąc niepełnej. A właśnie tak jest w wielu innych pogotowiach, a wiem, bo rodzinę w starszym wieku, która korzysta z takiego ratunku mam akurat w innych stronach. To jest placówka na poziomie, którą tez widać. Nie dlatego że się karetka rozleciała na zakręcie, tylko dlatego że chłopaki mają różne inicjatywy, też takie jakby edukacyjne dla nas. Poszukajcie sobie, ciekawe rzeczy. 06:42, 12.06.2019
Do Dzej14:28, 12.06.2019
Dokładnie! Ja jednak liczę na rozsądek powiatu w kwestii "konkursowych" stołków na pogotowiu i w ZST. Skoro dyrekcja się sprawdziła w 100%, po co wymieniać lepszy model na gorszy? Zwłaszcza, że tu chodzi o dobro pacjentów czy też uczniów. Taki trudny rok się kroi dla dzieci i nauczycieli, a oni będą na siłę zmieniać?! Ludzie na nich zagłosowali bo obiecali inny styl polityki, a tu lipa .Wyszłoby na to samo- kolesiostwo i nic więcej. Merytoryczne argumenty nieważne, ważne barwy partyjne... Tak by to miało wyglądać panowie? Razem dla Mielca czy tylko dla siebie? 14:28, 12.06.2019
kiki15:12, 12.06.2019
Szkoda, ze gdy rządzili poprzednicy i obsadzali swoimi nie było takiego,, głosu rozsądku" i teraz bierzecie ,,na litość". A dyr. pogotowia okazuje się może być każdy, nauczyciel, bankowiec, leśnik...byle ,,swój" i zaakceptowany przez mieleckiego kadrowca. 15:12, 12.06.2019
Obiektywny01:31, 14.06.2019
Dyrektor ZST kompetentny, fakt. Mam nadzieję, że osobowo pozostanie bez zmian - obecny dyrektor ZST zna się na rzeczy, jest wartościowy i merytoryczny.
Pogotowie bezapelacyjnie do wymiany - jakosc zarzadzania to dno i wodorosty, takiego syfu dawno nie było i podobno jednostka finansowo się stacza - jeśli to prawda, to nie ma nad czym się zastanawiać, ratować pogotowie przed katastrofą finansową i w zarządzaniu personelem. 01:31, 14.06.2019
Igór14:58, 12.06.2019
Karuzela stolkowa trwa a jakieś inwestycje to obecny zarząd robi czy kończy to co Tymuła rozpoczął albo załatwił 14:58, 12.06.2019
Do Kiki15:40, 12.06.2019
Na jaką litość??? Ja na nich głosowałem, nie na PIS. Obiecywali inne standardy i czuję się oszukany!!! Że tamci byli mściwi i wymieniali swoich to mnie nie dziwiło i bylem przyzwyczajony. Teraz oczekuję kierowania się dobrem nadrzędnym a nie kolesiostwem! Tak mi obiecano! 15:40, 12.06.2019
Ewa15:56, 12.06.2019
Pogotowie to jedna wielka porazka. Dwoch lekarzy emerytow na przemian i nawet doroslym strach isc a co dopiero dziecko wziac tam jak jest potrzeba. 15:56, 12.06.2019
do Ewa16:13, 12.06.2019
Chyba masz na myśli nocną i świąteczną opiekę zdrowotną, która jest komórką szpitala a nie pogotowia.
Pogotowie to "wyjeżdżające"karetki
pozdrawiam 16:13, 12.06.2019
Ewka Więc 21:00, 12.06.2019
Tragicznie żenujące to jest to jak ludzie w ogóle nie mają pojęcia o świecie, w którym żyją, żadnej podstawowej wiedzy. wszystko im się myli ale wcale im to nie przeszkadza wydawać tak poważnych osądów! człowieku, nie wiesz o czym mówisz, o kim, mylisz placówki, co jeszcze ostatecznie mogę zrozumieć bo nie każdy studiuje polską służbę zdrowia. Ale oburza że pomimo swojej kompletnej ignorancji jednak śmiesz kogokolwiek oceniać. najpierw zdobądź trochę, minimum wiedzy bo dzisiaj już są takie możliwości. Wpisz sobie w google co to jest pogotowie, co to jest SOR, co jest szpital i wtedy dopiero kogokolwiek oceniaj .a po drugie ci lekarze których tak objeżdżasz, całe swoje życie poświęcili pacjentom i to że są starzy nie oznacza że są *%#)!& Pracują, bo nie ma żadnych innych chętnych lekarzy, a za to odpowiedzialny jest rząd, chory system, PiS na który pewnie głosujesz, co? I nie zastanawiasz się kto tak urządził służbę zdrowia że nie ma kto dyżurować w nocnej i świątecznej w szpitalu? 21:00, 12.06.2019
Jankes17:33, 12.06.2019
Będziecie tęsknić za starosta Tymula mówili ludzie i mieli racje, chłop tyrał od świtu do nocy i coś się działo , a sprawy kadrowe dla niego były tematem podrzędnym a dla nowej - starej - ekipy to temat wiodący bo w innych pozytywnych dość cicho 17:33, 12.06.2019
Yeti20:51, 12.06.2019
ludzka bezczelność nie zna granic Jak można wygadywac takie rzeczy? jeżeli się wie jak było? Chyba że ślepy byłes 20:51, 12.06.2019
Ewka20:54, 12.06.2019
Pijesz? Nie pisz! 20:54, 12.06.2019
Smuteczek17:40, 12.06.2019
Tymułę zgubiła pycha i brak pokory. Obawiam się, że "nowa" władza zmierza w tym samym kierunku :( 17:40, 12.06.2019
Eks20:53, 12.06.2019
a może nie ? wydaje mi się że nowy dyrektor szpitala spoza Mielca jakoś tam przędzie pomimo tragicznej sytuacji szpitala. A przynajmniej tak to pozornie wygląda z perspektywy ludzi którzy znają w szpital jako postronni, czyli z mediów i z opowieści pracowników czy tam ich rodzin. 20:53, 12.06.2019
Obiektywny01:18, 14.06.2019
Moje skromne zdanie jest takie, że dotychczas nielegalnie (wyrok wsa) wybrana kobieta to przykład klasycznego korytnika. Po tym jak P.Pazdan odwołał się do WSA, ona w rozpaczliwym tonie pytała poprzez media...po co to w ogóle ruszać... Czyli można przypuszczac, że mogła wiedzieć od początku, mieć świadomość tego, że została wybrana na to stanowisko niezgodnie z prawem, a mimo to z zadartym nosem fuche przyjęła, choć bladego pojęcia o zarządzaniu pogotowiem nie miała. Pytanie, bo chodza takie sluchy...czy prawdą jest, że gdy wiadome już było, że pis nie będzie rządzić w powiecie, to przed końcem starej kadencji wysępiła podwyżkę uposażenia? Ciekawe by to było, bo potwierdzało by opinie na jej temat, że tylko kasa się liczy. Szkoda pracownikow pogotowia, bo tez wiele mozna przykrego posluchac. Ciekawe czy kobieta ma choc odrobine honoru, bo jeśli nie ma to wystartuje w konkursie. 01:18, 14.06.2019
Marian21:16, 08.07.2019
Brawo, trafny komentarz. 21:16, 08.07.2019
Marian21:14, 08.07.2019
Znam Marię Napieracz z tej strony, że dąży po trupach do celu. Takie chorobliwe zachowanie, wg niej wszystko robi najlepiej. Ukończyla ?zaocznie Nauczanie Wczesnoszkolne. 21:14, 08.07.2019
7816:25, 11.06.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.